کد خبر 761387
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
امیر حاتمی

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: در زمینه برنامه موشکی اقدامات خوبی انجام شده و تقویت این برنامه ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع (امروز، 21 مرداد ماه) در فراکسیون مستقلین ولایی در تشریح برنامه های خود اظهار داشت: برنامه ای واقعی و کاملا کاربردی از چند ماه قبل در حضور سردار دهقان و همکاری همه وزارت دفاع فارغ از اینکه چه کسی وزیر می شود، تهیه شده است.

وزیر پیشنهادی دفاع بیان کرد: از همه مبانی، تدابیر رهبری معظم انقلاب، سیاست های دولت، قانون برنامه ششم و قوانین موضوع در تهیه برنامه استفاده شده و کارهایی که باید انجام شود را در برنامه دیده ایم و پس از تأیید این برنامه می تواند اجرا شود.

وی افزود: بسیاری از موضوعات مورد خواست نمایندگان و نیروهای مسلح در برنامه وزارت دفاع برای 4 سال آینده دیده شده که برای اجرای آن به هماهنگی دولت، وزارت دفاع و نمایندگان نیاز داریم.

حاتمی متذکر شد: شرایط امروز ویژه است و حوزه نظامی کشور نیز مورد تحریم دشمنان قرار گرفته و آن ها تلاش می کنند توان دفاعی کشور را تضعیف کنند.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن در منطقه استقرار دارد و سلاح به منطقه می آورند و در تلاش هستند تا بنیه دفاعی کشور را مورد آسیب قرار دهند که ما در برنامه خود برای مقابله با این موضوع هدف گذاری کرده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه موشکی کارهای خوبی انجام شده و از این پس نیز باید اقدامات لازم انجام شود، همچنین در صنایع دفاعی حرکت های خوبی آغاز شده ولی برای پیشرفت، این حرکت باید تداوم یابد.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: در زمینه های هوایی، دریایی، معیشت و حقوقی اهداف روشنی داریم که با اتکا به تجربه وزارت دفاع از همه توانایی های موجود در کشور مانند دانشگاه ها و نیروهای نظامی کمک می گیریم تا بازدارندگی و قدرت دفاعی همیشگی برای کشور فراهم شود و مردم در امنیت و آرامش کامل به زندگی خود ادامه دارد.

وی افزود: رئیس جمهور دستور محکمی به صورت مکتوب برای تقویت بنیه دفاعی کشور صادر کرده و مقام معظم رهبری نیز تدابیر روشنی در این زمینه دارند و با توجه به این شرایط سرسوزنی برای تقویت بنیه دفاعی کشور به کسی نگاه نمی‌کنیم.

حاتمی در مورد ساخت هواپیماهای ایران 140 اظهار داشت: ساخت این هواپیما سابقه ای 25 ساله دارد و برای اتخاذ این تصمیم دقت فراوانی شده و در آن زمان افراد شاخصی این تصمیم را گرفتند و به تأیید رئیس جمهور وقت نیز رسید.

وی افزود: ساخت این هواپیما با مشکلی مواجه شده و در حال حاضر بهره برداری هواپیمای مسافربری آن صادر نشده ولی در حوزه های نظامی این اجازه وجود دارد که از این هواپیماها استفاده شود.

حاتمی متذکر شد: اشکالاتی در ساخت این هواپیما وجود داشت که در حال حاضر برای ما روشن است و تا زمانی که این اشکالات رفع نشود برای استفاده مسافربری مجاز نخواهد بود.

وی افزود: صنعت هواپیماسازی یک صنعت پیشران برای بسیاری از صنایع دیگر کشور است و عواید بسیار زیادی خواهد داشت اما امنیت مردم اولویت اصلی است و راجع به آینده این صنعت تصمیم ملی اتخاذ خواهد شد و طرح های آماده ای داریم.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: زیرساخت بزرگ هواپیماسازی در هسای اصفهان داریم به طوری که معاون نخست وزیر یک کشور هواپیماساز پس از بازدید آن گفت: ایران چیزی برای هواپیماسازی کم ندارد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس