کلاهبرداری

ماموران کلانتری بانوان مشهد، زن جوانی را که با طرح یک نقشه حساب شده و با سوءاستفاده از عواطف و احساسات شهروندان، میلیون ها تومان به جیب زده بود، دستگیر کردند.

به گزارش مشرق، ماموران دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد در پی کسب گزارش های مردمی مبنی بر این که زن جوانی در مشهد با شگردی خاص از شهروندان کلاهبرداری می کند، تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند. بررسی آنان نشان می داد زن جوان در مناطقی که زائران تردد می کنند، با چهره ای غمگین حضور می یابد و با مظلوم نمایی وانمود می کند که قصد گدایی ندارد و مسافری در راه مانده است که پولی برای بازگشت به شهرش ندارد!! و این گونه از شهروندان کلاهبرداری می کند. بنابراین ماموران انتظامی با ردیابی های اطلاعاتی موفق شدند این زن جوان را که با اقداماتی فریبکارانه از عواطف زائران و مجاوران در مشهد سوءاستفاده می کرد، شناسایی و دستگیر کنند.

این زن که برای بازجویی به کلانتری بانوان هدایت شده بود، در اظهارات خود اعتراف کرد: شماره حساب بانکی ام را روی تکه های کاغذ نوشته بودم و به هر کدام از شهروندان که احساس می کردم بیشتر تحت تاثیر حرف هایم قرار گرفته اند، می دادم و از آنان می خواستم تا پولی را برای بازگشت به شهرم به این شماره حساب واریز کنند! کسانی که قصد کمک به مرا داشتند، شماره حساب را می گرفتند ولی نمی دانم چند نفر به حسابم پول ریخته اند!

با دستور قضایی، در بررسی شماره حساب بانکی این زن مشخص شد که طی مدت کوتاهی شهروندان ۱۷ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به حساب بانکی وی واریز کرده اند.

در همین باره معاونت اجتماعی پلیس خراسان رضوی توصیه کرد: شهروندان کمک های مالی خود را از طریق مراجع قانونی مانند بهزیستی و کمیته امداد به دست افراد نیازمند برسانند چرا که بسیاری از مجرمان در پوشش های مختلف ظاهر می شوند و پس از به دست آوردن اطلاعات شخصی یا حساب بانکی افراد، اقدام به ارتکاب جرم می کنند.

دستبرد به اموال ۷۰ خودرو

پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان رضوی همچنین از دستگیری جوان ۲۰ ساله ای در مشهد گزارش داد که به اموال داخل خودروها دستبرد می زد. بنابراین گزارش، این متهم سابقه دار که به مواد مخدر هم اعتیاد دارد، در بازجویی ها اعتراف کرد سرقت هایش را اوایل بامداد انجام می داده و لوازم مسروقه را نیز به عنوان دست فروش در حاشیه خیابان به رهگذران می فروخته است. تلاش ماموران برای کشف سرقت های احتمالی دیگر این سارق در حالی ادامه دارد که وی تاکنون به ۷۰ فقره دستبرد به اموال داخل خودروهای شهروندان در مشهد اعتراف کرده است.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    5 0
    وقتی افسارازدواج به حال خود رهاشد و در اوردن پول بر تربیت فرزند مقدم شد و فرهنگ ذلت وگدایی رواج یافت نتیجه همین میشود .
  • محسن IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    2 1
    خجاااالت بکشین ...میگن تو نیکی میکنو ...... به شما چههه؟؟؟؟؟؟ اونجا که باس جلو اختلاسو نمیگیرینن 17 تومن و که به شما بدن برا یک ماه قهر میکنید
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    3 0
    از این ها تو شهر ما فراوان هست و در مکانهایی هستند که بیشترین رفت و آمد را دارد.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    4 0
    خوبه! بالاخره اختلاس کننده و کلاهبردار 17 میلیونی، توسط عوامل زبده و پس از طی مراحل پیچیده فنی، دستگیر شد.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    3 0
    تو این وضعیت اقتصادی جامعه و این بخور بخورهای مسئولین 17 میلیون دیگه کلاه برداری حساب نمیشه اگه میرفت بخاطر مسائل اقتصادی تن فروشی میکرد خوب بود؟؟؟ آدم خودش باید عاقل باشه کسی مجبور نیست به این افراد کمک کنه یه نفر دونفرم نیستندکه هزاران هزار نفرند...
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    1 0
    ناراحت کنندست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس