کد خبر 761630
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
الاهلی عربستان

آنالیزور پرسپولیس بعد از بازی اول الاهلی در لیگ داخلی دست به کار شده تا این تیم را تحلیل فنی کند اما با آنالیز این مسابقه و دیدار بعدی الاهلی مقابل الفتح آیا برانکو و تیمش به شناخت درستی می‌رسد؟

به گزارش مشرق،‌ نتایج خوب مقابل ذوب‌آهن در همین فصل لیگ قهرمانان، حضور اسطوره دیناموکیف روی نیمکت که سرمربیگری این باشگاه بزرگ را رها کرده و به جده آمده، جذب هافبک میانی پارتیزان بلگراد با رقم نجومی برای ما ایرانی‌ها و البته لجستیک بالای باشگاه مثل فراهم کردن اردوی بیست روزه در کمپی فوق‌العاده در اتریش و بازی با تیم‌هایی مثل اودینزه برخی دوستداران پرسپولیس را می‌ترساند اما باور کنید الاهلی تیم ترسناکی نیست یا حداقل آنقدر وحشتناک نیست که بگوییم عبور از این مرحله غیر ممکن خواهد بود. در واقع بسیاری از اهالی فوتبال از امکانات فوق‌العاده و خریدهای گرانقیمت به‌عنوان سندی برای برتری احتمالی الاهلی در پیش‌بینی‌های خود استفاده می‌کنند اما واقعیت این است که تیم عربستانی برای ربروف هم ناشناخته است.


الاهلی اولین بازی فصل خود در لیگ عربستان را باخت. تیم ربروف در دمام مقابل تیم سابق برانکو، الاتفاق به میدان رفت و البته در خانه حریف سه چهار هزار هوادار داشت اما در نهایت شکست دو بر یک را متحمل شد تا مربی اوکراینی نیامده تحت فشار قرار بگیرد. در این بازی که در دمای 35 درجه شب دمام و با رطوبت بالا برگزار شد داور مسابقه یک بار در هر نیمه بازی را برای نوشیدن آب متوقف کرد اما نمایش ابتدایی الاهلی فارغ از بازی در خانه حریف و شرایط سخت آب و هوایی نکته فنی دندانگیری نداشت.


تک گل این مسابقه را عمر السومه سوری زد که با وجود خریدهای برزیلی و آفریقایی همچنان خطرناک‌ترین بازیکن این تیم به حساب می‌آید اما الاهلی چیزی ارائه نداد تا برانکو و شاگردانش را بترساند.


آنالیزور پرسپولیس بعد از بازی اول الاهلی در لیگ داخلی دست به کار شده تا این تیم را تحلیل فنی کند اما سوال اینجاست که با آنالیز این مسابقه و دیدار بعدی الاهلی مقابل الفتح آیا برانکو و تیمش به شناخت درستی از حریف بعدی آسیایی‌شان می‌رسند ؟ جواب سوال البته «نه» خواهد بود اما واقعیت این است که با تغییرات کادر فنی تیم عربستانی و ترکیب این تیم نمی‌توان بر اساس بازی‌های دوستانه و پیش فصل قضاوت درستی درباره شرایط فنی تیم سفید و سبزپوش شهر جده داشت.

این مساله البته در خصوص خود ربروف هم مصداق دارد و به نظر می‌رسد او هنوز تیمش را نمی‌شناسد که این می‌تواند برای پرسپولیس یک امتیاز بزرگ باشد. ربروف در بازی ابتدای فصل کاپیتان تیم ملی عربستان و یکی دیگر از هافبک‌های ملی‌پوش تیمش را نیمکت نشین کرد و گلر اصلی تیم ملی این کشور را روی نیمکت نشاند.

دو هافبک ملی‌پوش البته در جریان نیمه دوم به میدان آمدند و البته شاید در بازی با پرسپولیس فیکس باشند اما حضور لئوناردو دسوزای برزیلی که آمار خوبی در پارتیزان دارد (اگر مشکلات مالی‌اش با باشگاه الاهلی مرتفع شود) می‌تواند ترکیب الاهلی را دوباره به هم بریزد و با توجه به دیر اضافه شدنش به تمرینات در خط میانی این تیم ناهماهنگی‌هایی به وجود بیاورد که دلچسب برانکو و یارانش خواهد شد.


الاهلی با سیستم 1-3-2-4 در این مسابقه به میدان رفت که ترکیبش می‌تواند مورد آنالیز قرار بگیرد:محمد العویس(دروازه‌بان،  شماره 33) ؛ همین دو سه هفته پیش بود که با سر و صدای زیاد از تیم همشهری الشباب به این تیم پیوست. معارفه چند هزار نفره او و انتقالش به مراسم با رولزرویس کلی خبرساز شد و شاید به خاطر همین هیاهوی تبلیغاتی باشد که در بازی اول فیکس شد. واقعیت این است که دروازه‌بان شماره یک الاهلی کسی نیست جز یاسر الموسیلم که گلر اصلی تیم ملی عربستان هم هست. موسیلم در هفت بازی از 8 مسابقه عربستان در مقدماتی جام جهانی گلر تیم ملی کشورش بوده و محمد العویس که او هم ملی‌پوش است تنها در شکست 2 بر یک مقابل ژاپن به میدان رفته است. در واقع عویس در تیم ملی ذخیره موسیلم است اما ربروف در بازی اول خرید پر سر و صدا را به گلر اصلی تیمش ترجیح داد.


محمد الفتیل (مدافع میانی،  شماره 6) ؛ این بازیکن 25 ساله 6 بازی ملی در کارنامه دارد که در 4 مسابقه از 8 دیدار تیم ملی عربستان در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی روی نیمکت نشسته و تنها در وقت‌های تلف شده بازی تایلند که تیمش سه بر صفر برنده شد لحظاتی بازی کرد.


عقیل بلغیس(مدافع میانی، شماره21) ؛ این بازیکن 30 ساله 3 بازی ملی در کارنامه دارد و در 6 بازی از 8 مسابقه مقدماتی جام جهانی نیمکت‌نشین صرف بوده است.


منصور الحربی(مدافع چپ، شماره 31) ؛ این بازیکن در غیاب تایسیر کاپیتان اول و شماره 8 الاهلی، بازوبند کاپیتانی را مقابل الاتفاق بست. حربی با 29 سال سن 30 بازی ملی در کارنامه دارد و بازیکن اصلی تیم ملی عربستان است. او از 8 بازی مقدماتی جام جهانی فقط در شکست مقابل استرالیا حاضر نبود و در دیدار با ژاپن که تیمش دو بر یک باخت نیمکت نشین شد اما در 6 دیدار دیگر فیکس بوده است.


سعید الموالد‌( مدافع راست، شماره 23) ؛ این بازیکن 26 ساله 7 بازی ملی در کارنامه دارد و تنها در باخت سه بر دو مقابل استرالیا در مقدماتی جام جهانی نیمکت نشین بود.


علی الاسمری(هافبک دفاعی، شماره 18) ؛ نام این بازیکن 20 ساله در فهرست الاهلی نیست و ظاهرا ربروف او را از تیم زیر 23 سال باشگاه پسندیده و در مسابقه اول میدان داده است.


کلودیمیر دومینگوئز دسوزا(هافبک‌ دفاعی، شماره19) ؛ این هافبک29 ساله و بلند قد برزیلی در ویتسه آرنهم هلند، کپنهاگن دانمارک و بروژ بلژیک بازی کرده اما کلا تعریفی ندارد.


جیانیس فتفاتزیدیس(بال راست، شماره 10) ؛ این هافبک کوتاه قد 26 ساله سابقه بازی در المپیاکوس، جنوا و کیوو را دارد و 25 بازی ملی برای کشورش انجام داده.


عبدالفتاح اسیری(بال چپ، شماره 45) ؛ این بازیکن 23 ساله 5 بازی ملی در کارنامه دارد که در سه بازی آخر عربستان در مقدماتی جام جهانی روی نیمکت نشست و مقابل استرالیا 8 دقیقه بازی کرد.


حسین المقاوی(هافبک میانی، شماره 11) ؛ این بازیکن 29 ساله 10 بازی ملی انجام داده. او در 6 بازی از 8 مسابقه مقدماتی جام جهانی نیمکت‌نشین صرف بوده است.


عمر السومه(مهاجم، شماره 9) ؛ این ملی‌پوش سوری در 68 بازی 73 گل برای تیمش زده که آخرینش همین جمعه شب اتفاق افتاد. این بازیکن 28 ساله در تیم ملی کشورش هنوز گل نزده.


تکمله: سرگی ربروف در بازی با الاتفاق دو بازیکن اصلی‌اش را در نیمه دوم به بازی فرستاد. یکی تیسیر جاسم هافبک شماره 8 و کاپیتان الاهلی و تیم ملی عربستان که در هر 8 بازی تیم ملی کشورش در مقدماتی جام جهانی فیکس بوده و در بازی 2 بر 2 با استرالیا گل هم زده. دیگری سلمان المعاشر شماره 7 الاهلی است که او هم ملی‌پوش است که 8 دقیقه مقابل استرالیا(شکست 3 بر 2)، 21 دقیقه مقابل عراق، 63 دقیقه مقابل تایلند(رفت) و 20دقیقه مقابل تایلند(برگشت) بازی کرده و در دو مسابقه دیگر هم نیمکت‌نشین بوده است. الاهلی یک ملی‌پوش دیگر به نام عبدا... الحفیص هم دارد که در دو بازی مقدماتی جام جهانی روی نیمکت تیم ملی عربستان نشسته است اما فعلا نامش در فهرست این باشگاه دیده نمی‌شود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس