کد خبر 761284
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
ادامه شیوع گسترده بیماری وبا در یمن

النجم الثاقب گزارش داد، گسترش شیوع وبا و مننژیت در یمن حربه آمریکا و مزدورانش است که در عملیات نظامی علیه ملت بی پناه یمن به بن بست رسیدند.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «النجم الثاقب»، وخامت اوضاع بهداشتی در یمن نهادهای یبن المللی  فعال در زمینه حقوق بشر از جمله سازمان ملل را تهدید می‌کند بخصوص که تجاوز و محاصره ظلمانه ملت یمن، مصائب آنها را روز افزون کرده است.

وخامت اوضاع بهداشت و معیشت در یمن تهدیدی بی‌سابقه شده است و میلیون‌ها نفر نیاز شدیدی به کمک‌های غذایی، بهداشتی و پزشکی دارند که این امر نهادهای بشردوستانه را به مشقت انداخته است.

اما بحران اقتصادی یمن را نمی‌توان از شرایطی جنگی که این کشور با آن روبروست مجزا دانست، جنگ، منابع و ثروت‌های یمن را مستهلک کرده و همه بخش‌های اقتصادی آن را تحت فشار قرار داده است در حالی که هیچ نشانه‌ای از دستیابی به راه حلی برای بحران بین طرف‌های بحران وجود ندارد.

جنگ یمن بیش از سه میلیون نفر را وادار به ترک خانه‌هایشان و مواجهه با مشکلات روزمره و جستجو برای یافتن غذا کرده علاوه بر اینکه بر اساس گزارش نهادهای انسانی بین المللی میانگین سوء تغذیه در حال حاضر به ۲۰۰ درصد رسیده است.

بر اساس آمار آژانس وابسته به سازمان ملل از هر ۱۰ کودک یمنی هشت نفر آنها دچار سوء تغذیه است و بر اساس ارزیابی‌های سازمان ملل قریب به ۱۸ .۸ میلیون نفر از جمعیت یمن به نوعی از کمک‌های انسانی نیاز دارند اما سازمان ملل برای رساندن کمک‌ها به دلیل جنگ یا کمبود بودجه با مشکل مواجه است.

ماتیو تولر، سفیر آمریکا در یمن نیز تصریح کرد که کشورش  نفوذی بر طرف‌های یمنی برای برقراری آتش‌بس بین آنها را ندارد این در حالی است که انتقادهای گسترده‌ای نسبت به دخالت آمریکا در این جنگ وجود دارد.

وی در مصاحبه با رادیو PRI بدون اشاره به تجاوزها و حملات ائتلاف عربی تحت امر عربستان در یمن مدعی شد: این یک جنگ داخلی است، یمنی‌ها با یکدیگر می‌جنگند و تا زمانی که ما به برخی از مکانیزم‌ها دست یابیم تا یمنی‌ها را به عقب گرد و امتیازدهی‌های سیاسی وادار سازیم، نزاع ادامه خواهد داشت.

اما در واقع این آمریکاست که جنگ در یمن را مدیریت می‌کند و از طریق انعقاد معاملات تسلیحاتی با شیخ نشین‌ها به دنبال احیای اقتصاد مرده خویش است کما اینکه آمریکا به دنبال راه حل و راهی برای تسلط بر دومین آبراهه مهم بین المللی یعنی گذرگاه باب المندب است.

دولت آمریکا هم که اذعان پیدا کرده عملیات نظامی در یمن به بن بست رسیده در اقدامی غیرانسانی، جنگی غیراخلاقی علیه ملت یمن به راه انداخته است و آن هم بازی با روزی و جان انسان‌هاست، به گونه‌ای که برخی طرف‌های مسئول در یمن  اعلام کردند که عربستان مراکز حیاتی مثل منابع آب آشامیدنی را با سلاح‌های بیولوژیک هدف گرفته تا بیماری‌هایی مثل وبا و مننژیت را در یمن گسترش بدهد.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد که از زمان شیوع وبا در ۲۷ آوریل گذشته تاکنون شمار قربانیان وبا در یمن به یک هزار و ۹۴۰ نفر رسیده است و بیش از ۴۶۳ مورد هم مبتلا به شبه وبا در ۲۱ استان از ۲۲ استان یمن هستند و و یک هزار و ۹۴۰ نفر هم از ۲۷ آوریل گذشته بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

بنا به تاکید این سازمان ادامه جنگ و نابودی ریزبناهای مربوط به آب و بهداشت وهمچنین سوء تغذیه مردم یمن را بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری در یمن قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    3 1
    چرا ایران هیچ کمکی نمیکنه؟
    • سجاد IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      0 0
      قطعا کمک می کنه وگرنه وضع ازین بدتر بود. ولی نمیتونه بگه. یمن محاصره اقتصادی هست از نظر رسانه ای هم جو سنگینی ایجاد کردن که اگر کسی به یمن کنه تو داخل مورد هجمه قرار می گیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس