کد خبر 763054
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
ترامپ

بعد از درگیری‌های راست‌گرایان افراطی و مخالفانشان در ایالت ویرجینیای آمریکا و تاخیر رئیس جمهور آمریکا در محکومیت آن، جمعی ازنمایندگان پارلمان انگلیس خواستار لغو سفر رسمی وی به انگلیس شدند.

 به گزارش مشرق، بعد از درگیری‌های اخیر در شارلوتسویل در ایالت ویرجینیای آمریکا، تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلیس از نخست وزیر خواستند سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به انگلیس را لغو کند.

به نوشته روزنامه ایوینینگ استاندارد، این نمایندگان پارلمان بریتانیا گفته‌اند به دلیل تاخیر دونالد ترامپ در محکومیت خشونت گروه‌های سفیدبرترپندارها، و به دلیل درگیری‌های شارلوتزویل که به کشته شدن یک زن منجر شد، دولت انگلیس باید دعوت از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را پس بگیرد.

نیا گریفیث وزیر دفاع دولت سایه بریتانیا گفت سفر رسمی دونالد ترامپ به بریتانیا موجب شرمندگی بریتانیا بوده و خیانت به تمام چیزهایی  است که مردم بریتانیا برای آن ایستادگی کرده‌اند.  

لیلیان گرین‌وود یکی ازنمایندگان پارلمان بریتانیا هم گفته است اظهارات آقای ترامپ تهوع‌آور و سطح پایین است.  

وی از دولت انگلیس پرسیده بود چه زمانی به این مساله اذعان می‌کند که ترامپ هرگز نباید برای سفر رسمی دعوت می‌شد.  

پیش از این هم مردم و مسئولان بریتانیایی خواستار لغو سفر رسمی ترامپ به کشورشان شده بودند.

ماه ژانویه تنها یک هفته بعد از آنکه دونالد ترامپ رسما رئیس جمهور آمریکا شد، خانم تراز می نخست وزیر بریتانیا به آمریکا سفر و دعوت رسمی ملکه بریتانیا از رئیس جمهور آمریکا برای سفر رسمی را ارائه کرد.  

ابتدا قرار بود ترامپ در ماه خرداد به انگلیس سفر کند که به دلیل اعتراضات مردمی به فرمان اجرایی‌اش برای ممنوعیت ورود مهاجران ۶ کشور مسلمان به آمریکا، مردم انگلیس به شدت اعتراض و سفر رسمی ترامپ به تعویق و قرار بود پاییز ۲۰۱۷ انجام شود.

اکنون بعد از ماجرای درگیری افراط گرایان در ویرجینیا، نمایندگان پارلمان انگلیس از خانم می می‌خواهند دعوت از ترامپ برای سفر رسمی به بریتانیا را لغو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس