بازیکنان خارجی لیگ برتر

بررسی لیست تیم های حاضر در مسابقات نشان می دهد که فعلا شش تیم از بازیکنان خارجی جدید بهره می برند. بازیکنانی که هنوز عیار آنها چندان مشخص نیست و رقبا هم از آنها شناخت چندان کافی ندارند.

سرویس ورزش مشرق - با انجام رقابتهای هفته دوم لیگ برتر فوتبال آرام آرام بر جذابیت ها ی دیدارها افزوده می شود. این هفته استقلال خوزستان در تقابل با استقلال شرایط استفاده از خرید برزیلی اش را نداشت و پرسپولیس هم هنوز نتوانسته از بشار رسن عراقی و توانایی هایش بهره ببرد.

بررسی لیست تیم های حاضر در مسابقات نشان می دهد که فعلا  شش تیم از بازیکنان خارجی جدید بهره می برند. بازیکنانی که هنوز عیار آنها چندان مشخص نیست و رقبا هم از آنها شناخت چندان کافی ندارند. در این میان سپاهان با دو خارجی تازه وارد به فوتبال ما در راس لیست ۶ نفره تازه واردین قرار دارد.

از جانشین حاج صفی تا برزیلی شاغل در باکو

  • رافائل کریولاروا؛

سپاهان برای اینکه یک چپ پای مناسب را جایگزین احسان حاج صفی کند هافبکی با تجربه تر از این بازیکن را به اردوی خود فرا خوانده است. این بازیکن چپ پا سابقه حضوری طولانی مدت را در سطح اول فوتبال پرتغال دارد. این هافبک ۲۸ ساله که سابقه پوشیدن پیراهن ویتوریو گیمارش را دارد فصل پیش در لیگ برتر پرتغال با پیراهن آروکا ۲۴ بازی انجام داد در حالی که ۱۳ مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم مذکور شد و البته ۳ گل به ثمر رساند.

هر چند که در نهایت آروکا با قرار گرفتن روی پله هفدهم جدول ۱۸ تیمی لیگ برتر پرتغال به دسته پایین تر سقوط کرد.

  • رودریگوئز؛

    یک برزیلی دیگر که مثل رافائل به نصف جهان رفته است. این مدافع بلند قامت فصل پیش را در نفتچی باکو گذراند. آن هم در شرایطی که ۱۳ بازی برای این تیم انجام داد و ۱۲ مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. فیلهو که سابقه بازی در دسته دوم فوتبال پرتغال و پوشیدن پیراهن تیم تروفنسه را دارد، فصل پیش در رقابتهای انتخابی لیگ اروپا موفق شد یک گل به بالزان مالت بزند.

صید پرسپولیس به تیم ملی ایران گل زده

  • بشار رسن ؛

هافبک مدافع ملی پوش عراقی صید تازه وارد به لیگ برتر ماست. بازیکنی که فوتبالش در رده سنی پایه را کنار استعدادهای باشگاه فنرباغچه ترکیه آغاز کرد از همان ابتدا و زمانی که نوجوان بود توانایی هایش را نشان داده است.

بشار سال ۲۰۱۱ با تیم ملی نوجوانان عراق در گروه A رقابتهای زیر ۱۶ ساله های قاره کهن نمایشی دلپذیر از خود به روی پرده آورد. آنجا که موفق شد همراه با عراق و به خاطر تفاضل گل بیشتر تیم نوجوانان ایران را در خاک کشور جا بگذارد.

در مسابقات مذکور عراق با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل۱۵+ بالاتر از ایرانی قرار گرفت که ۱۰ امتیازی بود و تفاضل گلهایش به عدد ۱۱+ رسیده بود. نکته قابل تامل اینکه در دیدار آخر دو تیم این بشار بود که با گل دقیقه ۴۳ خود پیروزی ایران را با تساوی تعویض کرد.

رسن که از تیم نیروی هوایی عراق راهی پرسپولیس شده است؛ طی ۶ فصل اخیر به ترتیب برای نیروی هوایی در لیگ عراق ۴،۲،۴،۱،۳،۱ گل زده است.

نکته قابل تامل اینکه  این بازیکن هنوز نتوانسته در تیم ملی بزرگسالان عراق به جایگاهی ثابت دست پیدا کند. بشار در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تنها ۷۶ دقیقه شانس بازی پیدا کرد. این هافبک مدافع ۲۰ ساله در دو دیدار رفت و برگشت برابر ژاپن ۲۰ دقیقه و در دیدار برابر تایلند(۱۱) و امارات(۴۵) دقیقه شانس بازی پیدا کرد.

خرید ژنرال از تفلیس

  • ولسیانی؛

جرج ولسیانی مدافعی است که کادر فنی ٰذوب آهن شیفته توانایی های فنی اش شده، شماره ۵ جدید ذوبی ها متولد تفلیس گرجستان است.

ولسیانی ۲۶ ساله در فصل جاری فوتبال گرجستان ۱۶ بازی انجام داده بود که مورد توجه امیر قلعه نویی قرار گرفت. جرج که در هفته ۱۵ رقابتها به تیم شهر همسایه یعنی دینامو باتومی گل زده بود ۸ سال تمام به دینامو تفلیس وفادار بود. تا اینکه پیشنهاد ذوب آهن رسید. آن هم در شرایطی که دینامو تفلیس صدرنشین رقابتهای لیگ برتر گرجستان است.

ولسیانی سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی گرجستان را هم دارد. این مدافع فقط یک مرتبه در دیدار تیم ملی کشورش برابر اسکاتلند روی نیمکت ذخیره ها نشسته بود. دیداری که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد و  اتفاقا با پیروزی گرجی ها همراه بود.

خرید تازه ویسی

  • کلودیو مارینی جونیور؛

همواره باید به خرید های عبدا...ویسی احترام گداشت. مردی که موسی کولی بالی و فرناندو دخسوس را با استقلال خوزستان به فوتبال ایران معرفی کرد.

آقا عبدا... این بار کلودیو مارینی جونیور برزیلی را برای استقلال خوزستان خریده است. مهاجمی که ۲۴ ساله است و فصل قبل را در لیگ برتر ارمنستان گذرانده است.

کلودیو برای گاندزاسار ۲۷ بازی انجام داد در حالی که در تمام دیدارهای یاد شده وارد ترکیب اصلی تیمش شد. جونیور طی ۲۱۶۱ دقیقه ۸ گل هم زد که تنها یکی از آنها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

چهارمین گلزن برتر فصل پیش فوتبال ارمنستان، همچنین سابقه بازی در لیگ پائولیستا ۲ برزیل و زدن ۶ گل طی ۱۷ بازی را دارد.

خرید بوندسلیگایی اکبر اوتی

  • یوری چلاک؛

مدافع ۱۹۳ سانتی متری سیاه جامگان یوری چلاک نام دارد. اکبر میثاقیان مربی سرشناس خراسانی ها امیدوار است این بازیکن ۲۸ ساله با استفاده از تجربیات آلمانی اش یک کولاک باشد در فاز دفاعی تیمش.

اما ششمین خارجی تازه وارد به فوتبال ما از کجا آمده است؟

این مدافع کروات، فصل قبل برای شکندیا در سطح نخست فوتبال مقدونیه ۱۴ بازی انجام داد در حالی که تیمش پس از وادار ۸۳ امتیازی با ۷۰ امتیاز نایب قهرمان شد. چلاک که پیراهن تیم زیر ۱۹ ساله های کرواسی را هم بر تن کرده است، برای تیم هایی مثل کایزرسلاترن۲ و مونیخ ۱۸۶۰ دو بازی کرده است. این مدافع با هامبورگ هم بازی در دسته سوم فوتبال آلمان را تجربه کرده است.

آیا این مدافع از کیفت مد نظر اکبر میثاقیان برای پایداری برابر مهاجمان شاغل در لیگ برتر ایران برخوردار است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس