کد خبر 755215
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کردستان عراق

اتحادیه اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان عراق روز جمعه به اهالی این منطقه اطمینان داد که هیچ مشکل و نقصی در عرضه و توزیع مواد غذایی و لوازم ضروری در بازارهای کردستان عراق وجود ندارد.

به گزارش مشرق، اهالی کردستان عراق با نزدیک شدن به موعد برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه، با اشاعه شایعاتی مبنی بر اینکه دولت های منطقه مرزهای خود را بر روی کردستان عراق خواهند بست، به بازارها و فروشگاه ها هجوم بردند.

این درحالی است که به گفته مقام های کرد، گذرگاه های مرزی در منطقه کردستان عراق همچنان فعالیت های روزانه خود را در امور واردات انجام می دهند و تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.


اتحادیه اتاق های بازرگانی کردستان عراق در بیانیه ای به همین منظور اعلام کرده است که تجار کرد همچنان در حال واردات مواد غذایی و نیازهای ضروری منطقه هستند و فعالیت های مرزی نیز مستمر و بطور طبیعی در جریان است.
این اتحادیه، انتشار شایعات در خصوص بسته شدن مرزها از سوی کشورهای منطقه را تلاشی از سوی دشمنان کردها خوانده است.


اتحادیه اتاق های بازرگانی اقلیم در عین حال اعلام کرده است که آماده همکاری و ایجاد تسهیلات برای تجار جهت واردات است.


بازارهای اقلیم کردستان عراق طی روزهای اخیر شاهد هجوم بی سابقه مردم منطقه برای تهیه و ذخیره مواد غذایی و لوازم ضروری بوده است.


برخی احزاب کردستان عراق با محوریت مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان عراق، درصدد برگزاری همه پرسی در 25 سپتامبر 2017 هستند، این درحالی است که دولت عراق این اقدام را غیر قانونی و برخلاف قانون اساسی خوانده است و بسیاری از کشورهای منطقه و جهان نیز با آن مخالفت کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    این خبر را هم حتما یک منبع آگاه به اطلاع شما رسانده و خواسته اسمش هم فاش نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس