13960522000224_PhotoL.jpg

تروریست‌ها کامیون ارتش را که در حال حرکت در منطقه «پشین استاپ» شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان بود با مواد منفجره هدف قرار دادند که بر اثر آن دست کم ۱۵ نفر کشته و بیش از ۳۲ نفر زخمی شدند.

 به گزارش مشرق، تروریست‌ها کامیون ارتش را که در حال حرکت در منطقه «پشین استاپ» شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان بود با مواد منفجره هدف قرار دادند که بر اثر آن دست کم ۱۵ نفر کشته و بیش از ۳۲ نفر زخمی شدند.

بیشتر قربانیان این انفجار نیروهای ارتش هستند و امکان دارد تلفات افزایش پیدا کند.

پیشین استاپ یک منطقه حساس در شهر کویته است و انفجار نزدیک مرکز آموزش نیروهای مرزی اتفاق افتاد.

به گزارش پلیس هدف تروریست‌ها کامیون و اتوبوس حامل نیروهای ارتش بود.

شدت انفجار به اندازه‌ای بود که آتش سوزی به اطراف سرایت کرد و تعدادی خودرو و ساختمان دچار حریق شدند.

بر اثر این افنجار برق منطقه پشین استاپ که یک منطقه حفاظت شده متعلق به ارتش است قطع شد که امداد رسانی به مصدومان را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

سرفراز بکتی وزیر دولت ایالتی بلوچستان با تأیید انفجار در منطقه نظامی کویته گفت امکان دارد تعداد قربانیان این حادثه افزایش پیدا کند.

وی افزود: نمی‌توان مسئولین اجرای تدابیر امنیتی را در این حادثه مقصر دانست تروریست‌ها سعی دارند کاری کنند که مردم نتوانند مراسم سالگرد آزادی پاکستان را برگزار کنند.

ارتش پاکستان اعلام کرد در انفجار کویته حداقل ۸ نیروی نظامی کشته و بیش از ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش داون، قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان نیز اعلام کرد: هدف تروریست‌های به چالش کشیدن جشن استقلال است اما چنین اقداماتی تأثیری روی عملیات نظامی علیه تروریسم ندارد.

داعش موسوم به شاخه «ولایت خراسان» با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در شهر کویته در جنوب غرب پاکستان را پذیرفت.

در ماه ژوئن اثر انفجار در منطقه قلات بلوچستان ۳ سرباز ارتش زخمی شدند این در حالی است که در ماه می تروریست‌ها ۱۰ کارگر را که مشغول کار در کریدور اقتصادی چین و پاکستان بودند در گوادر هدف قرار دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس