آغاز عملیات پاکسازی مهم ترین پایگاه داعش در استان حماه

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیاتی را در استان حماه با هدف پاکسازی منطقه عقیربات آغاز کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیاتی را در شرق استان حماه با هدف پاکسازی منطقه عقیربات آغاز کرده اند؛ این شهر مهم ترین پایگاه تروریست های داعش در شرق استان حماه است.

در ساعات نخست این عملیات نیروهای متحد با آتش سنگین، تروریست ها را هدف قرار دادند و پس از درگیری های نفس گیر توانستند ارتفاعات راهبردی «صلبا» را به طور کامل پاکسازی کنند. این ارتفاعات بر منطقه راهبردی « صلبا» اشراف کامل دارد و با پاکسازی های صورت گرفته می توان گفت نیروهای سوری و مقاومت از لحاظ آتش باری بر منطقه مسلط شده اند.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید

با پایان موفقیت آمیز مرحله نخست عملیات، نیروهای متحد درصدد هستند در مرحله دوم به سوی منطقه « صلبا» پیشروی کنند. این منطقه راهبردی در غرب شهر راهبردی عقیربات واقع شده و دروازه غربی برای ورود به این شهر به شمار می آید. در جریان مرحله نخست عملیات، تروریست ها ضربات سنگینی را متحمل شده اند و تاکنون ۷۵ تن از آنان کشته و زخمی شده اند. به گزارش مشرق، مناطق شرقی حماه که حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را تشکیل می دهد در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید

مناطق اشغالی هم مرز استان های حمص و حلب و دارای ذخایر نفتی قابل توجه است. یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق هم اعلام کرد: با اعزام نیروهای تازه نفس، مرحله دوم عملیات شروع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    13 0
    مشرق نقشه بالایی که قرار دادید (اولین نقشه) قدیمی است
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    8 0
    با سلام چرا از تصاویر و نقشه‌های قدیمی برای خبرهایتان استفاده می‌کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس