عراقچی

معاون حقوقی وزارت امور خارجه گفت: دولت و وزارت امور خارجه از طرح مجلس مبنی بر مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی وزارت امور خارجه در جلسه علنی امروز (یکشنبه 22 مرداد) پارلمان با حمایت از طرح مجلس مبنی بر مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، اظهار داشت: به اعتقاد ما این طرح پاسخی مناسب و خردمندانه به خصومت‌ها و دشمنی‌های آمریکاست.

وی افزود: جهت‌گیری‌های این طرح در راستای دشمنی‌های آمریکاست و این طرح بخشی از اقداماتی است که هیئت نظارت بر برجام پیش‌بینی کرده و در مقابله با اقدامی است که کنگره‌ آمریکا انجام داده است.

عراقچی گفت: به اعتقاد ما این طرح از طرح کنگره‌ آمریکا قوی‌تر است، چرا که نه تنها اتباع این کشور، بلکه دولت آمریکا را نیز در بر می‌گیرد، از طرفی جنبه حمایتی از نیروهای مسلح کشور و دیگر وزارتخانه‌هایی که درگیر این موضوع هستند را دارد. همچنین از اتباع ما که مورد تحریم واقع شده‌اند، حمایت می‌کند.

معاون حقوقی وزارت امورخارجه با بیان اینکه این طرح اجازه بهانه‌جویی کشورهای مقابل را نمی‌دهد، تصریح کرد: این طرح با احتیاط و هوشمندانه تدوین شده که اجازه نقض برجام را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ابزارهای مقابله ما با اقدامات آمریکا طیف وسیعی از این اقدامات را شامل می‌شود. ما قانون الزام دولت به اقدام متناسب که مجلس در زمان تایید برجام تصویب کرد را هم داریم که در صورتی که آمریکا برجام را نقض کند و ایران به این نتیجه برسد که نقض فاحش برجام صورت گرفته، می‌تواند از این قانون نیز برای راه‌اندازی مجدد برنامه هسته‌ای طبق برنامه زمان‌بدی که پیش‌بینی شده، استفاده کند.

عراقچی در پایان گفت: در مجموع دولت و وزارت امور خارجه از این طرح حمایت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس