کد خبر 761674
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
حسن یزدانی

تنها مرد طلایی کاروان کشتی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، کمتر از دو هفته دیگر باید در معتبرترین آزمون بین المللی خود در وزن جدید به میدان برود.

به گزارش مشرق، سال گذشته، همین روزها بود که حسن یزدانی توانست با شکست طلسم مدال طلای کشتی آزاد ایران بعد از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، نتیجه‌ای تاریخی را رقم بزند. او با کسب مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ ریو که پس از یک فینال سخت و جنجالی با حریف روس بدست آمد در جمع بزرگان این رشته قرار گرفت و نشان داد از این پس باید بیش از گذشته به این جوان مازنی چشم دوخت و از او انتظار تکرار قهرمانی داشت.

یزدانی بعد از این موفقیت بزرگ و طلایی به دلیل شرایط فیزیکی و همچنین توصیه مربیان به یک وزن بالاتر آمد تا از این پس در وزن ۸۶ کیلوگرم به مسیرش در دنیای قهرمانی ادامه دهد. او در برخی از میادین داخلی و خارجی با افت و خیزهای مختلفی در وزن جدید همراه شد و حتی در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه هم طعم تلخ شکست را چشید، اما همچنان به راهش ادامه داد تا توانست امروز به عنوان بهترین و آماده ترین آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم، مهیای حضور در رقابتهای جهانی شود.

حالا او یکی از مهره های اصلی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه محسوب می شود که تمامی اهالی کشتی و حتی رقبای خارجی نیز او را یکی از مدعیان اصلی وزن جدید می دانند. توقع  و انتظارات از او بالاست و یزدانی هم خوب می داند برای طی کردن این مسیر سخت و ناهموار تا المپیک بعدی باید از آزمون اخیر جهانی با موفقیت خارج شود.

حسن یزدانی در تازه ترین اظهاراتش در حاشیه تمرینات اردوی تیم ملی نیز با تایید این مطلب گفت: انتظار و توقع اهالی کشتی از من بسیار بالاست. من هم با تمام توان سعی خواهم کرد پاسخ این اعتماد و محبت را به بهترین شکل بدهم.

وی حتی از شکست در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه هم به عنوان عاملی برای تلاش و تمرین بیشتر یاد می‌کند و معتقد است: «بعد از جام جهانی و شکست در برابر حریف آمریکایی با تمام توان به تمریناتم ادامه دادم و توانستم در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به خوبی در برابر رقبای آماده و صاحب نام ظاهر شوم و نتایج خوبی کسب کنم.»

به هر حال پیشرفت امیدوارکننده حسن یزدانی در وزن جدید باعث شده، توقع و انتظارات اهالی کشتی و مردم هم از او بیشتر شود. انتظاری که در شامگاه روز سوم شهریور ماه بعد از رقابتهای وزن ۸۶ کیلوگرم رقابتهای جهانی به پایان خواهد رسید و همه امیدوارند با کسب مدال طلای این وزن همراه شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس