اردوغان

وزارت خانواده و امور اجتماعی ترکیه اعلام کرد، از زمان آغاز اعطای سکه طلایی دولت به نوزادان در سال ۲۰۱۵، یک میلیارد لیره (حدود ۲۸۳ میلیون دلار) به دو میلیون و ۴۳۹ نوزاد هدیه شده است.

به گزارش مشرق، "رجب طیب اردوغان " رئیس جمهوری ترکیه، ماه مه گذشته نیز بار دیگر از خانواده های ترک خواست، اقدام به افزایش جمعیت کنند.

وی گفت: یک خانواده مسلمان نمی تواند به فکر روش های جلوگیری از بارداری یا  تنظیم خانواده باشد.

دولت ترکیه نیز در سال های اخیر برای اجرایی کردن دیدگاه اردوغان، تسهیلات مختلفی برای ازدواج جوانان و خانواده ها جهت افزایش زاد و ولد ارائه ارائه داده است، به گونه ای که بیش از یک میلیون خانواده ترک در سال ۲۰۱۶ از کمک و پاداش نوزاد جدید به ارزش ۴۵۱ میلیون لیره (نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار) بهره مند شدند.

 احمد داود اوغلو نزدیک دو سال پیش این مبلغ را برای تشویق خانواده ها به افزایش جمعیت درنظرگرفته بود، درحالی که این مبلغ در سال ۲۰۱۷ به ۲۸۳ میلیون دلار افزایش یافت .

به موجب این برنامه دولت ترکیه، به فرزند اول هر خانواده ۳۰۰ لیره (نزدیک به ۱۰۰ دلار)، به فرزند دوم ۴۰۰ لیره و به فرزند سوم به بعد ۶۰۰ لیره ترک یعنی نزدیک به ۲۰۰ دلارداده می شود.

دولت ترکیه در سال ۲۰۱۶ نیز در قالب طرح  تشویق جوانان به ازدواج، "حساب ازدواج" در بانک های ترکیه افتتاح کرد به گونه ای که دولت ۲۰ درصد از پس انداز دختر یا پسر را در حسابی بانکی ازدواج تامین می کند و یارانه دولت نباید بیشتر از ۵ هزار لیره یعنی حدود ۱۷۷۷ دلار باشد.

دولت هم چنین مقرر کرد مادران پس از پایان مرخصی زایمان اول، به مدت دو ماه، پس از فرزند دوم به مدت ۴ ماه و پس از فرزند سوم به مدت ۶ ماه به صورت "پاره وقت" به مشاغل خود بپردازند.

مادران در این دوره افزون بر بهره مندی از قراردادهایی مربوط به مهد کودک ها و مراکز نگاهداری کودک، حقوق کامل دریافت می کنند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    112 9
    پانترکیسم خطر واقعی وجدی است. مهاجرین بی شرمی که کم مانده سند المان را به نام خود برنند
    • ایرانی اذری US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      53 6
      اسم این کار (مصادره واشغال وتجاوز وانکارسایر تمدنها ) را عرضه تاتاری وترکی هم گذاشته اند......
    • ناشناس IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      4 11
      خطرناک از پانترکیسم،پانکردیسم که عامل صهیونیست و داعش آینده منطقه است.البته مرگ بر تمامی تجزیه طلب ها چه پانترک و چه پانکرد.
  • US ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    30 10
    این احمق دنبال افزایش جمعیت برای تشکیل امپراتوری و جنگ و اشغال است
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    10 1
    دولت مه هم سهام عدالت میده البته اول باید 480 بگیره بعد 520 میده ، اون دولت قبلی هم قرار بود برای هر نوزاد یه ملیون بده ولی فکر کنم همه اعتبار رفت به سمت ژن های خوب برای ژن بدها چیزی نموند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس