اخبارویژه

روزنامه قانون نوشت:عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران شد؛شوک بزرگ خبری که روز گذشته فعالان،کارشناسان و استادان محیط‌زیست کشور را متعجب کرد، انتخابی که با شعار محیط‌زیستی دولت تناسبی ندارد.

سرویس سیاست مشرق_ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان
زمزمه افراطیون مشارکت درباره رای نیاوردن چند وزیر ناهمسو
افراطیون مجلس ششم ضمن زمینه‌چینی برای رای ندادن به برخی وزرای پیشنهادی ناهمسو می‌گویند رای نیاوردن چند وزیر، بحران‌زا و تضعیف دولت نیست.
روزنامه آرمان از قول احمد شیرزاد نوشت: رای ندادن به برخی وزرا تضعیف دولت نیست. مجلس تقریبا میان 3 فراکسیون اصلی اصولگرایان اقتدارگرا، اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان تقسیم شده است. بدین جهت پیش‌بینی برای این مجلس سخت است. در این راستا اگر فراکسیون امید بخواهد بر برخی از این وزرا نظر منفی یکجانبه‌ای بدهد، راست‌ها و مستقلین گردهم جمع خواهند شد و ممکن است نهایتا کار به جایی برسد که موجبات شکست فراکسیون امید فراهم آید. از این رو فراکسیون امید نباید وارد بازی از پیش باخته شود.

نمایندگان فراکسیون امید می‌توانند ارزیابی دقیق‌تری نسبت به آرای مجلس داشته باشند و در این راستا اگر چنانچه مطمئن نیستند که می‌توانند وزیری را که خلاف دیدگاه‌ها و انتظارات اصلاح‌طلبان است از اکثریت بیندازند بهتر است خیلی روی آن مانور ندهند و اجازه دهند کارها مسیر طبیعی خود را طی کند. البته می‌شود در نطق‌ها و سخنرانی‌ها روی نقاط ضعف وزرای پیشنهادی دست گذاشت، به دولت هشدارهای لازم را داد و صحبت‌های اصلی را انجام داد، اما چنانچه فراکسیون امید با قطعیت بگوید که فلان وزیر را از اکثریت می‌اندازیم و نتواند این عمل را انجام دهد، صورت خوشی نخواهد داشت و وجهه مجلس به‌خصوص فراکسیون امید را تضعیف خواهد کرد.


به عبارت دیگر فراکسیون امید زمانی وارد بازی‌های اعلام شده خواهد شد که از همراهی نسبی برخی دیگر از فراکسیون‌ها مطمئن باشد. آنگونه که از وضع مجلس شنیده می‌شود فراکسیون امید در وضعیت اکثریت نیست البته شاید اقلیتی قابل توجه باشد اما رای قاطع ندارد. بدین جهت بازی‌ای که نتیجه آن اعلام باخت جریان اصلاحات است، نباید انجام شود. ذکر این نکته ضروری است که رای ندادن به برخی از وزرای پیشنهادی کابینه به هیچ وجه نباید تضعیف دولت آقای روحانی تلقی شود بلکه مجلس حق قانونی خود را در این زمینه انجام می‌دهد.
اگر برخی از وزرای پیشنهادی هم رای نیاورند به معنای عدم هماهنگی مجلس و ریاست جمهوری نیست بلکه بدین معناست که مجلس مشورت خود را در صحنه عمل گذاشته و اکنون نظر خود را اعمال می‌کند.

از سوی دیگر این گلایه از دولت وجود دارد که در مجموع کار خود با مجلس نسبت به فراکسیون امید مقداری کم لطفی می‌کند و تصورش بر این است که صرفا به‌خاطر کار کردن با هیئت رئیسه مجلس، بخشی از سایر فراکسیون‌ها را نیز همراه خود دارد اما این محاسبه صحیح نیست.کم لطفی دولت به فراکسیون امید محاسبه‌ای ‌اشتباه خواهد بود. روشی که آقایان ربیعی و واعظی در پیش گرفتند چندان مورد قبول نبوده و فشار آوردن به سران اصلاحات برای همراه کردن رای فراکسیون امید به هیچ وجه کار موجهی نیست.
روزنامه آرمان همچنین از قول محمد کیانوش‌راد دیگر عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم نوشت: رأی نیاوردن چند وزیر بحران‌زا نیست.

تیم اقتصادی دولت همچنان فاقد فرماندهی و استراتژی است
تیم اقتصادی دولت یازدهم با مشکلات عدیده و اختلاف مواجه بود و رئیس‌جمهور باید برای این مشکل در دولت جدید چاره‌جویی کند.
روزنامه خراسان دراین‌باره نوشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات تیم اقتصادی دولت یازدهم، نبود هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌های اقتصادی بود، مشکلی که به خاطر نبود یک فرمانده یا استراتژیست اقتصادی صاحب قدرت و نفوذ در تیم اقتصادی، تبدیل به یک معضل اساسی شده بود. مثلا آنجا که وزارت صنعت و بانک مرکزی درباره چگونگی اجرای طرح کارت اعتباری و تامین منابع آن اختلاف نظر جدی پیدا کردند، کسی نبود که به غائله پایان دهد.

اختلاف و تنش‌ها به بی‌عملی منجر و رکود در سال ۹۴ تعمیق شد. اجرای بسته خروج از رکود نیز در کش و قوس دو نهاد ابتر ماند. مثال‌ها در این حوزه کم نیست؛ اختلاف بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره اصلاحیه قانون بانکداری نیز از این دست است، اختلافی که سبب تعلل چندین ماهه در ارائه لایحه شد و نهایتا کار به تفکیک اصلاحیه به دو لایحه و مطرح شدن لوایح دوقلو کشید، لوایحی که هنوز هم به مجلس ارائه نشده است. اختلافات وزارت رفاه و وزارت بهداشت در مورد طرح تحول سلامت هم از این دست است.


این روزنامه حامی دولت می‌افزاید: همین موضوع برخی اصلاحات را به تعویق انداخت و برخی فرصت‌ها را تلف کرد و هزینه‌هایی به اقتصاد تحمیل کرد. علت اصلی این موضوع نیز در سطح اول ناهماهنگی، در سطح دیگر نبود یک فرمانده و در عمیق‌ترین سطح، نبود یک استراتژی واحد و یک استراتژیست اقتصادی تمام عیار و صاحب نفوذ در دولت بود. اوج خلاء استراتژی غالب در دولت آنجا بود که برخی از وزارتخانه‌ها علیه قیمت‌گذاری و سیاست‌های دستوری قیام و برای حذف سازمان حمایت تلاش می‌کردند اما معاون اول و معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، فهرست بلندبالایی از کالاها برای کنترل قیمت‌ها تصویب و ابلاغ می‌کردند!


 معاون اول رئیس‌جمهور با وجود تلاش‌های قابل احترامی که در حوزه‌های اقتصادی داشته نتوانسته است نقش فرمانده اقتصادی را بازی کند. مشاور ارشد اقتصادی رئیس‌جمهور نیز قدرت بازی چنین نقشی را نداشت؛ مثال بارز آنجاست که او مدام از بحران‌هایی چون صندوق بازنشستگی می‌گفت اما همین اواخر طرح‌هایی تصویب شد که این بحران‌ها را تشدید خواهد کرد.حالا و با همه این معضلات، کابینه دوازدهم معرفی شده است و متاسفانه باز هم مدیرانی کاملا اجرایی بر سر کار آمده‌اند. اگرچه تجربه و قدرت اجرایی آن‌ها، ممکن است در برخی حوزه‌ها گره‌گشایی کند اما به یقین این تیم اقتصادی عمدتا اقتصاد نخوانده نخواهند توانست با ادبیاتی مشترک با هم سخن بگویند و تنش‌ها و اختلافات را از بین ببرند. اگرچه امید است این اختلافات پیش نیاید اما در نبود استراتژیستی قدرتمند برای خط‌دهی به سیاست‌ها، احتمال آن کم است. به ویژه هم اینک که اقتصاد ثبات یافته است و به تصمیم‌های اساسی، بلندمدت و فرادستگاهی برای حل معضلات متعدد اقتصاد نیاز داریم.


 
مشاور خاتمی: روحانی مدیون ماست نه ما مدیون روحانی!
در حالی که اصلاح‌طلبان بیشترین سهم را در کابینه دوازدهم گرفته‌اند، مشاور رئیس دولت اصلاحات مدعی شد: حیات اصلاحات را به دولت وصل کردن جفاست.


محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با آرمان گفت: ما به‌طور فزاینده‌ای موفق بودیم که جریان اعتدال را به ‌لحاظ گفتمانی بیشتر به سوی دقایق و روح اصلاح‌طلبی بکشانیم که این هم موفقیتی بزرگ است اما باید ببینیم دولتی که شکل می‌گیرد چه در چینش کابینه و چه در آن گفتمانی که بر کنش‌ها و واکنش‌ها مسلط می‌شود، در سیاست‌ها، تصمیم‌ها، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های دولت آیا گفتمان اصلاح‌طلبی حضور دارد و حاملان و عاملانی وجود دارند که اگر این گفتمان خواست نشست و رسوب کند از عهده این کار برآیند؟ کار را باید به کاردان و اهلش سپرد. بالاخره افرادی که با گفتمان اصلاح‌طلبی هماهنگی ندارند، فهمی از آن ندارند یا حتی مخالف بسیاری از دقایق آن هستند، نمی‌توانند حامل چنین گفتمانی باشند و آن را نشر دهند. از این‌رو امر در این میان بین‌الامرین است.


برخی معتقدند چون اصلاح‌طلبان بازگشت به ساحت سیاست در کشور را مدیون حسن روحانی هستند با وجود عملکرد انتقادآمیز دولت در برخی حوزه‌ها، اصلاح‌طلبان به‌دلیل آنچه تعامل می‌خوانند، انتقادات تند و صریحی را روانه دولت نمی‌کنند. ارزیابی شما چیست؟


تاجیک در پاسخ این سؤال گفت: این مسئله دل‌آشوبی گروهی از اصلاح‌طلبان است که حیات و ممات اصلاح‌طلبی را در این می‌بینند که مجالی در فضای قدرت برایشان فراهم شود. بنابراین آنگاه که می‌توانند سهمی از قدرت داشته باشند فرض را بر این می‌گیرند که حیات و کنشگری دارند و اگر سهمی در قدرت و سیاست نداشته باشند فرض را بر این می‌گذارند که صحنه بازی از آنها گرفته شده و برای اینکه بلد نیستند در عرصه فرهنگی و اجتماعی جامعه بازی کنند، تمام بازیگری خود را در زمین قدرت خلاصه کرده‌اند. از این‌رو من اساسا با این تفکر مشکل دارم و این تفکر را از اساس قابل نقد می‌دانم. اینکه ما فرض کنیم حیات اصلاح‌طلبی مدیون کسانی است که به ما اجازه دادند از فضای قدرت نصیبی ببریم و حظی ببریم و جایی در سریر قدرت بنشینیم، این مسئله را به حیات اصلاح‌طلبی وصل کردن خطایی فاحش و جفا به جریان اصلاح‌طلبی است.

اساسا بر این تصور و تحلیل نیستم که جریان اعتدال از یک پشتوانه اجتماعی وسیعی برخوردار بوده که به سبب آن پشتوانه، مشروعیت و مقبولیت مردمی توانسته هژمونیک و آلترناتیو برتر شود و در این راستا با بالا رفتن خود دست اصلاح‌طلبان را نیز گرفته و از ته چاه بالا آورده است؛ این تحلیل غلطی است. آن کسانی که سازمان رأی و پایگاه اجتماعی این جریان را ایجاد کردند، اصلاح‌طلبان بودند. این جریان اصلاح‌طلبی است که در بدنه اجتماعی و ریزبدنه‌های جامعه حضور دارد، چون اعتدال که اساسا شکل جریانی و گفتمانی نداشت. بنابراین باید توجه داشته باشیم که برای اصلاح‌طلبی هویت تبعی ایجاد نکنیم و جریان اصلاح‌طلبی را وامدار و باردار عده‌ای ندانیم.

دست پیش وزیر پس از چند مورد تندی و اهانت
وزیر بهداشت می‌گوید قصد داشته مجددا نامزد وزارت نشود اما چون قول داده‌اند که رسانه‌ها به او حمله نکنند، مجددا پذیرفته تا وزیر شود.
خبرنگار روزنامه شهروند از قاضی‌زاده هاشمی پرسید«حاشیه‌ها و حمله‌هایی که در این مدت، به سمت وزارت بهداشت نشانه رفته بود، چقدر شما را در گرفتن تصمیم ماندن یا رفتن، مردد کرده بود» وزیر بهداشت در پاسخ گفت: بله همین طور است، شما (خبرنگاران) شهادت می‌دهید که در طول تاریخ وزارت بهداشت این میزان از حاشیه‌سازی و حمله به وزارت بهداشت و شخص وزیر در این چهار سال، هیچ‌وقت سابقه نداشته است. امیدوارم با قول‌هایی که داده شده، شاهد این حاشیه‌سازی حداقل از طرف دستگاه‌های خبری که حکومتی هستند، نباشیم.
حمله برخی رسانه‌ها علت تردید شما بود؟


یکی از تردیدها این بود و اطمینان داده شد که در دولت دوازدهم تکرار نمی‌شود، امیدوارم همین‌طور شود.
قاضی‌زاده هاشمی پیش از این در پی انتقال مطالبات مردم محروم  بدره به وی از سوی فرماندار این شهر، به فرماندار در جمع توهین کرده و گفته بود «تو نماینده مردمی یا دولت؟ بی‌شعور!  اگر گذاشتم یک روز دیگر در این پست بمانی!». او البته با اعتراض رسانه‌ها مجبور به عذرخواهی شد.


وی همچنین خردادماه گذشته در واکنش به سؤال خبرنگار روزنامه قدس گفته بود مگر شما مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند، نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه کار کند(!)

انتخاب غریب برای محیط‌زیست
یک روزنامه اصلاح‌طلب، انتصاب رئیس جدید برای سازمان محیط‌زیست را غریب و محل انتقاد خواند.
روزنامه قانون نوشت: عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران شد؛ شوک بزرگ خبری که روز گذشته فعالان، کارشناسان و استادان محیط‌زیست کشور را متعجب کرد. کلانتری تنها فردی بود که در میان گزینه‌های مطرح شده برای ریاست سازمان محیط‌زیست، چندان پایگاه مردمی در میان فعالان محیط‌زیست نداشته و بارها فعالان محیط‌زیست خواستار عدم انتخاب او از سوی رئیس‌جمهور شده بودند. انتخابی که با شعار محیط‌زیستی دولت، تناسبی ندارد.


کلانتری طرح خودکفایی گندم را در دولت اصلاحات کلید زد در سال‌های 83 و 84 کشور به خودکفایی در تولید گندم رسید، خودکفایی که عمر کوتاهی داشت و تنها یک سال پس از آن، ایران دوباره مجبور به واردات گندم شد.


طرح طوبی یکی دیگر از فاجعه‌های دوران وزارت کلانتری در جهاد کشاورزی است. یک خودکفایی دیگر که این بار به بهای نابودی خاک ایران تمام شد طرحی که در اوایل دهه هفتاد در کشور به دستور کلانتری وزیر وقت اجرا شد در طرح طوبی زمین به باغداران واگذار شده و تسهیلات دولتی نیز در اختیار آنها قرار می‌گرفت. طوبی برای خودکفایی ایران در تولید روغن اجرایی شد براساس شواهد نهال‌های زیتونی واگذار شده به باغ‌داران در طرح طوبی، هم‌اکنون پس از گذشت بیش از دو دهه به ثمر ننشسته‌اند. اما این طرح علاوه بر اینکه هدر رفت بیت‌المال برای ایجاد باغ‌های بی‌ثمر بود بلکه زمینه‌ساز تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ایران نیز بود تغییر کاربری‌هایی که سرانجام آن فرسایش و نفوذناپذیری خاک و سیلاب‌های این روزهای کشور است.


محصولات تراریخته به کشور و استفاده از آنها اعتراض کرده است. اما با انتخاب یک حامی محصولات تراریخته چگونه انتظار برخورد یا اعتراض به این مسئله در کشور می‌رود خود از تولید و واردات محصولات تراریخته حمایت کرده و پشت پرده مخالفت بامحصولات تراریخته را دلایل اقتصادی دانسته است.

خراسان

هشدار صریح به مدیران اجرایی درباره وقوع فرار مالیاتی
بر اساس ابلاغیه یک نهاد نظارتی به تعدادی از مدیران اجرایی، با اشاره به تاکیدات قانون مالیات های مستقیم مبنی بر ضرورت انتقال اطلاعات مودیان مالیاتی حوزه های مربوط به دستگاه های اجرایی به سازمان امور مالیاتی، متذکر شده در صورتی که اجرا نکردن این تکلیف قانونی توسط اشخاص دارنده اطلاعات یعنی دستگاه های فوق از جمله اداره های دولتی، موجب اختفای فعالیت مودیان و کتمان درآمدهای حاصل از معامله با دستگاه یا ایراد زیان به دولت شود، مدیر و دستگاه مربوطه مرتکب جرم شده و علاوه بر مجازات های مقرر در قانون، مسئول جبران خسارت وارده خواهند بود.


دستور ویژه دولت برای بازسازی یک بیمارستان پایتخت
پس از بازدید شبانه وزیر بهداشت از بیمارستان لقمان تهران به عنوان یکی از پر مراجعه ترین مراکز درمانی پایتخت و ارائه درخواستی به هیئت دولت، طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به سازمان برنامه و بودجه، مقرر شده مبلغ 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات مربوط به هزینه های پیش بینی نشده در اختیار دولت، به منظور توسعه و تکمیل بخش های مهم این بیمارستان، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مربوطه قرار بگیرد.

ایران

ادعای نزدیک شدن پهپاد ایرانی به ناو امریکایی
یک شبکه خبری امریکا مدعی شد که یک پهپاد ایرانی به یک ناو هواپیمابر امریکایی در آب‌های خلیج فارس نزدیک شده است. به گزارش ایسنا به نقل از فاکس‌نیوز، نیروی دریایی امریکا این حادثه را «غیر ایمن» دانسته است. 6 روز پیش نیز امریکایی‌ها مدعی شدند که یک پهپاد ایرانی در خلیج فارس به ناو هواپیمابر نیمیتز نزدیک شده بودند.

سفر هیأت نظامی اسرائیل به واشنگتن برای رایزنی درباره ایران و سوریه
منابع خبری از سفر یک هیأت نظامی رژیم صهیونیستی به ریاست «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به واشنگتن برای گفت‌وگو با مقام‌های امریکایی درباره ایران و سوریه خبر دادند. به گزارش ایلنا به نقل از ‌هاآرتص، یک مقام ارشد کاخ سفید در همین رابطه اعلام کرده است که این سفر توسط «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ و جیسون گرینبلات برنامه‌ریزی شده است.

آخرین جلسه محاکمه مدیران کانال‌های تلگرامی برگزار شد
محاکمه هشت نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی بعد از برگزاری سه جلسه رسیدگی پایان یافت. به گزارش «ایران»، سومین و آخرین جلسه دادگاه مدیران کانال‌های تلگرامی  روز گذشته [سه‌شنبه] با حضور نماینده دادستان تهران، متهمان و وکلای مدافع آنها برگزار شد. بنابر این گزارش، رئیس دادگاه با توجه به آخرین دفاع مدیران کانال‌های تلگرامی، رأی خود را در مهلت قانونی صادر خواهد کرد. نرگس نقدی، وکیل یکی از متهمان درخصوص رسیدگی به پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی  به ایلنا گفت: الحمدلله همکاری شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب هم در دوره مطالعه پرونده و هم زمان رسیدگی به اتهامات خوب بود و امیدواریم سوء تفاهمات به وجود آمده درخصوص ادمین‌ها رفع شود. وی با اشاره به غیرعلنی بودن دادگاه از بیان جزئیات خودداری کرد و گفت: به نتیجه رأی دادگاه امیدوارم و ان شاءالله ریاست دادگاه با رأفت اسلامی برخورد کنند.


نقدی با بیان اینکه اتهامات وارده به متهمان وجاهت قانونی ندارد، اظهار کرد: مدیران کانال تلگرامی حامی دولت و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و نظام هستند. با توجه به اتمام دادرسی تصمیم نهایی با  مرجع محترم قضایی است و ما تمکین کرده و تابع نظر دادگاه هستیم.

سید حسن خمینی دخالتی در امور دانشگاه آزاد ندارد
مرتضی اشراقی، نوه دختری امام(ره) در صفحه اینستاگرام خود به نقل از سید حسن خمینی، اشاره کرد که وی نقشی در امور دانشگاه آزاد ندارد. به گزارش جماران، مرتضی اشراقی نوشت: «در دیدار با حاج حسن آقا و از زمره بحث‌های مطرح شده با ایشان، بحث زیاد شدن شهریه دانشگاه آزاد بود.  با اینکه می‌دانستم از حاج حسن آقا جویای حضورشان در جلسات هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه شدم و ایشان گفتند چندین ماه است که از حضور در این جلسات معذورند و در امور دانشگاه هیچ دخالتی ندارند. »

آرمان

ربیعی تصادف کرد، دیر به مجلس رسید

رئیس مجلس در صحن علنی مجلس اعلام کرد که علی ربیعی وزیر کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی قبل از حضور در صحن علنی مجلس دچار سانحه تصادف شد. علی لاریجانی صبح دیروز در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات مبنی بر اینکه چرا یک نفر از اعضای کابینه دولت دوازدهم اعلام نشده است، اظهار داشت: قانون حد نصاب اعضای کابینه را نصف وزیران عنوان کرده است. وی افزود: فرض کنید رئیس‌جمهور همه وزرا را معرفی کند اما همان روز یکی از آنان در این فاصله سکته کرد و مرحوم شد، مثل آقای ربیعی که نوشته امروز من تصادف کردم و در راه ماندم ولی اکنون در مجلس حضور دارد و خوشبختانه به خیر گذشت؛ در این صورت نمی‌توان معرفی و رأی اعتماد به وزرا را معطل نگه داشت در نتیجه معرفی وزرای پیشنهادی بدون یک نفر از آنان خلاف قانون اساسی نیست.

پیام تبریک رئیس مجلس به نصرا...

علی لاریجانی رئیس مجلس در پیامی خطاب به سیدحسن نصرا... سالروز پیروزی جبهه مقاومت در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «بی‌تردید، امدادهای غیبی، راهبری اندیشمندانه جناب عالی و ایثارِ دلاوران سلحشور مقاومت اسلامی لبنان، این حماسه بی‌بدیل را در سطرسطر تاریخ معاصر مقاومت اسلامی با افتخار رقم زده است و علاوه بر آنکه عزت و سربلندی برای کشور لبنان به ارمغان آورده، فصل نوینی بر تاریخ مبارزات ملت‌های مسلمان علیه اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها گشوده است. اینجانب، به نمایندگی از ملت بزرگ ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر این پیروزی بزرگ را به جناب عالی و فرماندهان و حماسه آفرینان این نبرد عظیم، تبریک و تهنیت می‌گویم.»

نامه 1026 جوان اعتدالگرا به رئیس‌جمهور

1026 جوان اعتدال‌گرا از نقاط مختلف کشور با امضای نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور، ضمن نکوهش سهم‌خواهی جریانات سیاسی از کابینه دوازدهم، از روحانی خواسته‌اند که «به‌رغم شرایط پرفشار، نامردمی‌ها و بداخلاقی‌ها، در مسیری که برای خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران» در پیش گرفته است، ثابت‌قدم بماند. در بخشی از این نامه آمده است: «امیدواریم با تدبیر حضرت عالی، فضا و فرصت برای جوانان اعتدال‌گرا که تفاوتشان با یاران شنبه و یکشنبه، اعتقاد قلبی و همراهی صادقانه با این گفتمان در روزهای مهجوری و عسرت بوده و در میانشان نیروهای توانمند و تحصیل‌ کرده پرشمار است، بیش از گذشته هموارتر شود.»

واکنش سپاه به ادعای جدید آمریکا

روابط عمومی یگان پهپادی سپاه مستقر در خلیج فارس در واکنش به بیانیه روز دوشنبه (23 مرداد) سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا پیرامون نزدیک شدن یک فروند پهپاد ایرانی به ناو هواپیمابر نیمیتز در خلیج فارس، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ماموریت گشت هوایی ما در محدوده کنترل پدافند هوایی کشور (A.D.I.Z) به‌طور معمول و روزانه با رعایت قوانین جاری انجام می‌پذیرد. این اطلاعیه با بی‌اساس خواندن ادعای آمریکایی‌ها در خطرناک توصیف کردن پرواز پهپاد ایرانی، افزوده است: پهپادهای سپاه پاسداران به استاندارد ناوبری مجهز بوده و هدایت آنها نیز به‌صورت دقیق و حرفه‌ای صورت می‌پذیرد و ادعای آمریکایی‌ها ناشی از ضعف سیستم‌های تشخیصی و شناسایی و یا فرافکنی آنهاست.

روابط عمومی یگان پهپادی سپاه مستقر در خلیج فارس در پایان تاکید کرده است: گشت‌های پهپادی سپاه در محدوده‌های ماموریتی، با دقت و به‌صورت مستمر و در چارچوب صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و بدون توجه به فضاسازی روانی نیروهای بیگانه، در خلیج فارس ادامه خواهد داشت. گفتنی است، شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شده بود که یک پهپاد ایرانی به یک ناو هواپیمابر آمریکایی در آب‌های خلیج فارس نزدیک شده است. به گزارش ایسنا به نقل از فاکس‌نیوز، نیروی دریایی آمریکا این حادثه را غیر ایمن دانسته بود. در همین ارتباط، 6 روز پیش نیز آمریکایی‌ها مدعی شده بودند که یک پهپاد ایرانی در خلیج فارس به ناو هواپیمابر نیمیتز نزدیک شده بود.

حمایت ایران از حل سیاسی بحران یمن

سخنگوی سازمان ملل گفت که حمایت ایران برای حل و فصل بحران یمن و عزم این کشور برای یافتن یک راه حل سیاسی همچنان قوی است. فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری با اشاره به سفر نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به تهران گفت: ایران کماکان به حمایت خود از تلاش‌های سازمان ملل برای حل بحران یمن ادامه می‌دهد. علاوه بر این، یک درک مشترک وجود دارد که تنها راه پایان دادن به جنگ یمن، یک راه حل سیاسی است. وی افزود: نماینده سازمان ملل در دیدارهایش با مقامات ایرانی درباره لزوم فوری جلوگیری از بدتر شدن بحران انسانی کنونی در یمن به طور مفصل گفت‌وگو کرده است. نماینده ویژه سازمان ملل قرار است پس از تهران به امارات متحده عربی سفر کند.

شهادت مامور انتظامی در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از هلاکت یک شرور مسلح در درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی سراوان خبر داد. سردار محمد قنبری از هلاکت یک شرور مسلح در درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی سراوان خبر داد و گفت: در پی وقوع خبری مبنی بر تحرک اشرار مسلح در محورهای مواصلاتی شهرستان سراوان پیگیری این موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان سراوان قرار گرفت.

وی افزود: پس از پایش‌های اطلاعاتی و کنترل محورهای مواصلاتی ماموران به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک شده و دستور ایست دادند که راننده خودروی مذکور بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از نیم ساعت تعقیب و مراقبت پلیسی، ماموران به صورت مسلحانه درگیر و موفق به هلاکت شرور مسلح شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس