برگزیت نمایه

یک رسانه خبری مشهور انگلیسی نوشت، بریتانیا آماده است تا ۴۰ میلیارد یورو را به عنوان بخشی از توافق برای ترک اتحادیه اروپا پرداخت کند.

 به گزارش مشرق به نقل از ساندی تلگراف، ۳ منبع آشنا به راهبرد مذاکراتی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا که نامشان فاش نشده، تاکید کردند: بریتانیا حاضر است تا ۴۰ میلیارد یورو را برای خروج از اتحادیه اروپا پرداخت کند.

اتحادیه اروپا خواستار پرداخت ۶۰ میلیارد یورو از سوی بریتانیا شده و از لندن خواسته است تا پیش از آغاز مذاکره بر سر مسائل پیچیده‌ای مانند مقررات تجاری، وضعیت بدهی ها و تعهدات مالی خود را روشن کند.

وزارتخانه‌ای که مسئول مذاکرات برگزیت است، حاضر به اظهارنظر درباره مطلب منتشر شده ساندی تایمز نشده است. دولت لندن تاکنون به طور رسمی اعلام نکرده است که حاضر است چه مبلغی را برای خروج از اتحادیه اروپا بپردازد.

این روزنامه افزود: مقام های بریتانیایی احتمالا پیشنهاد ۱۰ میلیارد یورو در سال به مدت ۳ سال پس از خروج از اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۹ میلادی را مطرح خواهند کرد.

دیوید دیویس وزیر بریتانیایی که مسئول مذاکرات برگزیت است، ۲۰ جولای تاکید کرد که لندن به تعهداتش در قبال اتحادیه اروپا پایبند خواهد بود ولی از اظهار نظر درباره میزان پرداختی بریتانیا به اتحادیه اروپا خودداری کرده است.

کارشناسان اقتصادی نسبت به تبعات احتمالی خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار می دهند. اگر بریتانیا نتواند تا مارس ۲۰۱۹ میلادی به توافق نهایی با اتحادیه اروپا بر سر خروج دست یابد، روابط تجاری دو طرف بر اساس قوانین سازمان جهانی تجارت اداره خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس