کد خبر 761632
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
پرویز فتاح نمایه

رئیس کمیته امداد گفت: دولت در پرداخت مستمری ۳برابر شده مددجویان خلاق قانون رفتار کرده چراکه باید به حساب مستمری پول را واریز می‌کرد نه به حساب یارانه‌شان.

به گزارش مشرق، سید پرویز فتاح در رابطه با عدم واریز مستمری سه برابرشده مددجویان گفت: دلیل این اتفاق نحوه واریز آن بوده که از سوی دولت انجام شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون قرار بوده این رقم افزایش‌یافته به‌عنوان مستمری پرداخت شود، یعنی تحویل ما و بهزیستی شود و به حساب مستمری آنها واریز شود.

فتاح گفت: اکنون دولت 4 ماه است که این مستمری را به حساب هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم واریز می‌کند، این در حالی است که هدفمندی یارانه‌ها از دسترس ما خارج است و نمی‌توانیم کاری کنیم و از آن حساب برداشت کنیم.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: به همین دلیل است که افزایش مستمری مددجویان ما ازجمله مددجویان آسایشگاه کهریزک واریز نشده است. در صورتی که اگر مستقیم به‌دست ما برسد، ما ابتدا برداشت کرده و به حسابشان پرداخت می‌کنیم، اما اکنون فقط همان مستمری به ازای هر نفر 50 هزار تومان را می‌دهیم.

وی افزود: دولت البته اذعان دارد که این پول به بهزیستی و امداد داده شود به همین دلیل آیین‌نامه‌ای در حال تصویب است که بر اساس تبصره آن این مبلغ واریز شود، ما هم در تدوین این آیین‌نامه دخیل هستیم و اگر به دولت برود، حتماً سریعاً تصویب خواهد شد.

فتاح گفت:‌در صورت تصویب این آیین‌نامه ما آماده‌ایم مستمری سه برابرشده را پرداخت کنیم و مشکلاتی نظیر آن حتماً رفع خواهد شد.

وی بیان کرد:تعداد اختلال در پرداخت رقم افزایش یافته به مستمری‌ها خیلی کم بوده اما وجود داشته و صحیح است که برخی مدعی می‌شوند که رقم افزایش یافته مستمری برای آنها واریز نشده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: علت این امر آن است که رقم افزایش یافته به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود این در حالی است که تعدادی از سرپرستان خانوار حضور نداشته و تحت عنوان بدسرپرست از آنها یاد می‌شود و یا بر این اساس ما 30 هزار خانواری را که سرپرست آنها در زندان حضور دارند تحت پوشش خود داریم که رقم افزایش یافته مستمری همراه با یارانه به حساب یارانه این افراد واریز می‌شود و بدین ترتیب خانواده به آن دسترسی پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: افزایش مستمری مددجویان حواشی برای ما به همراه داشته و مراجعات به کمیته امداد را افزایش داده است تا جایی که قوانین داخلی و محاسبات ما را نیز بهم ریخته است.

فتاح تصریح کرد: برای مثال ما یک ضابطه داخلی در کمیته امداد داشتیم که به موجب آن چنانچه فردی درآمد ماهیانه‌اش به 50 درصد حداقل حقوق می‌رسید، آن فرد باید از چرخه حمایت خارج می‌شد؛ اما امروز بیش از 500 هزار تومان مستمری می‌دهیم و این رقم مستمری بیش از 50 درصد حداقل حقوق است.

وی ادامه داد: برخی از راه‌های اشتغال ما ماهیانه 500 هزار تومان درآمد برای فرد به همراه دارد که ما آن را رقم بسیار خوبی می‌دانیم اما مددجو وقتی می‌بیند که با دریافت این وام ماهیانه همان رقم مستمری را به دست خواهد آورد، تمایل به دریافت تسهیلات اشتغال نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس