کد خبر 763283
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
آنگلا مرکل نمایه

صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه ترکیه تنها به معنای اردوغان و دولت وی نیست، گفت که دست کم نیمی از مردم ترکیه به تغییر قانون اساسی این کشور «نه» گفتند و از ما انتظار یاری دارند.

به گزارش مشرق به نقل از حریت، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در سخنان امروز خود تاکید کرد که برلین و آنکارا در بسیاری از زمینه ها با یکدیگر همکاری نخواهند کرد و همچنین آلمان انجام توافق بر سر تعرفه های گمرکی واحد میان دو طرف را نیز دستکم در آینده نزدیک در دستور کار خود نخواهد داشت.

 مرکل گفت: ما فصل تازه ای در خصوص پیشنهاد ورود ترکیه (به اتحادیه اروپا) نخواهیم گشود و کمک ها برای آمادگی عضویت ترکیه را کاهش داده ایم. همچنین برای مدتی توافق بر سر تعرفه های گمرکی واحد با ترکیه تغییر نخواهد کرد.

گفتنی است تعرفه های گمرکی واحد میان ترکیه و اتحادیه اروپا از دسامبر سال ۱۹۹۵ میان دو طرف به اجرا درآمد. این تعرفه ها شامل تمامی کالاهای صنعتی به جز محصولات کشاورزی و خدمات می شود.

صدراعظم آلمان همچنین در توضیح چرایی افزایش تنش ها میان دو طرف گفت: ما عقاید متفاوتی از هم داریم و از بیان این اختلافات در گفتگوهای ادامه دار خود خجالت نمی کشیم.

وی افزود: ما قادر به متقاعد کردن یکدیگر در خصوص بسیاری از مسائل نشده ایم و مشکلات دیگری نیز به صدر این مشکلات اضافه شده است. روابط ما در حال حرکت رو به دوران سختی است، اما باید گفتگو ها را ادامه دهیم.

مرکل در ادامه مصاحبه خود که امروز از طریق شبکه یوتیوب منتشر شد، تاکید کرد: ما نمی توانیم این حقیقت را منکر شویم که ترکیه تنها اردوغان و دولت وی نیست. تقریبا ۵۰ درصد از مردم به همه پرسی تغییرات قانون اساسی اخیر «نه» گفتند و آنها از ما انتظار دارند. ما باید به مذاکرات سخت (با ترکیه) ادامه دهیم و توافق اشتباه با یکدیگر نکنیم. اما ما نباید پیام اشتباهی به آن ۵۰ درصد (از مخالفان اردوغان) که دل به ما بسته اند و خواستار گفتگو با ما هستند برسانیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    1 1
    خوب این بوزگوردی های فاشیست رو شناخته
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    1 1
    تورقیه با همه درگیره...با کردها با ارمنی ها با قبرسی ها با یونانی ها با ایرانی ها ، عراقی ها ، سوریه ای ها ، کشورهای عرب بجز قطر ، چین ، روسیه ، اتحادیه اروپا ، آمریکا ، کره ماه ، موجودات فضایی ، فرشتگان الهی...اینجاست که میگن کرم از خود درخته
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    26 5
    اما اون نیم دیگر، خطر بلقوه‌ای برای منطقه وجهان هستند . یعنی کسانی که خواب‌های وحشیانه عثمانی مغولی را هنوز در سر دارند.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    3 5
    آلمان فاشیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس