روحانی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر، کلیات کابینه پیشنهادی و صلاحیت دو تن از گزینه های وزارت (آموزش و پرورش و ارتباطات) را بررسی کردند.

 به گزارش مشرق، روز سه شنبه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز برای دفاع از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به صحن علنی آمد و در دفاع از کلیات کابینه و وزرای پیشنهادی سخنرانی کرد.

هم‌اکنون 233 تن از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کُرسی 57 نماینده مجلس خالی است.

براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور دو ساعت و نیم فرصت دارد از برنامه‌های وزرای پیشنهادی خود دفاع کند و همچنین پس از آن 5 نماینده مخالف و 5 نماینده موافق کلیات برنامه‌ها را هر کدام 15 دقیقه فرصت مطرح کنند که البته می‌توانند بخشی از زمان خود را به نمایندگان دیگر واگذار کنند و پس از آن مجلس وارد بررسی صلاحیت و رای اعتماد تک‌تک وزرای پیشنهادی می‌شود.

زندگینامه وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم
رزومه و برنامه ۱۷ وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم

 روحانی در صحن علنی مجلس:

آمریکا نه شریک خوبی است و نه طرف مذاکره‌کننده مورد اعتماد/ هنوز راه درازی در راه است/ بخش بزرگی از دارایی‌ها در مرز هشدار قرار دارد

آقای روحانی در آغاز سخنان خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با قدر دانی از مقام معظم رهبری  گفت: از رهبری فهیم و  شجاع کشور که با رهنمودهای خود از استقلال و آزادی مردم حراست کردند تشکر می کنم. مقام معظم رهبری از دولت جمهوری اسلامی در مسیر خدمت به مردم حمایت کردند.

 روحانی با شکرگزاری در محضر الهی که حاصل چهار سال خدمات صادقانه را انتخاب مجدد برای خدمت قرار داد گفت: از مردم بیدار و غیور ایران سپاسگزارم که با حضور آگاهانه خود  امنیت ملی را تضمین کردند و براعتبار صندوق رای به عنوان شاخص وحدت و راهنمایی حرکت مدیریت کشور پای فشردند .


رییس جمهور که برای بیان برنامه کاری دولت دوازدهم و دفاع از فهرست پیشنهادی وزرای این کابینه در مجلس سخن می گفت افزود: از مهمان نوازی مجلس شورای اسلامی در مراسم روز تحلیف وهمه نمایندگان تشکر و قدردانی می کنم؛ این مراسم، نمادی از همدلی میان همه ارکان نظام و نمودی از جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران بود .

محورسخنان رئیس جمهور به شرح زیر است:

خود را متعهد به حراست از حقوق مردم می دانم

وزیران باید اطمینان داشته باشند که در طول مسیر خدمت از حمایت مجلس برخوردار خواهند بود.

دیگر کسی نمی تواند از انزوای ایران سخن بگوید

 امروز دیگر کسی از آشفتگی در اقتصاد ایران و تورم 40 درصدی و کاهش تولید ملی و توقف اشتغالزایی سخن نمی گوید.

دولت دوازدهم به فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری و اقدام و نظارت سامانی نو خواهد داد

 همه اقدامات دولت معطوف به تامین منافع ملی همه ایران و ارتقای کیفیت زندگی است، دولت دوازدهم خواستار امنیت ایران برای تحقق آرامش و رشد کشور است.

مقابله ریشه ای و همه جانبه با فساد؛ لازمه تحقق پیشرفت و عدالت اجتماعی

دولت دوازدهم مقابله ریشه ای و همه جانبه با فساد را لازمه تحقق پیشرفت و عدالت اجتماعی می داند همه دستگاه ها مکلفند برنامه های مشخص برای مبارزه با فساد و به ویژه کاهش بروز فساد در روندهای  تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا داشته باشند.

 درآمدهای بالاتر از 100 میلیارد دلار سال های نیمه دوم دهه 80 فعلا تا چند سال دیگر در دسترس نخواهد بود

فضا و توقعات جامعه را متناسب با درآمدهای کمتر از 50 میلیارد دلاری نفت بازتنظیم کنیم.

اصلاحات اقتصادی نیازمند حمایت مردم است

ما دو گزینه، بیشتر پیش رو نداریم؛ یا از سر احتیاط و با تدبر و تأمل اصلاحات اقتصادی را به اجرا درآوریم یا با تشدید مشکلات و پس از پرداخت هزینه های فراوان به صورت منفعلانه به مهار کردن دشواری ها و بحران های ناشی از نپرداختن درست به مسائل تن دهیم.

یکی از مهم ترین چالش ها عدم تعادل در بودجه دولت است

عدم تعادل در بودجه دولت در کنار عرصه گسترده ای از خدمات عمومی ازجانب دولت در صورتی که استمرار داشته باشد باعث خواهد شد که از یک سو کیفیت خدمات عمومی کاهش پیدا کند و از سوی دیگر بدهی دولت به فعالان اقتصادی افزایش یابد که مسلماً قابل تداوم نخواهد بود.

 برای رفع این عدم تعادل باید اتکا به درآمدهای نفت به منابع پایدار افزایش یابد و از این رو ما در پی اجرای اصلاحات در نظام مالیاتی کشور هستیم.

انتقال تامین مالی بنگاه های بزرگ از نظام بانکی به بازار سرمایه

 اصلاحات اساسی در بودجه دولت، صندوق های بازنشستگی، نظام بانکی، فضای کسب و کار و نظام بنگاه داری از جمله محورهای اصلی برنامه اصلاحات ساختاری دولت است.

انتظار می رود که با اجرای این اصلاحات کشور در مسیر پیشرفت پایدار قرار گیرد.


ریشه کن شدن فقر مطلق در کشور تا سال 99

 انتظار می رود با اجرای اقداماتی که در برنامه به طور مفصل تشریح شده است وضعیت معیشتی حدود 10 میلیون نفر از قشرهای آسیب پذیر تا سال 99 بهبود پنج برابری داشته باشد و فقر مطلق ریشه کن شود.

 احترام به همه تنوع های فرهنگی اولویت دولت دوازدهم است

 علت بهانه جویی ها و عهدشکنی های دولت جدید امریکا را توفیق ایران در اجرای تعهدات و احقاق حقوق خود و شکست امریکا در زیاده خواهی ها است.

ایران به تعهد خود پایبند است و هر تخلفی را از جانب دیگران به جد پیگیری خواهد کرد و به تناسب پاسخ خواهد داد.

در دوره ترامپ، امریکا توافقات بین المللی را نادیده می گیرد

کسانی که در ماه های اخیر از پاره کردن برجام سخن می گفتند اخیراً به توصیه برخی مشاوران خود که چنین اقدامی را باعث انزوای امریکا در صحنه جهانی می دانند ایران را به نقض روح برجام متهم می کنند.

مشکلات منطقه، فقط راه حل منطقه ای دارد

 ایران به عنوان لنگرگاه ثبات، دست دوستی خود را به سوی کشورهای همسایه دراز می کند و خواستار ایجاد صلح و آرامش است.


کاهش آسیب های اجتماعی را به طور جدی دنبال می کنیم

 در زمینه محیط زیست، برنامه های اصلی ما مدیریت منابع آب و مقابله با فرسایش خاک است.


 موضوعی که بسیار مهم است و اینجا مفصل آمده ، آسیب های اجتماعی است که دولت در این زمینه به جد مسئله را دنبال می کند بسیار خوشحالیم که در این سال های اخیر آسیب های اجتماعی مقداری کاهش پیدا کرده است و این راه را ادامه می دهیم و بالاخره اصلاح وضعیت صندوق های بازنشستگی خواهد بود.

در معرفی 17 وزیر، تحت فشار هیچ جناح، حزب و تشکلی نبوده ام

 شایعاتی درباره اینکه فهرست وزرا با مقام معظم رهبری در میان گذاشته شده، شایعه درستی نبوده است.


من به همه آنها اعتماد دارم و مطمئن هستم توانمندی های خود را برای توسعه کشور، خدمت به مردم، آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران و تامین منافع ملی به کار خواهند گرفت.


 همه جناح ها، احزاب و گروه ها پیشنهادهایی را به صورت شفاهی یا کتبی داشتند اما هیچ فشاری بر رئیس جمهور در این زمینه نبوده است.
 

رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر، بزرگ ما و به عنوان کسی که من پنجاه سال است با ایشان رفاقت دارم و به ایشان ارادت می ورزم، معمولا همه مسائل مهم خود را با ایشان مشورت می کنم و ایشان نیز با کمال محبت، آنچه را مصلحت کشور است تذکر می دهند بنابراین معرفی وزرا کاملا در چارچوب قانون اساسی است.

مشروح سخنان رئیس جمهور در دفاع از کلیات کابینه دوازدهم را اینجا بخوانید

دفاع رئیس جمهور از افراد کابینه دوازدهم

بخش دوم سخنان رئیس جمهور صحبت درباره جزئیات کابینه و دفاع از افراد معرفی شده در کابینه دوازدهم است که محورهای آن در زیر می‌آید:

وزارت آموزش و پرورش

برای این وزارتخانه آقای سیدمحمد بطحایی درنظر گرفتم که ایشان سابقه بسیار طولانی در آموزش و پرورش دارند، در سمت‌های مختلف این وزارتخانه خدمت کرده‌اند.

رشد سازمانی ایشان در همین وزارتخانه بوده است، از رده مربی و دبیر بودن تا همه مرحل به زیر و بم این وزارتخانه به طور کامل آشنا هستند.

وزارت ارتباطات و فناوری

آقای جهرمی برای اولین بار از افرادی معرفی کردیم که پرورش یافته فضای بعد از انقلاب است، هم متولد بعد از انقلاب است و در این فضا رشد کرده است،

از آقای جهرمی خواستیم که سالانه حدود 300 هزار شغل را برنامه ریزی کند که این کار مهمی است که باید انجام دهیم.

وزارت اطلاعات

از آقای علوی می خواهم  توان کارشناسی وزارت را بالا ببرید و  تحلیل راهبردی را بیشتر در اختیار مسئولان بالا قرار دهید و نقش آفرینی مثبت برای تقویت مشارکت سیاسی و ساماندهی کشور داشته باشیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی

 آقای کرباسیان موفقیت‌های زیادی داشتند یکی از موفقیت‌های خوبی که باعث شد اعتمادی بیشتر از گذشته به ایشان پیدا کنم، ساماندهی گمرک بود.دولت الکترونیک یکی از وظایف مهم این دولت است و این وزارتخانه باید کمک کند، صنعت بیمه و افزایش سهم بیمه برای ما مهم است.

وزارت امور خارجه

همه شما دکتر ظریف می‌شناسید به تقوا، پاکدامنی، به کارشناس بودنش در مسائل سیاست خارجی، به پرکار بودن، به صبر و حوصله بسیار زیادی که دارد این مذاکرات طولانی با آن جماعت عجیب و غریب صبر ایوب می‌خواست کار بسیار بزرگی برای کشور کردند از طرف ملت از ایشان تشکر می‌کنم، کار بسیار عظیمی را انجام دادند، یک توطئه بزرگ را خنثی کرده بودند.

وزارت بهداشت و درمان

قاضی زاده هاشمی زحمات بسیار زیادی برای طرح تحول سلامت کشیدند، کار بسیار سخت و بزرگ بود،  انجام این کار با توجه به مشکلاتی که در بودجه داشتیم و داریم به سختی این کار را پیش بردند و به سختی پیش می برند گاهی وقتها اوقاتشان تلخ می‌شود گاهی اوقات از خزانه و بودجه تلخ می‌شود ایشان خیلی صبر و تحمل کردند .

وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی

دکتر ربیعی در آن دوره این مسئولیت را برعهده داشتند و تلاش‌های خوبی داشتند به طور مفصل برای این دوره صحبت کردیم و در بخش صندوق ها چه کاری انجام دهند، بحث شستا و رابطه با وزارت بهداشت، درمان و بحث بیمه‌ها چگونه باشد در بحث کار چگونه باشد خدمات بسیار خوبی کردند.

وزارت دادگستری

آقای آوایی به عنوان یک شخصیت شناخته شده در بحث قضا محسوب می‌شوند. مسئولیت ایشان در دوران انقلاب از دادگستری‌ها شروع شده و در آخرین سمت‌های ایشان جایگاه رئیس دادگستری تهران بر عهده داشتند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

در این دور بنای ما در این قرار گرفت که از یکی از عزیزان ارتشی برای این مسئولیت استفاده کنیم البته ارتش و سپاه ندارد تفاوت آنها در نام‌گذاری و رنگ لباسشان است.

امیر سرتیپ حاتمی شخصیتی است که در رده‌های مختلف ارتش فعالیت داشته و در صف و ستاد این مجموعه فعالیت کرده است. مدت‌ها در ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح فعال بوده است.

وزارت راه و شهرسازی

آقای آخوندی در دولت یازدهم نیز مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشتند.

به اعتقاد بنده مسکن از طریق خاصی و با کمک بخش خصوصی قابل حل است، مهمترین میدان حل مسکن بافت‌های فرسوده است.

در زمینه هواپیمایی بعد از چهل سال این تابو شکسته شد و توانستیم با یک شرکت هواپیماساز قرارداد خوبی ببندیم.

وزارت صنعت، معدن و تجارت

امروز آقای محمد شریعتمداری مسئولیت را برعهده می‌گیرند ایشان جزو مدیران ارشد این کشور هستند و در دولت‌های قبلی و سمت‌های مختلف بودند.

در دولت یازدهم و در جایگاه معاونت اجرایی همیشه به عنوان عنصری مخلص و فداکار بدون تکلف در امور فعالیت می‌کردند.

بهبود فضای کسب و کار و شاخص کار مفید جزو مسائل اولیه ما است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در این 4 سال ما در این وزراتخانه در خدمت جناب صالحی هستیم، ایشان هم تحصیل کرده حوزه است و هم تحصیلکرده دانشگاه.

اشراف خوبی به شرایط فرهنگی جامعه، شرایط حوزه و دانشگاه دارد.

مسئله وزارت ارشاد از نظر فرهنگی برای ما بسیار مهم است.

هویت و سبک زندگی اسلامی ایران برای ما مهم است و باید توسط وزارت ارشاد دنبال شود.

وزارت جهاد کشاورزی

آقای حجتی در دولت یازدهم مسئولیت این وزارتخانه را برعهده داشتند. در این دولت هم ایشان این مسئولیت را قبول کردند به حق وزیر شایسته‌ای هستند

بهره وری آب و کاهش مصرف آن در تولید محصولات کشاورزی از وظایف ایشان برای مسئله آب است.

مسئله سموم و کود شیمیایی، مشکلات زیادی برای ما درست کرده است که کنترل آنها مورد انتظار ماست.

اقتصاد کشاورزی را با ملاحظه توجیه اقتصادی و سرمایه‌های پایدار باید به سرانجام برسانیم، مسئله آبخیزداری و کمک به مدیریت منابع آب کشور نکته بسیار مهمی است.

وزارت کشور

آقای رحمانی فضلی در دولت قبل مسئولیت این وزارتخانه را برعهده داشتند.

ایشان سمت‌های مختلفی را در صداوسیما، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دیوان محاسبات برعهده داشتند و همه جا فرد موفق و پرکاری بود.

  اداره وزارت کشور کار سختی است. بنده خود سخت بودن کار این بخش را احساس می‌کنم.

آقای رحمانی فضلی با صبر و حوصله و سعه صدر با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مانند شورای نگهبان همکاری داشتند

وزارت نفت

گزینه دولت مهندس زنگنه است که کار بسیار بزرگی در حوزه نفت انجام دادند. در آغاز دولت یازدهم در مجلس عرض کردم که به چه دلیل اصرار دارم آقای زنگنه وزیر نفت باشند و از توانمندی ایشان مطلع بودم.

 آقای زنگنه یک قولی به ما داده اند که درآن دولت نشده و باید در این دولت اجرایی شود و آن اتصال لوله نفت به جزیره جاسک است.

باید صادرات نفت ما منحصر به خلیج فارس نباشد این از تصمیمات استراتژیک ما است.

ساحل مکران باید آباد شود و یکی از راه‌های آبادانی آن انجام این اقدامات است.

وزارت نیرو

در این بخش آقای بیطرف معرفی شده‌اند که سالها اقدامات خوبی در این بخش انجام دادند و مهارتهای خوبی در این بخش دارند و در این زمینه کاملا کارکشته هستند. در زمینه آب و برق کارهای بسیار مهمی داریم که امیدواریم حل شود. در زمینه آب هم برای آب آشامیدنی و هم صنعت و کشاورزی و محیط زیست مشکلاتی داریم یکی از کارهای جدی که از طرف آقای کلانتری رئیس سازمان محیط زیست من بگویم این است که مسئله حق آبه ای است که دریاچه‌ها، تالاب‌ها دارند و نباید آن را فراموش کنیم.

تدوین گزارش ملی آب، توسعه بستر قانونی و اصلاح مقررات و تدوین قانون جامع آب، لحاظ حوزه‌های آبریز، تأمین بخشی از آب صنایع و محصولات کشاورزی غیر از خورکی از طریق بازچرخانی آب که مورد نظر ماست. همکاری علمی با نهادهای بین المللی و توجه به آبهای زیرزمینی به عنوان وظایف دیگر آقای بی طرف مدنظر است.

وزارت ورزش و جوانان

سلطانی فر 35 سال در سمت های مختلف فعالیت کرده است و دغدغه جوانان را می‌شناسد.

انشاالله مجلس شورای اسلامی استقلال سازمان ملی جوانان را تصویب کند.

از ایشان انتظار داریم سرانه ورزشی را افزایش دهند.

عدالت را در برخورداری از امکانات، کاهش هزینه های سلامت، و افزایش سهم جوانان و بانوان ، افزایش انضباط مالی و شفافیت در اقتصاد ورزش اماده سازی برای میزبانی مسابقات ورزشی و اهتمام به ورزشهای بومی و باستانی و حمایت از سازمان های مردم نهاد و زمینه سازی برای به کارگیری مدیران جوان در دولت و جانشین پروری را مدنظر قرار دهند.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدوارم دولت دوازدهم و رئیس جمهور که توانسته با مشورت این عزیزان را با برنامه هایشان معرفی کرده است شاهد این باشیم که مجلس هم بررسی های خود را به خوبی انجام دهد و در نهایت خیلی امیدواریم که همه 17 وزیر از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد و اجازه شروع به کار را از نمایندگان محترم ملت دریافت کنند.

مشروح سخنان رئیس جمهور را در معرفی جزئیات کابینه اینجا بخوانید

برنامه رای اعتماد

براساس برنامه ریزی انجام شده رئیس جمهور در ابتدای جلسه امروز در مدت 2و نیم ساعت ضمن ارائه کلیات برنامه دولت دوازدهم از وزرای پیشنهادی خود نیز دفاع می کند ،پس از سخنان رئیس جمهور و بررسی کلیات برنامه دولت ، 5 نماینده موافق و 5 نماینده مخالف در مدت 2و نیم ساعت می توانند صحبت کنند.

پس از این مرحله، نمایندگان وارد بررسی کارنامه کاری وزرای پیشنهادی می شوند و برای هر وزیرپیشنهادی دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف صحبت خواهند کرد و سپس وزیر پیشنهادی نیز از برنامه خود  دفاع می کند؛ رای گیری برای هر وزیر به صورت جداگانه انجام می شود.


کار بررسی صلاحیت وزرا طبق برنامه ریزی انجام شده 35 ساعت کاری به طول می انجامد که با تصمیم نمایندگان این بررسی در دو یا سه شیفت کاری از امروز آغاز می شود.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با رسانه ملی جلسات بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی به طور کامل و به صورت زنده از شبکه خبر پخش خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 مرداد) و در جریان بررسی کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم با اکثریت آراء با برگزاری جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در این جلسه از مجموع 267 نماینده حاضر با 139 رای موافق، 86 رای مخالف و 4 رای ممتنع با برگزاری جلسه نوبت عصر پارلمانی برای بررسی کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با این موضوع نیز موافقت کردند که مجلس در نوبت صبح تا ساعت 13 جلسه داشته باشد و در نوبت عصر نیز جلسه علنی پارلمان برای بررسی کلیات کابینه از ساعت 14:30 الی 19:30 و به مدت 5 ساعت برگزار شود.

فهرست مخالفان و موافقان کابینه دولت دوازدهم اعلام شد

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از سخنان رئیس جمهور گفت: براساس ثبت نام صورت گرفته و قرعه کشی که با حضور نمایندگان سه فراکسیون مستقلین، امید و ولایی برگزار شد فهرست مخالفان و موافقان به شرح ذیل است:


موافقان:


1- یوناتن بت کلیا نماینده مسیحیان و آشوریان
2- زهرا ساعی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر
3- بهروز نعمتی نماینده تهران
4- نبی هزار جریبی نماینده گرگان و آق قلا
5- احمد همتی نماینده سمنان و مهدی شهر


مخالفان:


1- محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق
2- حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب
3- محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز ، اسکو و آذر شهر
4- سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر
5- محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و رابر

هر کدام از این مخالفان و موافقان براساس آیین نامه می توانند 15 دقیقه صحبت کنند و وزرا نیز هر کدام حق دارند یک ساعت از خود دفاع کنند.

صحبت موافقان و مخالفان با کلیات کابینه پیشنهادی

سران اصلاحات بعد از ۴ سال نگویند نقشی در کابینه نداشتیم

مخالف/حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا دولت از برنامه‌های سال 92 نسبت به برنامه‌های سال 96 آسیب‌شناسی کرده است یا خیر؟

 کابینه دوازدهم نتیجه رایزنی سران اصلاحات و اعتدال است، بعد از 4 سال نگویند که ما نقشی در کابینه نداشته‌ایم.

 منتقدان دولت انتظار دارند که در برنامه‌هایی که اعلام می‌شود در آنها قابلیت‌های اجرایی دیده شده باشد. امیدواریم که کابینه دوازدهم در 4 سال آینده کارآمد باشد.

نمایندگان مجلس توان دولت را در 4 ابرچالش اشتغال، اصلاح نظام بانکی، بودجه‌نویسی و محیط زیست با شاکله کابینه تطبیق دهند که آیا اعضای کابینه توان حل این ابرچالش‌ها را دارند یا خیر که البته امیدواریم داشته باشند.

 روند واردات در دولت ادامه دارد

مخالف/ سید محمدجواد ابطحی

قانون برنامه ششم در کشور باید اجرا شود اما دولت چه عزمی برای اجرای این قانون دارد؟

 نمایندگان محترم توجه کنند، این فقط هیئت وزیران نیستند که از مجلس رای اعتماد می‌گیرند و ما باید به معاونان رئیس جمهور و رابطه آنها با وزرا نیز توجه کنیم.

ترکیب فعلی هیئت وزیران، ترکیب مقدور برای رئیس جمهور بوده و انشاءالله که آقای روحانی تحت فشار این کابینه را انتخاب نکرده‌اند اما ما اخبار لابی اصلاحات و اعتدال را در دست داریم و انشاءالله که انتخاب وزرا بر اساس شایسته‌سالاری بوده است.

 ما امروز در کشور شاهد ابرچالش بیکاری، افزایش فقر و مشکلات معیشتی مردم هستیم به نظر من اگر به جای آقای ظریف یک وزیر اقتصاددان می‌گذاشتند مشکل سرمایه‌گذاری خارجی حل شده بود.

سالانه 50 هزار هکتار بر بیابان‌های کشور افزوده می‌شود و از مجموع استان‌های کشور 24 استان درگیر موضوع ریزگردها بوده و 570 شهر نیز با کمبود آب مواجه هستند.

موافق/یوناتن بت‌کلیا  نماینده مسیحیان و آشوریان و کلدانی

دولت دوازدهم رویکردی ضدفساد را در پیش گرفته است.

 برنامه دولت دوازدهم از اصول مشروع و مقبولی برخوردار است که تا انتهای این دولت ادامه خواهد داشت.

 رئیس جمهور در 3 بخش برنامه‌هایی را به مجلس در حوزه اقتصاد ارائه کرده است.

برقراری عدالت آموزشی و زمینه‌های نوع‌آوری در بحث پژوهش نیز از موارد مورد توجه دولت دوازدهم خواهد بود.

برنامه‌های ارائه شده از سوی وزرا مطابق اسناد فرادستی است

موافق/ قاسم احمدی‌لاشکی

ابتدا گله‌ای از آقای رئیس‌جمهور دارم که چرا وزیر علوم را از بدنه این وزارتخانه انتخاب نکرد و به مجلس معرفی نکرد.

 تمام برنامه‌هایی که دولت و وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه کردند مطابق با اسناد فرادستی و برنامه ششم است و مغایرتی با آنها دیده نمی‌شود.

 دولت متناسب با انتظارات و تاکیدات مردم و اولویت اصلی کشور، رشد اقتصادی مستمر، اشتغال‌زا و ضدفقر را در دستور کار قرار داده که این بسیار حائز اهمیت است.

عدم معرفی وزیر علوم در آستانه آغاز سال تحصیلی یک اشکال است

موافق/ محمدرضا عارف

حضور نداشتن  وزیر زن در کابینه یکی از ایرادهای اصلی کابینه است.

 کمبودی که هم در برنامه دولت و هم در برنامه وزرا  احساس می‌شود، نداشتن شاخص‌های کمی برای ارزیابی عملکرد برنامه‌هایی که براساس سند چشم‌انداز مشخص شده است.

 اصلی‌ترین کار دولت باید اصلاح ساختارهای اقتصادی  باشد، چرا که اغلب مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم ریشه در ضعف ساختارهای اقتصادی دارد

متاسفانه  ما امروز گرفتار مسائل اجتماعی هستیم که خوشبختانه با احکام خوبی که دولت در این بخش دیده می‌توانیم امیدوار باشیم که در چهار سال آینده وضعیت بهتری داشته باشیم.

اینکه در آستانه سال تحصیلی وزیر علوم معرفی نشده، یک اشکال است که امیدوارم جناب آقای روحانی هر چه سریع‌تر وزیر را معرفی کند.

باید در قانون شهروندی حق تامین اجتماعی محترم شمرده شود

مخالف/محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس

  در این اسلام رحمانی که در قانون حقوق شهروندی مطرح است هیچگونه نشانه ای از اسلام انقلابی نمی‌بینیم.

 باید در قانون شهروندی حق تامین اجتماعی،حق مسکن و حق انتقاد محترم شمرده شود

امکانات دولت این ظرفیت را دارد و حل چالش ها مستلزم این است که منابعی که هزینه کرده ایم به شکل صحیح استفاده شوند

دولت برای کارگران امنیت شغلی ایجاد کند

مخالف/حسن کامران نماینده مردم اصفهان

مسئولان باید برای کارگران امنیت شغلی ایجاد کنند.

اگر به صندوق‌ها اعتماد دارید، صندوق ذوب‌آهن نیز باید از صندوق تامین اجتماعی بهره ببرد.

 وعده همسان‌سازی هنوز اجرا نشده است.

 برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه گذاری است. در گذشته برای اشتغال وام به کارگران داده می‌شد اما حالا این وام به کارفرمایان داده می‌شود.

دکترین دولت ناکارآمد است

مخالف/حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی

مردم پس از انتخابات 29 اردیبهشت انتظار یک دولت پاک‌دست و خدمتگزار را دارند.

 اگر قرار باشد سود بانکی بالا باشد  ما روز به روز به بحران نزدیک خواهیم شد.

ما در عمل می‌بینیم که دولت دوازدهم سن دولت را یک سال افزایش داده، حال دولت می‌خواهد با قانون برنامه ششم مقید باشد؟

به دلیل عدم توسعه روستاها، مهاجرت به شهرها امری جدی است.

در حوزه فرهنگ علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر پیگیری سبک زندگی ایرانی اسلامی، دولت توجهی به این موضوع نکرده است

 ما امروز نیازمند حرکت نو و جهادی در عرصه اجرایی کشور هستیم.

کابینه دوازدهم با کابینه قبلی تفاوتی ندارد

مخالف/محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس

کابینه‌ای که معرفی شده تفاوت اساسی با کابینه گذشته ندارد و رئیس‌جمهور نیز در سخنان خود تلویحا به این موضوع اشاره کردند.

در زمینه بیکاری و اشتغال گام مهمی برداشته نشد. در مسکن اتفاقی نیفتاد

در زمینه مبارزه با فساد گام موثری برداشته نشد و همچنین در زمینه نظم‌بخشی موسسات مالی گام موثری برداشته نشد و عمران نیز تا حدود زیادی تعطیل بود.

برخی از مسئولان روش‌های قبلی را رها نمی‌کنند.

 میانگین سنی کابینه با کابینه قبلی فرق چندانی نکرده که امیدواریم با تلاش فراوان جبران و اصلاح شود و شاهد کابینه خسته گذشته نباشیم.

دولت کارهایش را براساس برنامه ششم تنظیم کرده است

موافق/ مصطفی کواکبیان

 برخی می‌گویند برنامه‌های دولت سکولار است یا نمی‌دانند سکولار چیست یا اینکه نمی‌دانند در رأس نظام رهبر معظم انقلاب قرار دارد و نمی‌شود در رأس دولتی که رهبری حکم آن را تنفیذ کرده یک سکولار بیاید.

 دولت تمام کارهایش را براساس برنامه ششم تنظیم کرده است.

در حوزه فرهنگ این دولت کار فرهنگی را به معنای صحیح انجام داده است.

شاهد تلاش‌های این دولت در بحث شبکه ملی اطلاعات هستم.

 اگر برجام غلط است، در رأس نظام رهبر معظم انقلاب قرار دارد و می‌تواند مانند سند 2030 که دستور لغو آن را دادند.

کابینه دوازدهم خیرالامور است

موافق/احمد همتی نماینده مردم سمنان

فرهنگ یک مقوله پیچیده است که با همه حوزه ها مرتبط است  آنچه ما داریم ماحصل عملکرد 40 ساله ما است و نباید وزارتخانه ای را مقصر بدانیم.

با رایزنی‌هایی که با سه فراکسیون اصل کشور شد کابینه‌ای که خیرالامور بود تشکیل شد.

در بخش سلامت برنامه‌هایی از جمله طرح تحول نظام سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده و صندوق بیمه در تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده که از نقاط مثبت کابینه است.

معلمان از سختی‌ها رنج می‌برند اما بطحایی برنامه‌ای برای آنان ندارد

مخالف/قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه

هنوز تعدادی از مدارس کشور به شبکه‌های ارتباطی وصل نیستند که این یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش است که آقای بطحایی برنامه‌ای در این باره به مجلس ارائه نکرده است.

سید قاسم جاسمی

معلمان که قشر زحمت‌کش جامعه هستند از سختی‌ها و تبعیض‌ها رنج فراوان می‌برند و در برنامه آقای بطحایی برای این مشکل راهکاری ارائه نشده است.

باید در برخی از موضوعات همچون بازنشستگی پیش از موعد معلمان تجدیدنظر صورت گیرد و آقای بطحایی باید مانع رخنه افراد سودجو در وزارت آموزش وپرورش شود.

بطحایی حقوق فرهنگیان را ۱۱۲ درصد رشد داد

موافق/ محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد

رئیس‌جمهور امروز گفت که این وزارتخانه را به کسی می‌خواهد بسپارد که حتما تحول ایجاد کند.

آقای بطحایی راه تقویت نیروی انسانی را می‌داند. اقدام ایشان در سال 94 به رشد 112 درصدی حقوق فرهنگیان منجر شد.

تعهد بطحایی زبانزد عام و خاص است

موافق/ ولی‌الله داداشی نماینده آستارا

تعهد بطحایی زبانزد خاص و عام است و مسئولیت، سوابق و تحصیلات وی در حوزه آموزش و پرورش بوده است.

400 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش امسال بازنشسته می‌شوند که وزیر پیشنهادی برای این کار برنامه دارد.

ولی داداشی

بطحایی جزو معدود وزرایی است که با برنامه مدون آمده و در راستای همین برنامه اگر کوتاهی کند می‌توان طرح سوال کرد و وی پاسخگو باشد.

وزارت آموزش و پرورش نیاز به یک ژنرال دارد

مخالف/محسن بیگلری نماینده سقز و بانه

به عنوان یک فرهنگی که هنوز هم خانه اولم را مدرسه و آموزش و پرورش می‌دانم نگران هستم که آقای بطحایی نتواند کشتی شکسته شده آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برساند. کشتی که آینده فرزندان ما در دست آن است.

محسن بیگلری

آموزش و پرورش و وزارت علوم به عنوان وزارتخانه‌های بنیادی به ابرمرد و ژنرالها نیاز دارند جناب آقای بطحایی آیا شما آن ابرمرد و ژنرال هستید؟ آیا برنامه شما پاسخگوی آموزش و پرورش کنونی که در وضعیت بحرانی به سر می‌برد خواهد بود؟

هیچ اثری از تخلف بطحایی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد

موافق/ جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت

از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که وزیری متدین، انقلابی و اعتدالگرا برای این وزارتخانه معرفی کرده است.

وزیر بسیار پخته‌ای معرفی شده و از دوره معلمی کارشناس در بخش‌های مختلف بوده و در شورای‌عالی وزارتخانه که سیاست‌گذاری می‌کند حضور داشته است.

جبار کوچکی نژاد

کل گزارشات مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان آماده است و بعد از اتمام رأی اعتمادها به وزرا آن را خواهیم گفت. در این گزارش هیچ اثری از تخلف بطحایی و خانواده‌اش وجود ندارد.

بطحایی: برنامه‌هایم مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

متفخرم بعد از انتخابات باشکوه ریاست جمهوری با مشارکت بیش از 43 میلیون شرکت کننده، رئیس جمهور محترم به بنده به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعتماد کرده و بنده را برای این مسئولیت سترگ انتخاب کردند.

بنده پس از سه دهه خدمت و افتخار حضور در نظام تربیت از نقش ارزشمند معلمی تا معاونت وزیر از سوی رئیس محترم جمهور برای تصدی مسئولیت خطیر آموزش و پرورش معرفی شدند و این دعوت خطیر را در شرایطی پذیرفتم که به دلیل اندوخته گذشته خود از زوایای پیدا و پنهان آموزش وپرورش اطلاع دارم.

مدرسه مورد انتظار ما مدرسه‌ای است که منطبق بر سند تحول بنیادین آموش و پرورش باشد. نهادهای فرهنگی جامعه و درگیر با اصحاب تعلیم و تربیت باید در این مسیر با یکدیگر همسو و همجهت شوند تا بتوانیم اقدامات زیربنایی توسعه پایدار اجرای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، نقشه جامع علمی را به خوبی اجرا کنیم و همه آنها نیازمند آموزش و پرورشی پویا و با انگیزه است.

11 هدف محوری بنای برنامه اصلی خود در وزارت آموزش و پرورش قرار دادم و مهمترین محور آن حاکم ساختن گفتمان سند تحول بنیادین و توجه به استلزامات اجرایی آن است.

نمایندگان مخالف مسائل و مشکلاتی را در آموزش و پرورش ارائه کردند که برای برخی از آن مشکلات برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و برای برخی دیگر متناسب با آن را دولت پیش‌بینی و به اجرا درخواهد آورد.

آموزش و پرورش زیربنای کلیدی توسعه پایدار و مهمترین بستر تولید سرمایه انسانی در کشور است.


آذری جهرمی درد و دغدغه عرصه ارتباطات کشور را می‌شناسد

موافق/ سید حسین افضلی نماینده مردم اقلید

 وزیر پیشنهادی ارتباطات از خانواده معظم شهدا است که میزان پایبندی آنان به نظام و ولایت فقیه بسیار بالا  است.

عملکرد آقای آذری جهرمی را در وزارت ارتباطات می‌توان با شاخص و خط‌کش سنجید و ایشان درد و دغدغه را خوب شناخته است.

مدیریت آذری جهرمی در وزارت ارتباطات به جمع‌ شدن سیستماتیک فساد از فضای مجازی منجر شد

موافق/ رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار

در سال‌های گذشته مکرر می‌شنیدیم که فیبر نوری اینترنت کشور را کوسه‌ها در دریا خورده‌اند و یا بر اثر برخورد کشتی قطع شده است اما امروز سرعت اینترنت را در کشور می‌بینیم به علاوه پهنای باند از 70 به هزار گیگابیت رسیده است.

سبحانی فر

با مدیریت آقای آذری جهرمی امروز فساد به طور سیستماتیک از عرصه فضای مجازی کشور جمع شده است.

قاضی‌پور: سرورهای تلگرام کجاست که ما نمی‌بینیم؟

مخالف/ نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه

حوزه زیرساخت فرصت کافی داشت برای کار که پیشرفت چشم گیری نداشته است.
 

چرا فیلترینگ هوشمند شما شکست خورد. شما مشکل تلگرام را حل کردید مشکل ملت را حل نکردید.

به شما می گویند پدر تلگرام سرورهای تلگرام کجاست که برویم ببینیم؟

 

قاضی‌پور

شما گفتید تلگرام تحت کنترل است اما الان می گویید تلگرام به حرف ما گوش نمی دهد.
 

آقای جهرمی بر خلاف حکم حکومتی مجوز صادر کردید.
 

شما باید به عنوان مجرم دادگاهی می شدید نه اینکه تشویق می شدید و وزیر می شدید.
 

دلیل انتخاب آقای جهرمی جوانگرایی نیست

مخالف/سیدحمید زرآبادی نماینده مردم قزوین

آقای رئیس‌جمهور اگر قصد جوان گرایی دارد این کار اصولی دارد، این انتخاب شما با وجود چندین متخصص صاحب مدرک دکتری در وزارت ارتباطات شائبه‌ای دارد که جوانگرایی درکار نبوده است.

زرآبادی

مجموع اقدامات به زیان مردم و به سود اوپراتورها بوده است.

70درصد فیبرنوری شما بدون کارکرد است و شما دستور گسترش آن را داده‌اید.

آذری جهرمی: سیاست ما بستن فضای مجازی نیست

دکترین ما در فضای مجازی یک دکترین بیشتر نیست. در خانه اگر کس است یک حرف بس است.دکترین ما دکترین مقام معظم رهبری است.

این توسعه بدون تلاش و بدون زحمت و بدون برنامه ریزی امکان پذیر نبود. مردم متوجه می شوند کیفیت شبکه 2 سال پیش چه بود و امروز چه شده است.

جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اگر مسیر حرکت ما درست نبود، چرا سندیکای مخابرات نامه می زند و از معرفی من بعنوان وزیر پیشنهادی تشکر می کنند؟

اگر امروز در منطقه بحران زده در امنیت کامل به سر می بریم، مدیون خون شهدا هستیم

نکته آقای قاضی پور در عدم پایبندی بنده به ولایت فقیه، کمی بنده را مکدر کرده است بنده همیشه تابع ولایت فقیه بوده و هستم

حواشی امروز مجلس

جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم با حاشیه های جالبی همراه شد. که گزیده ای از آن در زیر می‌آید:

رئیس دولت دوازدهم با مطایبه و لبخند خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد که خود 20 سال بر صندلی نمایندگی و در جای امروز آنان نشسته‌ است که موجبات خنده حضار جلسه علنی را فراهم آورد. البته مجلس با این کنایه حسن روحانی نیز کاملاً ساکت نشد .

زمانی که سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در مخالفت با کلیت کابینه پیشنهادی سخن می گفت و از واردات بی رویه بوق،‌ زیپ و سنگ‌پا در دولت قبل انتقاد کرد، نمایشگر مجلس، تصادفاً چهره محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه را نشان داد که در ابطحی بلافاصله گفت: آقای ظریف هم دارند می‌خندند، اما بنده در هنگام رأی اعتماد به ایشان مفصل در مخالفت صحبت خواهم کرد.

موبایل بازی پروانه سلحشوری هنگام صحبت های رئیس جمهور هم سوژه رسانه ها شد. پروانه سلحشوری در روزهای اخیر از روحانی به دلیل انتخاب نکردن وزیر زن به شدت گلایه کرده بود و او را مرد سالار خطاب کرده بود.

از دیگر نکات قابل توجه در جلسه امروز، زمانی بود که آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات برای دفاع از برنامه های خود پشت تریبون رفت و دقایقی پس از آغاز سخنان جهرمی، سکوت کامل بر صحن علنی مجلس حکم فرما شد و نمایندگان با دقت به سخنان جوان ترین گزینه پیشنهادی کابینه روحانی گوش می‌دادند. این سکوت در حالی در صحن شکل گرفت که حتی در زمان سخنرانی رییس جمهور نیز همهمه نمایندگان و رفت و آمدها موجب اعتراض دکتر روحانی و تذکر رییس مجلس شد.

برای دیدن حاشیه های کامل جلسه امروز مجلس اینجا را بخوانید

جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم دقایقی پیش پایان یافت.

در این جلسه علاوه بر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، نمایندگان موافق و مخالف نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه همچنین وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند و نمایندگان مخالف و موافق با برنامه‌های آنها دیدگاهای خود را مطرح کردند.

رئیس جلسه پیش از به صدا در آوردن زنگ پایان جلسه علنی اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس صبح فردا (چهارشنبه 25 مرداد) و با دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    46 3
    من نمیدونم ترامپ باید با چه زبونی ثابت کنه که خلف وعده کرده!!!!
    • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      13 1
      احسنت
    • نیاورانی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      8 1
      رحمانی فضلی مزد نتیجه انتخابات! دکتر هاشمی مزد وثیقه فریدون! جهرمی مزد فضای مجازی انتخابات! شریعتمداری مزد رییس ستاد روحانی! بقیه هم مزد ...! سهم مردم و هواداران چی؟؟؟ فریب و پوزخند؟؟؟؟
  • هومن IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    22 3
    فکر می کنم تنها مصادیق خلف وعده از نظر رییس جمهور عاقل ما، حمله ی هسته ای، تجاوز گروهی و یا موشک باران بلند مدت است، چون به غیر از این سه مورد، اتفاقی نبوده که آمریکا هنوز انجام نداده باشد.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      14 2
      حتی بعد از حمله هسته​ای هم ممکنه بگن حمله فاحش هسته​ای صورت نگرفته!!
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      نه . حمله هسته ای رو هم نتیجه ی تنش زایی سپاه خواهند دانست
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    13 0
    آمریکا خلف وعده کند به شرایط پیش از مذاکرت باز می‌گردیم! بفرمایید چه کار دیگری آمریکا بکند که اسمش از نظر شما خلف وعده باشد؟
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    3 6
    به امید ایرانی سربلند و سرفراز . . . به امید پیروزی حق علیه باطل . . . به امید کوری چشم دشمنانی چون آمریکا و اسرائیل که همیشه بدخواه ملت ما بوده اند . انشاء الله تمامی قوا با همکاری و مساعدت همدیگر ایرانی هر چه آبادتر بسازند . درود خداوند بر ملت شریف ایران
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    10 1
    انزوا و عدم انزوا واسه مردم نون و اب نمیشه
  • احمدخواجوند IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    19 1
    باتوجه به هماهنگيهاي قبلي بين دولت ولاريجاني كل وزرا را در عرض 20دقيقه راي اعتماد ميگيرند
  • مرتضیsk IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    8 1
    بی صبرانه منتظر شنیدن استدلال های شاذ خانم پروانه سلحشوری در جلسه رای اعتماد هستیم
  • سرباز امام خامنه ای IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    0 0
    با سلام تو رو خدا یه گزارش در خصوص تراریخته کردن ایران توسط مهرداد ضیائی عیسی کلانتر .... تهیه کنید اینا اشخاصی هستند که در کابینه جدید جایگاه دارن
  • سرباز امام خامنه ای IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    3 0
    مثلث دستگاه تراریختگی تکمیل شد. وزارت جهاد: موافق سازمان محیط زیست: با حضور کلانتری موافق وزارت بهداشت: بیطرف اما در عمل موافق تراریخته چه ارگانی حامی کشاورزی و مردم ایران خواهد بود؟ با تشکر
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    0 0
    با سلام اگر جهانگیری حرف نمی زد حتما تهوع نمی گرفتم و دوباره از این گونه مطالب فاصله نمی گرفتم ایشان با حرف هایی که زد حتی یک آمار اقتصادی راست و درست را ارائه نکرد اگر به آمار بانک جهانی مراجعه کنید تفاوت آمارهای دولت قبل فقط حداکثر 0.6درصد می باشد مثلا نرخ رشد اقتصادی 1391 طی برآورد دولت قبل منفی 1.3 و طی آمار بانک جهانی منفی 1.9 می باشد که آقای جهانگیری این منفی 1.9 درصد را منفی 6.8 اعلام می کنند و نرخ رشد اقتصادی سال 1395 طی آمار بانک جهانی بدون احتساب نفت 0.9 درصد بوده که با نرخ رشد نفت 4.2 درصد می باشد که آقای جهانگیری و همکارانش آن را 12.5 درصد اعلام می کنند و همانطور که در مراسم تحلیف دیدید با اعلام این آمار تمام مهمانان مبهوت به همدیگر نگاه می کردند به قول آقای میرسلیم در شبکه افق طی هفته گذشته اگر دولت نرخ رشد 12.5 درصدی داشت دیگر به هیچ وجه اسمی از رکود و بی کاری کسی نمی توانست بیاورد چه کنیم که کارشناسان حزب با سواد هیچ کدام توان دادن آمار صحیح را ندارند و فقط بی سواد ها در این دوره آمار صحیح ارائه می کنند و الی آخر .... دیگر با این سخنان دیگر ارزنی برای حرف های این دولت وقت نخواهم گذاشت و امید دارم که خداوند کمک کند تا بلکه از این وضعیت به سلامت مردم گذر نمایند انشاالله
  • عبدخدا IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    0 0
    همه اش جوسازی بودهمه اصلاح طلبها به پست رسیدن میخواند وقتی گند زدن بگن کی بوکی بود من نبودم .حالم بهم میخوره ازشون
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    0 0
    همه سیاه نمایی برای گول زدن ملت ، همشون از قبل مشخص شدند که کدوم قراره رای اعتماد بگیره و کدوم نه، رئیس مجلس و رئیس دولت هم که خوب با هم جفت و جورن ، دولت دیگه غمی نداشته باشه ، چون بقیه یا تندن یا تند خوین و یا سیاست بلد نیستن ، هیچ کس جز شما هم زبون دنیا رو بلد نیست ! همونطور که خودتون گفتین زبون مردم خودمون رو بلد نیستن چه برسه به زبون دنیا! اگه مشکلی هم پیش اومد میگیم برجام حل میکنه! آسوده بخوابید که شهر در امن و امان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس