کد خبر 762394
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵
ترامپ

روزنامه ایرلندی نوشت: ترامپ سعی دارد برای کاستن از فشارهای داخلی و خاموش کردن صدای منتقدان از بحران‌های بین‌المللی بهره‌برداری کند.

به گزارش مشرق، روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» در تحلیلی نوشت: این‌که آمریکا تهدیدی برای صلح جهانی است از تبلیغات اصلی روسیه و ایران برای سال‌های متمادی بوده و حال باید اذعان کنیم این ایده اینک تا حدودی واقعیت یافته، تحت ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا این کشور خطرناک به نظر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، ترامپ از هفته گذشته به این سو درباره نبرد هسته‌ای با کره شمالی اغراق کرده، تهدیدهای مبهمی را درباره اقدام نظامی در ونزوئلا بیان کرده و در داخل کشور نیز همگام با طرفداران برتری سفید پوستان حرافی کرده است.

 در واقع او در حال ارائه تصویری خلاف یک رهبر باثبات، قابل پیش بینی و آرامی است که متحدان آمریکا از واشنگتن انتظار دارند.

این روزنامه در ادامه نوشت: بحران بین المللی که ترامپ در حال برافروختن آن است به طور فزاینده از مسائل داخلی که دولت او را احاطه کرده، جدایی ناپذیر است. در حال حاضر خشونت‌های سیاسی در خیابان‌ها وجود دارد و حامیان برتری سفیدپوست‌ها و نئونازی‌ها شلوغ کاری کرده و حتی معترضان در شارلوتسویل کشته می‌شوند. کنگره نیز در بن بست کاری قرار گرفته و یا کاخ سفید درگیر عزل و نصب‌ها و تصمیم گیری‌های متفاوت است. این‌ها در حالی است که  رئیس جمهور از زمین گلف سخنان متضادی بیان می‌کند.

آیریش تایمز نوشت: این خطر وجود دارد تا این بحران‌های چندگانه به واسطه وسوسه‌های رییس جمهور تحت فشار بهره برداری از ستیزی بین‌المللی با هدف از بین بردن مشکلات داخلی، شدت گیرند.

این روزنامه با پرداختن به سخنان یکی از دستیاران ترامپ نوشت: «سباستین گورکا» یکی ازدستیاران ترامپ در این هفته از بحران کره شمالی برای تحت فشار قراردادن منتقدان داخلی ترامپ استفاده کرد و به  شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت، در بحران موشکی کوبا ما پشت «جان اف کندی» ایستادیم. این مسئله نیز همانند بحران موشکی کوبا است و باید با هم متحد شویم.
سخنان گورکا با این ایده که تهدید جنگ می‌تواند باعث اتحاد آمریکایی‌ها در کنار رییس جمهور شود باید صدای زنگ هشدار را برای هرکسی که تاریخ را می‌شناسد به صدا درآورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس