کد خبر 762321
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
احمد توکلی

در سالهای 1360 -1362 من وزیر کار و اموراجتماعی بودم. محیط کارخانه ها هدف فعالیت سازمان منافقین و گروه های مارکسیستی دیگر بود. البته تلاش این چپ های آمریکایی خنثی میشد.

به گزارش مشرق، احمد توکی در کانال تلگرامی اش نوشت: در سالهای 1360 -1362 من وزیر کار و اموراجتماعی بودم. محیط کارخانه ها هدف فعالیت سازمان منافقین و گروه های مارکسیستی دیگر بود. البته تلاش این چپ های آمریکایی خنثی میشد.

برادری به نام عباد مسئول شاخه کارگری اطلاعات بود. به اقتضای حوزه مشترک کاری در حفظ مصالح تولید و تأمین منافع کارگران و صیانت از حقوق کارفرمایان و مدیران، مرتبا در تماس بودیم. او خیلی کوشا و موفق بود. بعدها این برادر که آن زمان، مانند خودم، جوانی حدود 30 ساله بود، مدارج خدمت و تحصیل را طی کرد و شد دکتر علی ربیعی، مدرسی در دانشگاه که با وضعیت کارگران و کار و مدیریت آشنا است و در امور مربوط به امنیت ملی نیز تبحر دارد.

به دلیل همین سوابق و ویژگی ها، وقتی آقای روحانی وی را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرد، بسیاری از نمایندگانی که مانند من به اصطلاح هم جناح وی نبودند، به شهادت من به او رأی اعتماد دادند. در طول چهار سال گذشته، همان طور که انتظار می رفت، به همت آقای دکتر ربیعی برخی بند ها از دست پای کارگران وطن خواه و عدالت طلب ستم دیده از زراندوزان، برداشته شد. البته همواره در نزد ما حساب تولید کنندگان و سرمایه گذاران وطن دوست از این زراندوزان بی حمیت جدا بوده است.

همه خوب میدانیم بین این که در وزارتخانه ها کار به دانایان عاقل و پاک دست سپرده شود، یا مدیران آزمند و امتیازطلب بر امور مسلط شوند، تفاوت از زمین تا آسمان است. به ویژه در سمت هایی که گردش مالی و قدرت اداری بالا دارد.


وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واسطه سازمان تأمین اجتماعی مالک "شستا" (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) است. شستا مادر شرکتی است با بیش از 170 شرکت و مؤسسه که دارایی اش 100هزار میلیارد تومان برآورد میشود. 10 درصد ارزش بورس اوراق بهادار تهران متعلق به  شستا است.


اگر متوسط تعداد اعضای هیئت مدیره ها را 5 نفر بگیریم، این مادر شرکت حدود 1100 مدیر لازم دارد. فرصت انتخاب این تعداد مدیر، قدرت زیادی از نظر سیاسی و مالی برای تصمیم گیرندگان آن فراهم میسازد.

شنیده شده است که آقای نعمت‌زاده وزیر 1000 میلیارد تومانی، داوطلب مدیریت شستا شده است. همان وزیری که مصداق بارز تعارض منافع و درهای چرخان است.


حالا که با آمدن آقای دکتر شریعتمداری که امید است رأی بیاورد و وزارت صنعت معدن و تجارت از رانت خواریهای آشکار و پنهان کمی دور کند، نباید اجازه داد بخشی دیگر که از نظر مالکیت دارایی، گردش مالی و تصدیگری صنعتی و تولیدی بزرگتر از وزارت صنعت معدنم و تجارت است، گرفتار گردد.


گر چه بعید میدانم آقای ربیعی در تعیین مدیر شستا به این انتصاب نادرست تن دهد، لازم دیدم به عنوان برادری خیرخواه مردم و خدمتگزاران مردم، به نمایندگان محترم ملت عرض کنم چون موضوع بسیار مهم است، تا از آقای ربیعی #تعهد نگرفتید که حتما از این اشتباه راهبردی، بلکه گناه بزرگ پرهیز خواهد کرد، به او رأ ندهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    4 4
    انشالله فرد مومن و پاکدست،ریس شستا شود
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    4 4
    عجیب نیست که اصول گرایان از وزرای ضعیف طرفداری می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس