کد خبر 756822
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
تیم ملی فوتبال ایران

خبر لغو بازی دوستانه ایران و لهستان روز گذشته منتشر شد.

به گزارش مشرق، پیش بینی می شد که پس از انتشار این خبر با تیتر خبر بد برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی/ لغو بازی ایران و لهستان در آلمان ، فدراسیون فوتبال از ساعات ابتدایی صبح امروز به دنبال تکذیب خبر باشد.

با توجه به اینکه اخبار رسمی حوزه فدراسیون فوتبال و تیم های ملی باید در سایت فدراسیون فوتبال قرار بگیرد همه منتظر تکذیب رسمی فدراسیون فوتبال بودند که اتفاقا این اتفاق هم افتاد و ساعت ۱۷:۳۰  افتاد و خبر تکذیب بازی ایران – لهستان روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

متن خبر این بود: « روابط عمومی فدراسیون فوتبال نسبت به انتشار برخی شایعات پیرامون برگزاری بازی های دوستانه تیم ملی فوتبال بزرگسالان واکنش نشان داد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال و به نقل از سازمان تیم های ملی، خبر برگزاری و یا لغو  دیدار دوستانه بین تیم های ملی ایران و لهستان تکذیب شده و تاکید می شود که برگزاری این بازی در برنامه تیم های ملی قرار نداشته است. همچنین سازمان تیم های ملی تاکید کرد که مراتب برگزاری بازی های دوستانه تیم ملی به محض رسمی شدن از طریق روابط عمومی اعلام خواهد شد.»

سایت نود لازم می بیند درباره دلایل انتشار خبر لغو بازی تیم ملی مقابل لهستان در آلمان توضیحاتی ارائه کند. همانطور که می دانید انتشار خبر لغو بازی ایران – لهستان بدون سند و مدرک و اطلاعت موثق امکان پذیر نیست و مطمئنا هدف سایت نود این نبوده که خللی در کار تیم ملی فوتبال ایران ایجاد شود.

نکته اول سایت نود در این ماجرا، ماجرای دو نامه ای است که فدراسیون فوتبال ایران برای تقاضا و تضمین دربی در آلمان نوشته است. در واقع به همین دلیل فدراسیون فوتبال آلمان شرایط برگزاری دربی را فراهم کرده است اما فدراسیون فوتبال ایران در نامه دوم اعلام می کند به دلیل برگزاری سوپرجام امکان برگزاری دربی در آلمان وجود ندارد. نامه دوم باعث شده تا فدراسیون فوتبال آلمان و باشگاه آرمنیا بیله فیلد در نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کنند که دیگر میزبان هیچ تیم ایرانی در هیچ رده سنی و باشگاهی برای برگزاری اردوها و بازیهای دوستانه نیستند.

نکته دوم این است که همه می دانند کارلوس کی روش در فرایند ترتیب دادن بازیهای دوستانه هیچ هماهنگی با فدراسیون فوتبال ایران ندارد و خودش درباره بازیهای دوستانه تصمیم می گیرد. این مورد ممکن است در قرارداد او باشد و مطمئنا کارلوس کی روش در این زمینه بهترین تصمیم ها را خواهد گرفت. تصمیماتی که به نفع تیم ملی فوتبال ایران باشد. در واقع کارلوس کی روش خیلی خوب می داند که اگر بخواهد وارد فرایندهای فدراسیون فوتبال شود، (درست مثل ماجرای دربی دوستانه در آلمان) به مشکل می خورد. او خودش برنامه بازیهای دوستانه را مقابل تیم های روسیه، لهستان، شیلی و سوئد ریخته بود و البته حالا که فدراسیون فوتبال آلمان و باشگاه بیله فیلد به فدراسیون فوتبال ایران نامه زده اند، دیدار ایران – لهستان که در آلمان برنامه ریزی شده بود، لغو شده است. بازی که قرار بوده در صورت مهیا بودن شرایط در دوسلدورف برگزار شود و شهر جایگزین هم کلن تعیین شده بود. همه می دانیم که تیم ملی فرصت بازی دوستانه مقابل لهستان را از دست داده و مطمئنا اتفاق خوبی در این باره نیفتاده است.

در شرایطی که توصیف شد، این کاملا طبیعی است که فدراسیون فوتبال ایران از برنامه ریزی کارلوس کی روش بی خبر باشد و حتی نداند که حریفان احتمالی در دیدارهای دوستانه تیم ملی چه تیم هایی هستند. کارلوس کی روش خواهان برگزاری ایران – لهستان در آلمان بود، همانطور که در روسیه خواهان برگزاری بازی مقابل روسیه، در استکهلم خواهان برگزاری دوستانه با شیلی و در یکی از کشورهای اروپایی خواهان برگزاری بازی دوستانه با سوئد است. تکذیب فدراسیون فوتبال نشان می دهد که احتمالا آنها از برنامه ریزی کی روش بی خبر هستند. یک سوال هم در این باره مطرح می شود. فدراسیون فوتبال تنها بخش خبر لغو بازی ایران - لهستان در آلمان را تکذیب کرده، در حالیکه گزارش سایت نود، نکات زیادی درباره مراودات فدراسیون های فوتبال ایران و آلمان داشت.

نکته سوم این است که چرا فدراسیون فوتبال باید وارد ماجرایی شود که ارتباطش با فدراسیون فوتبال آلمان دچار مشکل شود؟ فدراسیون فوتبالی که تیمهایش در رده های مختلف سنی قهرمان جهان و اروپا شده اند و قوی ترین فدراسیون فوتبال جهان لقب گرفته است چرا باید با فدراسیون فوتبال ایران وارد چالش شود؟  فدراسیون فوتبال ایران می توانست در ایمیلش به فدراسیون فوتبال آلمان، دلیل واقعی لغو دربی آلمان را بگوید. طبق اطلاع سایت نود، آلمانی ها از اینکه فدراسیون فوتبال ایران به خاطر برگزاری سوپرجام، دربی آلمان را لغو کرده اند،به شدت عصبانی و ناراحت هستند و به همین دلیل از فدراسیون فوتبال به فیفا شکایت کرده اند. جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال ایران اول به جای نامه رسمی چند ایمیل به فدراسیون فوتبال آلمان زده و مثل اینکه پاسخ نامه های رسمی فدراسیون فوتبال آلمان را به صورت ایمیلی داده است. این بر خلاف رویه های معمول مکاتبات بین المللی فدراسیون هاست. بعد اوایل مرداد ماه (دوم یا سوم مرداد ۹۶) بوده که فدراسیون فوتبال یک نامه رسمی به فدراسیون فوتبال آلمان نوشته است. در واقع فدراسیون فوتبال حتی برای اعلام برگزار نشدن بازی، زحمت نامه نگاری رسمی را هم نکشیده است!

نکته چهارم این است که طبق اطلاع سایت نود از فدراسیون فوتبال آلمان و باشگاه آرمنیا بیله فیلد، باشگاه آلمانی اعلام کرده به دلیل حضور علی دایی و کریم باقری در این باشگاه، برای برگزاری دربی استقلال – پرسپولیس در آلمان تلاش کرده و هدف آنها این بوده که رابطه ای خوب بین فوتبال ایران و آلمان شکل بگیرد. حتی قرار بوده که باشگاه آرمنیا بیله فیلد ژانویه امسال به جزیره کیش بیاید و دو هفته در این جزیره اردو بزند و بعد در تهران یک بازی دوستانه با پرسپولیس انجام دهد اما همه چیز با نامه دوم فدراسیون فوتبال به هم می ریزد و حالا بازی پرسپولیس و آرمنیا بیله فیلد در ژانویه برگزار نخواهد شد.

نکته پنجم این است که سایت نود به دنبال شفاف سازی در این زمینه از فدراسیون فوتبال آلمان و باشگاه آرمنیا بیلفه فیلد تحقیقاتی انجام داده است و هر دو نامه فدراسیون فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال آلمان هم درباره تضمین برگزاری و تقاضای فدراسیون و هم اعلام لغو دربی، نامه های گلایه های آمیز فدراسیون فوتبال آلمان و باشگاه آرمنیا بیله فیلد به فدراسیون فوتبال آلمان و حتی سندی درباره هماهنگی بازی ایران مقابل لهستان در آلمان (و حتی دیگر بازیهای دوستانه تیم ملی) را در اختیار دارد که فعلا این اسناد را به دلایلی منتشر نمی کند. نامه هایی که روی آنها Top Urgent نوشته شده است و مدیران فدراسیون فوتبال معنای Top Urgent در مکاتبات بین المللی را به خوبی می دانند.

در پایان لازم است تاکید کنیم همچنان بر این عقیده هستیم که شفاف سازی درباره اتفاقاتی که فوتبال ایران می افتد به نفع ارتقای فوتبال کشور است. همانطور که مدیران محترم فدراسیون فوتبال می دانند فوتبال مثل اتاق شیشه ای است و چیزی در آن پنهان نمی ماند و حقیقت را نمی شود مدت زیادی پنهان کرد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس