سربازی

معاون نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی خراسان‌ شمالی گفت: مشمولان غایبی که تا 22 بهمن ماه سال جاری درخواست اعزام به سربازی را ثبت کنند، از بخشودگی اضافه خدمت برخوردار خواهند شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی موسی زاده اظهار کرد: مشمولان غایبی که تا تاریخ 22 بهمن ماه سال جاری درخواست اعزام خود را در دفاتر پلیس 10+ ثبت و در اولین تاریخ اعزام  مشخص شده به خدمت اعزام شوند مدت سه تا شش ماه اضافه خدمت دفترچه‌ای آنها بخشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: مشمولان متولد سال 72 و پایین‌تر که پدر آنها دارای سابقه ایثارگری است و برادر آنها نیز از این امتیاز استفاده نکرده باشد می‌توانند از امتیاز کسر خدمت ایثارگری پدر استفاده کنند.

موسی زاده افزود: برابر مصوبه اخیر ستاد کل نیروهای مسلح این امتیاز به مشمولان غایبی که در زمان احضار و در طول مدت غیبت هم واجد شرایط بوده اند، تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: مشمولان دیپلم، پیش دانشگاهی و کاردانی غیرغایب دارای تاریخ اعزام تا 19 شهریور ماه سال جاری که در آزمون ورودی دانشگاه ها در سال جاری شرکت کرده و تمایل دارند تا اعزام خود را به 19 مهر ماه تمدید کنند می‌توانند به دفاتر پلیس 10+ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

موسی زاده خاطرنشان کرد: مشمولان غایب ساکن خارج کشور که بیش از سه سال متوالی در خارج از کشور سکونت داشته‌اند می‌توانند در سال دو نوبت و در هر نوبت 45 روز به کشور تردد کنند.

وی ادامه داد: مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت داشته و در خارج از کشور سکونت دارند فقط تا پایان سال جاری مجاز به استفاده از تسهیلات فوق بوده و باید برای معافیت جریمه نقدی و یا تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند.

موسی زاده خاطرنشان کرد: برای مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص ادامه تحصیل مشمولان دیپلم در خارج از کشور اصلاح و از این پس به مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی و موسسات خارج از کشور مجوز ادامه تحصیل داده نخواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس