روزنامه قانون

توهین روزنامه قانون به مدافعان حرم و سپاه قدس با واکنش هایی از سوی مسئولین و مردم روبرو شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه قانون در مطلبی توهین آمیز ضمن ملامت سپاه قدس و تذکر نسبت به بی توجهی به هشدارهای آمریکا، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیر الزور را اقدامی تنش زا معرفی کرد و شهادت جوانان ایرانی مدافع حرم را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانست.

قانون در مطلبی با عنوان «پشت صحنه یک شهادت؛ عواملی که سبب شد تا محسن‌حججی شهید شود» نوشت:

«کوروش احمدی، کارشناس روابط بین‌الملل با درج مطلبی در روزنامه شرق، تنف و جنوب شرق سوریه را «جدیدترین نقطه بحران در منطقه» می‌خواند و می‌گوید: در شرایطی که روند عقب‌نشینی و نابودی داعش در سوریه سرعت گرفته، تلاش‌ها برای پرکردن خلأ ناشی از آن نیز رو به افزایش نهاده و از جمله موجب شده به ناگاه، جنوب شرقی سوریه به یکی از حساس‌ترین و مخاطره‌آمیزترین صحنه‌های تقابل در منطقه تبدیل شود. در نتیجه، در بیش از یک ماه گذشته، این منطقه عرصه برخوردهایی بین نیروهای حامی دولت سوریه و نیروهای سوری تحت حمایت آمریکا بوده است. حمله آمریکا در هجدهم می، به واحدهایی که ادعا می‌شد به پادگان تنف نزدیک می‌شدند؛ ۹ روز قبل از آن حمله نیروهای سوری به مواضع شورشیان در منطقه؛ ادعای سرنگونی دو پهپاد مسلح ساخت ایران از سوی آمریکا در ۷ و ۲۰ ژوئن؛ شلیک ۶ موشک ایرانی به شهر دیرالزور که در تصرف داعش است؛ اعلام روسیه مبنی بر تعلیق برنامه هماهنگی با آمریکا برای اجتناب از برخوردهای تصادفی هوایی و هشدار به آمریکا درباره ورود هواپیماهای آمریکایی به منطقه عملیاتی روسیه یعنی غرب رود فرات، برخی از این موارد تنش‌زا بوده‌اند».

واکنش نماینده اصلاح طلب مجلس به توهین روزنامه قانون

اگر مدافعان حرم نبودند داعش با ورود به ایران دست های این روزنامه نگار را قطع می کرد

احمد بیگدلی در واکنش به توهین روزنامه قانون به سپاه قدس گفت: به طور یقین افرادی که دست به چنین نوشته‌هایی می‌زنند بصیرت ندارند و هچنین هیچ شناختی نیز از دشمن ندارند.

در ادامه نماینده خدابنده توصیه ای نیز به روزنامه نگاران اصلاح طلب کرد: توصیه من به این روزنامه‌نگاران این است که مدافعان حرم و اهداف مقدس جبهه مقاومت را بشناسند تا اینگونه نابخردانه قضاوت نکنند.

وی افزود: اگر این شهدای مدافع حرم نبودند به طور یقین داعشی‌ها با ورود به ایران جای این شهید عزیز دستهای این روزنامه‌نگار را قطع می‌کردند که با این شرایط دیگر نمی‌توانست آزادانه چنین دست به قلم ببرد.

سید یاسرجبرائیلی در کانال خود نوشت:

توهین روزنامه قانون به مدافعان حرم، حاشیه نیست، متن اصلی منازعه دو گفتمان است: گفتمان لیبرالیسم و گفتمان اسلام سیاسی.


همه دعوای ما با این جماعت بر سر عزت و استقلال و عظمت ایران است. اینها با این مفاهیم بیگانه‌اند، تسلیم و تقلید در برابر قدرت‌-هر قدرتی، کوچک و بزرگ!- و زندگی ذلیلانه را به ریختن خون دماغشان هم ترجیح می‌دهند. این است که می‌گویند باید با داعش هم مذاکره کرد و برجام نوشت. از همین روست که می‌گویند موشک زدید و داعش را عصبانی کردید!

اصلاح‌طلبان لیبرال که از تنش‌زدایی با آمریکا امروز به تنش‌زدایی با داعش رسیده‌اند، مقلد مرحوم بازرگان هستند که قائل بود برای بقای ایران باید پفیوزی پیشه کرد.

هرگاه هرکسی درباره لیبرالیسم ایرانی پرسید، باید فرمایشات مرحوم بازرگان را برایش پاسخ آورد که گفت:

"سرّ بقای ایران پفیوزی ماست! وقتی بنا شد  ملتی بطور جدی با دشمن روبرو نشود، تا آخرین نفس نجنگد و بعد از مغلوب شدن سرسختی و مخالفت نکند... به هر کس و ناکس تعظیم و خدمت کند، دلیل ندارد که نقش و نام چنین مردمی از صفحه روزگار برداشته شود. سرسخت های یک دنده و اصولی ها هستند که در برابر مخالف و متجاوز می ایستند و به جنگش می روند... ما اهل نبرد و کوشش برای رقابت و مسابقه با دیگران و اهل جنگیدن و جان کندن در کشمکش با ملیت های بیگانه و با فرهنگ های بیگانه نیستیم. تقلید و سازگاری را ترجیح می دهیم. بنابراین قالب روحی مستقل نداریم".
 

**روزنامه افکار هم تیتر یک خود را به توهین «قانون» اختصاص داد

واکنش مردم در فضای مجازی

مردم هم با گذاشتن پیام های توئیتری، تلگرامی و اینستاگرامی به توهین روزنامه قانون پاسخ دادند که در زیر بخشی از آن می آید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    66 4
    داعشي هاي ايراني قلم بدست و با لباس هايي شيك
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    62 5
    متولي مزخرف نامه قانون كيه ؟؟چرا درش تخته نميشه؟؟؟؟؟مسوولين از چي مي ترسن؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    31 5
    اون روزنامه را باید اسمشو بذارن بی قانون
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    6 27
    آقا انصافا سه بار این متنی که شما از روزنامه گذاشتین خوندم نفهمیدم کجاش توهینه؟! طرف داره از زبون یه کارشناس شرایط منطقه رو توصیف میکنه، میگه تو این منطقه این اتفاق ها افتاده پس شرایط اونجا بحرانیه. این توهین به شهداست؟!
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      10 3
      در خبرها آمده بود که سه سناتور ارشد آمریکایی با سفر به آلبانی، علاوه بر دیدار با «مریم رجوی» با دیگر اعضای گروهک تروریستی منافقین نیز دیدار کردند. بنظر میرسد که افراد وابسته به آمریکا و منافقین که خود آمریکا هم طرفداری داعش را میکند و هم طرفداری از منافقین را ، وظیفه پیدا کرده اند که سپاه را که در حال نابود کردن داعش است را مورد تهاجم و توهین توسط رسانه ها و روزنامه های وابسته به آمریکا و داعش قرار دهند.
    • سید محمد US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      6 4
      حمله موشکی
    • سید IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      2 0
      احتمالاً مشکل از گیرنده است، به فرستنده دست نزنید!!!!
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    21 6
    کدوم خری این روزنامه مسخره رو میخونه آخه؟؟؟ (روزنامه بیقانون)
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      15 4
      این روزنامه بطور علنی از دو گروهک داعش و منافقین تحت حمایت آمریکا داره دفاع میکنه
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      11 3
      این روزنامه بایدتعطیل بشه که درس عبرتی برای بقیه بشه که ازآزادی سواستفاده نکندپول بیت المال رومیگیرندوبه نفع تکفیریهاودشمنان اسلام وانقلاب مینویسند
  • محمد IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    17 3
    یعنی برای ماله کشی حمله هوایی آمریکا و رضایت ارباب حاضرن هر کار کثیفی انجام بدن .. ها
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 0
    این مگسها از جنس خوارج هستند که بعد از شهادت عزتمندانه یک بچه حزب اللهی انقلابی که نگاهش ستونهای بنای ذلت و خواری غرب گرایان را لرزانید دست به این حرکات قبیح و غربپرستانه میزنند و اگر اینها توان داشتن مانند همان خوارج که آن مرد و خانواده و بچه ی درون شکم مادر را به جرم حب علی علیه السلام دریده و پاره پاره کردن همین بلاها را سر بچه انقلابی ها در می آوردند. اللهم شغل الظالمین باظالم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس