نشست اتاق ایران

روغنی گلپایگانی بیان داشت: محور رشد اقتصادی و تولید و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط است پس ما هم به عنوان بخش خصوصی خواهان توجه به این بخش هستیم.

به گزارش مشرق، فعالان بخش خصوصی در دیدار با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با طرح پرسش‌هایی درباره رویکرد وزیر پیشنهادی درباره موضوعات مهم اقتصادی، خواستار جسارت وی در به کار گیری راه‌حل‌های مشکلات فضای کسب‌وکار شدند.

امروز درنشست هم‌اندیشی هیات رئیسه، روسای اتاق‌های سراسر کشور و روسای کمیسیون‌های اتاق ایران با وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت در دولت دوازدهم، ابوالفضل روغنی گلپایگانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خطاب به شریعتمداری با بیان اینکه ما امیدواریم برنامه شما در راستای خروج از رکود باشد گفت: یکی از بحران‌های اساسی ما در صادرات کیفیت و قیمت تمام شده است که متاسفانه ما در بخش صنعت با بحران قیمت تمام شده مواجه هستیم.

وی افزود: یکی از قربانیان هدفمندسازی یارانه‌ها که اتفاقا کار درستی هم بود، صنعت بود که انتظار داریم یارانه بخش صنعت حتما فعال شود.

روغنی گلپایگانی بیان داشت: محور رشد اقتصادی و تولید و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط است پس ما هم به عنوان بخش خصوصی خواهان توجه به این بخش هستیم.

سید رضی حاجی آقا میری به عنوان فعال دیگر بخش خصوصی اظهار داست: فعالان بخش خصوصی با عدم آگاهی در امر صادرات مواجه بودند و گمرک در دولت قبل هیچ گاه آمار تفکیک شده ارایه نکرد. نظر شما در این رابطه چیست؟

وی با اشاره به عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت یازدهم بخصوص در مساله نرخ ارز گفت: اگر شما با یکسان‌سازی نرخ ارز موافق باشید با گروه مخالف چه می‌خواهید بکنید؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: همچنین ما به عنوان فعال بخش خصوصی خواهان استراژی صادرات غیر نفتی هستیم و می‌خواهیم بدانیم استراتژی شما در این زمینه چیست؟

محمد رضا انصاری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سرمایه گذاری در این شرایط که به دنبال کاهش تورم هستیم و از ان طرف با رکود مواجه هستیم گفت: راه حل‌ها شناخته شده است ولی جسارت اجرای آنها می‌خواهد و ما می‌خواهیم که شما آن جسارت را به کار بگیرید.

پور فلاح رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا هم گفت: شما بانی پیوستن به سازمان تجارت جهانی بوده‌اید و ما از شما می‌خواهیم این موضوع را جدی بگیرید.

همچنین در این نشست احتشام‌زاده با بیان اینکه تجارت جاده‌ای دو طرفه است، گفت: نمی‌توان صرفا تمرکز روی تولید و صادرات باشد و به واردات کم توجه بود. هر بلایی که نعمت‌زاده می‌خواست سر ما آورد.

وی با بیان اینکه در حوزه خودرو سه مشکل وجود دارد گفت: غیرفعال شدن شرکت‌های غیر نماینده، متوقف شدن ثبت سفارش و سپردن کار به نمایندگان رسمی عناوین این مشکلات است.

وی بیان داشت: شورای رقابت از نقش اصلی خود خارج شده و این شورا تفسیر شخصی می‌کند که باید عملکردش شفاف شود.

در ادامه عسگر اولادی به عنوان یک فعال بخش خصوصی خطاب به کرباسیان گفت: با توجه به اینکه ایران با جمعیت 80 میلیون نفری 1.2 درصد از جمعیت 7 میلیارد نفری جهان را تشکیل می دهد باید سهم 1.2 درصدی از اقتصاد دنیا را داشته باشد در حالی که الان سهم ما از تجارت جهانی 0.25 درصد است و رسیدن به 1.2 درصد تجارت جهانی وظیفه شماست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس