کد خبر 761682
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
سید مهدی رحمتی بیرانوند

هفته سوم لیگ برتر، هفته موفقی برای شش دروازه‌بان بود.

به گزارش مشرق، مهدی رحمتی(استقلال تهران)، علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، رحمان احمدی(پیکان)، رشید مظاهری(ذوب آهن)، ناصر سالاری(صنعت نفت آبادان) و فرناندو ده‌خسوس(گسترش فولاد) توانستند دروازه خود را در این هفته نگه دارند و به اصلاح کلین‌شیت کرده باشند.

رحمان احمدی و ده‌خسوس برای اولین بار موفق به ثبت کلین‌شیت شدند. این دو دروازه‌بان باتجربه در هفته دوم، سه گل دریافت کرده بودند.

چهار دروازه‌بان دیگر؛ رحمتی، بیرانوند، مظاهری و سالاری در سه هفته دوبار موفق به ثبت کلین‌شیت شدند و مشترکا به همراه وحید شیخ‌ویسی(استقلال خوزستان) در صدر جدول آقای کلین‌شیت قرار گرفتند.

دژ شیخ‌ویسی که در دو هفته قبل گل نخورده بود در این هفته فرو ریخت. او پس از ۲۳۶ دقیقه گل خورد.

با توجه به نتایج دیدارهای هفته سوم جدول کلین‌شیت به این صورت است؛

۲ کلین‌شیت: مهدی رحمتی(استقلال تهران)، علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، رشید مظاهری(ذوب آهن)، ناصر سالاری(صنعت نفت آبادان)، وحید شیخ‌ویسی(استقلال خوزستان)

۱ کلین‌شیت: رحمان احمدی(پیکان)، مهدی صدقیان(سپاهان)،شهاب گردان (پدیده) و فرناندو ده‌خسوس(گسترش فولاد)

ناکامان؛

در سه هفته‌ای که از لیگ هفدهم گذشته چندین دروازه‌بان هنوز موفق به ثبت یک کلین‌شیت هم نشدند. محمدرضا اخباری(سایپا)، محسن فروزان( پارس جنوبی)، حامد لک( فولاد) فصل گذشته از رکوردداران کلین‌شیت در فصل قبل بودند.

کلین‌شیت البته معیار اصلی برای سنجیدن عملکرد یک دروازه‌بان نیست. اخباری و فروزان اتفاقا در این سه هفته خوب کار کردند و تیمشان بسیار خوب نتیجه گرفته اما کلین‌شیت ثبت نشده است.

با مقایسه آماری دروازه‌بانان موفق لیگ نتیجه گرفته می شود مهدی رحمتی فعلا بهترین عملکرد را ارئه کرده است. او یکی از پنج دروازه‌بانی است که دو کلین‌شیت ثبت کرده است. کاپیتان استقلال مثل علیرضا بیرانوند در سه بازی تنها یک گل دریافت کرده است. آن یک گلی که رحمتی خورده هم پنالتی بوده است.

از طرفی رحمتی فعلا رکورددار بیشترین دقایق گل نخوردن در لیگ هفدهم است. رحمتی ۲۵۲ دقیقه است که گلی دریافت نکرده او موفق شد از رکورد ۲۳۶ دقیقه گل نخوردن وحید شیخ‌ویسی عبور کند. فعلا رحمتی از نظر آماری پیشتاز است اما رقبایی جدی مثل علیرضا بیرانوند، مظاهری و... دارد.

تازه‌واردها

در هفته سوم از دو دروازه‌بان جدید هم استفاده شد. سپیدرود رشت در این هفته از ایمان صادقی استفاده کرد. سپاهان هم مجبور شد از یک دروازه‌بان ۱۹ ساله به نام علی کیخسروی استفاده کند. در دقیقه ۷۹ مهدی صدقیان دروازه‌بان سپاهان اخراج شد و زلاتکو کرانچار مجبور شد از یک دروازه‌بان جوان به نام کیخسروی استفاده کند. این گلر جوان با اینکه یک گل خورد اما با مهار یک پنالتی نشان داد دروازه‌بان آینده‌داری است.

کیخسروی و ده‌خسوس دروازه‌بانانی‌اند که در این فصل پنالتی مهار کردند؛ هر دو مقابل پارس جنوبی جم.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس