کد خبر 762917
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
خبرویژه

یک روزنامه اصلاح‌طلب، انتصاب رئیس جدید برای سازمان محیط‌زیست را غریب و محل انتقاد خواند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

روزنامه قانون نوشت: عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران شد؛ شوک بزرگ خبری که روز گذشته فعالان، کارشناسان و استادان محیط‌زیست کشور را متعجب کرد. کلانتری تنها فردی بود که در میان گزینه‌های مطرح شده برای ریاست سازمان محیط‌زیست، چندان پایگاه مردمی در میان فعالان محیط‌زیست نداشته و بارها فعالان محیط‌زیست خواستار عدم انتخاب او از سوی رئیس‌جمهور شده بودند. انتخابی که با شعار محیط‌زیستی دولت، تناسبی ندارد.


کلانتری طرح خودکفایی گندم را در دولت اصلاحات کلید زد در سال‌های ۸۳ و ۸۴ کشور به خودکفایی در تولید گندم رسید، خودکفایی که عمر کوتاهی داشت و تنها یک سال پس از آن، ایران دوباره مجبور به واردات گندم شد.


طرح طوبی یکی دیگر از فاجعه‌های دوران وزارت کلانتری در جهاد کشاورزی است. یک خودکفایی دیگر که این بار به بهای نابودی خاک ایران تمام شد طرحی که در اوایل دهه هفتاد در کشور به دستور کلانتری وزیر وقت اجرا شد در طرح طوبی زمین به باغداران واگذار شده و تسهیلات دولتی نیز در اختیار آنها قرار می‌گرفت.

طوبی برای خودکفایی ایران در تولید روغن اجرایی شد براساس شواهد نهال‌های زیتونی واگذار شده به باغ‌داران در طرح طوبی، هم‌اکنون پس از گذشت بیش از دو دهه به ثمر ننشسته‌اند. اما این طرح علاوه بر اینکه هدر رفت بیت‌المال برای ایجاد باغ‌های بی‌ثمر بود بلکه زمینه‌ساز تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ایران نیز بود تغییر کاربری‌هایی که سرانجام آن فرسایش و نفوذناپذیری خاک و سیلاب‌های این روزهای کشور است.


محصولات تراریخته به کشور و استفاده از آنها اعتراض کرده است. اما با انتخاب یک حامی محصولات تراریخته چگونه انتظار برخورد یا اعتراض به این مسئله در کشور می‌رود خود از تولید و واردات محصولات تراریخته حمایت کرده و پشت پرده مخالفت بامحصولات تراریخته را دلایل اقتصادی دانسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس