بارش باران تابستانی در حرم امام رضا(ع)

همزمان با روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) تشرف گروهی زائران و مجاوران به حرم منور رضوی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، 23 ذیقعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) و بنا به روایتی شهادت ایشان است که در این روز بیشتر مردم مشهد و زائرانی از نقاط مختلف کشور خود را مقید به پاپوسی امام هشتم(ع) می‌‌دانند. روز زیارتی مخصوص امام هشتم را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین روزهای تشرف زائران به حرم مطهر رضوی دانست که معمولا از اذان صبح شروع می‌شود و تا انتهای شب ادامه می‌یابد.

به همین مناسبت صحن‌های و رواق‌های حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش شده و مراسم سخنرانی و ذکر مصائب اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.

زائران زیادی از اقصی نقاط جهان برای عرض ارادت، زیارت و اقامه عزای رضوی به حرم ملائک پاسپان ثامن الائمه(ع) مشرف شده تا در این روز، جزو زائران حضرتش قرار بگیرند. یکی از سنت‌های مشهدی‌ها در این روز تشرف گروهی به حرم مطهر رضوی است به صورتی که تقریبا از همه محله‌ها مردم به صورت خودجوش و در گروه‌های چند نفری به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

از صبح امروز دسته‌های عزاداری زیادی به حرم مطهر رضوی مشرف شده و در گوشه و کنار صحن‌ها به برپایی مجلس عزا پرداخته‌اند.طبق تجربیات سال‌‌های گذشته، حضور دسته‌های عزاداری و گروه‌های مردمی تا پایان شب ادامه خواهد داشت و آستان قدس رضوی نیز آمادگی کامل برای میزبانی از زائران را دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس