شر اره رخام

کم کم بشر به این نتیجه می رسد که به جای تکثیر شدن، یه جای کمیت به کیفیت فکر کند . اینقدر کمیت غلط زیاد خوب نیست بهتر است کمیت پایین بیاید و کیفیت بالاتر برود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - یکی از معضلات توسعه فضای مجازی این است که افرادی که مهم نیستند طی یک پروسه حبابی مهم شده‌اند و سلبریتی‌هایی که دیگر در فضای عمومی اثر گذار نیستند بیهوده مهم جلوه می‌کنند. مثلا تصور کنید بازیگر نقش مکملی که  در یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی حضوری کوتاه داشته است، از زمان حضورش در این سریال، تقریبا نزدیک بیست و اندی مصاحبه و گفتگو در فضای مجازی از او منتشر شده است. یا بازیگری که سال‌ها حضور جدی در هیچ اثر نمایشی مهمی نداشته است در برنامه های گفتگومحور یک شکل و مشابهی در فضای مجازی حضور داشته‌اند  و در مورد سبک زندگی فتوای عجیبی و غریبی صادر کرده‌اند. یکی از این نمونه‌های قابل تحلیل حضور شراره رخام است که در هیچ سریال و فیلم مهمی بازی نمی‌کند اما به عنوان چهره ثابت به صورت ماهانه در یک شوء تلویزیونی گفتگو محور در فضای مجازی حضور دارد. البته این حضورهای متعدد و گفتگوهای یک شکل و بیهوده بالذات محل اشکال نیست اما نکته قابل تحلیل این  است که چرا این بازیگران سعی می‌کنند در مورد موضوع بسیار مهمی مثل فرزندآوری  و سبک زندگی نظر خود را به مردم تحمیل کنند.

شراره رخام در گفتگویی که با برنامه کامنت و جعبه سیاه در فضای مجازی انجام داده است روی یک التهاب اجتماعی بزرگ در مورد موضوع فرزندآوری انگشت می‌گذارد و در گفتگو با برنامه جعبه سیاه چنین می‌گوید:

من چون آدم آرمانگرایی هستم و معتقدم یا نباید یک کاری را انجام داد یا اگر عالی انجام شود. بچه دار شدن یک مسئولیت وحشتناک است و من چون می دانم نمی شود هیچ یک بچه ایده‌آل داشت در نتیجه با بچه دار شدن مخالف هستم.

او در گفتگو با برنامه کامنت میگوید :

من با فرزند داشتن مخالف هستم و مجری اشاره می‌کند شما با قطع نسل بشر موافق هستید و رخام دوباره می‌گوید :

من چون آدم آرمانگرایی هستم و معتقدم به دنیا آوردن یک انسان یعنی به دنیا آوردن چندین و چندین نسل بعد از خودمان. اگر قرار باشد من نوعی یک بچه به دنیا بیاورم من یک یک شخص را به دنیا نمی‌آورم من چندین نسل بعد از آن آدم را هم به دنیا می‌آورم . اینقدر مسئولیتش سنگین است که من فکر می‌کنم خیلی ریسک بزرگی است به دنیا آوردن کسی که نتوانی به اندازه کافی و به هر دلیلی و به خاطر شرایط امکانات و به خاطر جامعه و به خاطر مشکلاتی که در بزرگ شدن یک بچه وجود دارد نتوانی درست مدیریت بکنی و یکسری چیزهای غلطی در آن بچه ایجاد شود و بعد شما هم بمیری و شما یکسری چیزهای غلط را تکثیر بکند.

کم کم بشر به این نتیجه می رسد که به جای تکثیر شدن، یه جای کمیت به کیفیت فکر کند . اینقدر کمیت غلط زیاد خوب نیست بهتر است کمیت پایین بیاید و کیفیت بالاتر برود.

در واقع تفکر و سبک زندگی بازیگر سابق نه تنها مطلوب نیست بلکه این روش اشاعه سبک زندگی بسیار خطرناک است. در شرایطی که فرزندآوری در فضای مجازی توسط سلبرتی‌هایی باید تبلیغ شود برخی برندها از رده خارج اقدام به تبلیغ علیه موضوع فرزندآوری می‌کنند اما نکته مهمتری که در اظهارات خانم بازیگر قابل تحلیل است این اس که می‌گوید من آدم آرمانگرایی هستم یا کاری را نمی‌کنم یا اگر انجام دهم باید عالی انجام شود. شراره رخام نه در بازیگری چهره موفقی بوده ، نه در زندگی زناشویی و در نه سایر عرصه‌ها هنری . پس مردم نباید به تبلیغات آرمانگرایانه بازیگرانی همچون رخام توجه کنند. چون اگر خانم رخام ایده‌آلگرا بود طبق اظهاراتش تا کنون وپس از سال‌ها فعالیت باید جایزه اسکار را بدست می‌آورند. بسیاری از بازیگران سینمای ایران از یک سطح متوسط نمی توانند فراتر بروند و عدم رشد این طیف به همین طرز تفکر غلط انتخاب سبک زندگی ‌بازمی‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 23
  • حمید IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    55 10
    یک کلمه هم بشنو از مادر عروس...
    • PL ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
      54 11
      همون بهتر که نسل این آدما منقرض بشه
    • PL ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
      50 12
      منظورم اینه که نسل امثال این خانم
    • ITMan IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      3 1
      متاسفانه در برنامه های مختلف مثل دورهمی، خندوانه و ... یک بازیگر ، هنرمند یا ... از مدل زندگی اش می گوید و کم کم این مدل های غیردینی در جامعه نهادینه می شود. به ندرت دیده می شود مهمانان از نمازخواندن و معنویت بگویند و ...
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    50 24
    همون بهتر امثال اینا بچه دار نشن ماها بچه دار بشیم و آینده زمین ازآن ما باشه، خدا قسمت بکنه 4-5 تا بچه میارم، انشالله
    • pariiii IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
      16 6
      الان هم ...
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
      16 9
      موافقم
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    17 20
    بزودی رسم ازدواج برچسده خواهد شد و صرفا جای خود را به دوستی های توافقی زن و مرد خواهد داد. چرا که همین الان هم ازدواج فقط وسیله ای برای اطفای شهوتاست و سایر کارکردهای ازدواج نظیر ایجاد یک سلول اقتثصادی که زن و بچه وابسته به فعالیت اقتصادی مرد هستند و یا اینکه فرزندان نیروی تولید در سالهای بعد خانواده هستند همه حذف شده است. حتی بحث تامین دوره سالخوردگی هم مطرح نیست چرا که فرزندان والدین را به خانه سالمندان می سپارند. دقت کنید که ریل گذاری زندگی مدرن بشر تماما به دست شخص ابلیس صورت گرفته است. شما نمی توانید ارز مسیر مدرنیته زندگی خود را ادامه دهید و منتظر باشید سنت ازدواج پایدار بمانند.
    • مهدی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      3 3
      باسلام با بخشی از افکار شما موافق نیستم در طول تاریخ هیچ چیز نتوانسته نهاد خانواده را حذف کند و نخواهد توانست الته می تواند تضعیف کند اما حذف نه به قول دکتر داوری اردکانی: کار انسان به مو می رسد اما پاره نمی شود.
    • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      16 2
      عزیزم یه کم دور و برت رو بیشتر نگاه کن 4 تا ازدواج سفید که معلومه کیا دارن انجام میدن دلیل نمیشه که اینهمه ازدواج موفق رو نادیده بگیریم دوم اینکه وقتی موضوع جدیدی مطرح میشه افراد دوست دارند دربارش اطلاع پیداکنندرسانه ها هم بهش میپردازند برا اینکه مخاطب داره... این هم دلیل موافق با اون کار نیست سوم اینکه یکی از هم کلاسی های ما تو دانشگاه همیشه بحث داشت که چه ایرادی داری تو ایران هم مثل سایر کشورها ول شدگی باشه و... یک کلمه جوابش این بود که دوست داری خواهر یا مادر شما هم مشمول این ول زدگی بشن و بقیه هر طور دلشون خواست... ناراحت شد .... حرفی نزنیم که اگه براخودمون پیش بیاد ناراحت میشیم ولی برا دیگران عیب نداشته باشه... این جمله معصوم رو همیشه آویزه گوش کنیم و بهش عمل کنیم اکثر مشکلات حل میشه: هر چه را برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و هرچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند(بحث رانت خواری، پاترتی بازی، مال مردم خوری، تقلب، اختلاس، ارتشا و....)
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    24 12
    نکشی ما رو عمه بروسلی
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
      13 41
      خجالت بکش. به نظر من حرف درستی زده
  • pariiii IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    15 37
    درست گفت
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    13 7
    وی افزود من چون یک آدم آرمان گرایی هستم...
  • شاپور IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    29 9
    کاملا موافقم . با این شرایط اسفناک و آینده مبهم و در هم پیچیده فقط آنهایی که ژن خوب دارند توصیه می کنم بچه دار بشن . بقیه مردم با این فقر فلاکت بچه دار بشن که چی بشه ؟
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    20 12
    خدا را شکر کاری دست ایشون نیست، وگرنه نسل بشر را منقرض میکرد!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    4 13
    تولید مثل کنیم که چی. من یکی مثل ندارم . تکم
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    40 10
    خو حالا انگاری یوز پلنگ مازندرانه که انقراض نسلش مهم باشه.. واالللا به درک که نمیاری
  • حقیقت IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    33 9
    مشرق سلام . من خواهش و پیشنهاد میکنم. این طور مقاله ها ونظرات ادم های که از لحاظ روح روان مشکل دارند منتشر نکن. تمام حرف های این زنه خلاف دستورات خدا وقران هست . پس منفی منتشر نکن
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
      14 6
      احسنت ، دقیقا
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
      5 13
      جناب حقیقت..کجا خلاف حرف خداست وقتی یکنفر بچه دارنشه یکنفر بخاطر ظالمین نتواند ازدواج کن مثل دختر امام موسی کاظم آیا این هم خلاف دستور خداست ..خلاف دستورخداآنست که زنان نمیگذارن مردان ازدواج مجددداشته اشن و باعث فحشا شدن !!!!!!
  • عباس IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    27 5
    در قران امده اینده زمین متعلق به صالحان و بندگان خوب خدا است و انها وارث زمین هستند. در این صورت بندگان نافرمان و بد به احتمال زیاد نسلشون از روی زمین برداشته میشه این خانم و مریدانش هم جزو همونا هستند پس نگران نباشید و شادی کنید و بچه بدنیا بیارید حتی اگه یکیشون زنده بمونه و ادامه نسل بده شما برنده هستید نه این ارمان خواهان بی هنر
  • US ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    10 19
    حرفی‌‌درستی‌زده‌حتی‌من‌جایی‌خواندم افرادی‌که‌متجاوزهستنددراروپاحق‌بچه‌دار‌شدن‌ندارن،فقرابچه‌زیادی‌رومی‌خوان چیکارکنن‌.بلای‌جانشان‌بشه
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      6 1
      آیا می دانید که بیشتر دانشمندان و مخترعان و فلاسفه و شاعران و هنرمندان بزرگ تاریخ از همین خانواده های فقیر برخاسته اند؟ شما جای خدا تصمیم می گیرید؟
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    17 5
    بدبخت اونیه که اینا الگوش باشن
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    16 5
    هنگام زاد و ولد به فکر آینده آن بچه هم باشید
  • محسن IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    5 2
    بابا اینا میخوان ادای بازیگرای اونور ابیو د بیارن بگن ما خیلی میفهمیم و نظراتمون بابقیه متفاوته و خیلی درکمون بالاست،های کلاسیم.خخخخخخخ
  • دکتر گاوچرون از کومور IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    5 6
    اونیکه داره نظرشو تحمیل میکنه تویی مشرق نه این بنده خدا. اون حرفشو زده تو هم اگه سواد داری و میتونی به جای تحقیر و توهین و استهزاء، با دلیل جوابشو رد کن ........ خیلی هم درست گفته.
    • دکتر گاوچرون از کومور IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      1 1
      من مثل مشرق حرفمو بی دلیل نمیزنم. دلیلمو گفتم اما مشرق سانسور کرد.
  • رضا IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    2 2
    سلام . بستگی داره ژن با کیفیت باشه یا بی کیفیت . ببخشید کسی آدرس مطب یا آزمایشگاه خوب برای ژن شناسی نداره ؟آخر هم ما نفهمیدیم رعیت هستیم یا خان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس