چاقوکشی و قتل

پرونده قتل جوان ایرانی در فیلیپین با اظهارات همسر و پدر مقتول وارد مرحله تازه‌ای شد.

به گزارش مشرق، تنها متهم پرونده، منکر قتل شده و بازپرس جنایی منتظر ارسال پرونده از فیلیپین به مشهد است.


قتل در رستوران سنتی

27 بهمن سال 92 کارآگاهان جنایی کشور فیلیپین در جریان قتل مرد جوانی داخل رستورانش قرار گرفتند.

به دنبال این خبر کارآگاهان جنایی وارد عمل شده و باحضور در محل با جسد مرد جوانی مواجه شدند که به نظر می‌آمد اهل آن کشور نیست. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول ایرانی‌الاصل بوده و سال 90 برای تحصیل به آن کشور آمده و در ادامه اقامتش در فیلیپین رستوران سنتی برای خود دایر کرده بود.

باقر، هویت قربانی این حادثه بود و در همان تحقیقات اولیه همسر باقر مدعی شد که شوهرش را یکی از دوستان ایرانی‌اش کشته است.

همسر باقر در تحقیقات گفت: متوجه سر و صدا از طبقه پایین شدم و زمانی که خودم را به آنجا رساندم متهم را دیدم که چاقویی به دست دارد و چند ضربه به همسرم زد. متهم با دیدن من اقدام به فرار کرد و من با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم که بعد از آن با کمک پلیس و همسایه‌ها متهم دستگیر شد.

جنایت بی‌رحمانه

به دنبال اظهارات همسر مقتول، مدارک موجود در صحنه و پیراهن خونین، مرد جوان به نام کامران بازداشت شد، اما مدتی بعد از این ماجرا، خانواده باقر با خبر شدند که کامران به طرز مرموزی وارد ایران شده است. همین مساله باعث شد تا آنها از کامران به اتهام قتل پسرشان شکایت کنند.

پدر باقر زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت، گفت: پسرم سال 90 برای تحصیل به مانیل فیلیپین رفت و بعد از مدتی هم کمی برایش پول فرستادم و در آنجا رستوران سنتی راه انداخت. باقر در فیلیپین با دختری دو رگه آشنا شد و با هم ازدواج کردند که از همسرش صاحب یک فرزند است.

متهم کارگر ایرانی پسرم بود که به‌خاطر پول او را به قتل رسانده بود. آخرین باری که با باقر صحبت کردم قرار بود 90 میلیون تومان برایم بفرستد و کمی از بدهی که برای رستوران سنتی گرفته بود را برگرداند.

او ادامه داد: متهم را همان زمان جنایت بازداشت کردند و چند بار تصویر او را از تلویزیون کشور فیلیپین و ماهواره نشان دادند که متهم به قتل است. اما نمی‌دانم به چه طریقی از زندان فیلیپین بیرون آمد و مخفیانه وارد کشور شد. پسرم تنومند بود و به همین راحتی کسی حریفش نمی‌شد، او ابتدا با شوکر به پسرم حمله می‌کند و بعد با ضربه‌های چاقو او را از پا درمی آورد. همسر باقر شاهد ماجرا بود و در همان تحقیقات اولیه مدعی شد که او قتل را انجام داده است، اما نمی‌دانم به چه دلیل بعد از مدتی اظهاراتش را پس می‌گیرد و می‌گوید چیزی ندیده است. از شما می‌خواهم که قاتل پسرم را بازداشت کنید تا به‌سزای جنایتی که مرتکب شده است برسد.

انکار قتل

به دنبال شکایت مرد میانسال، دستور بازداشت متهم صادر شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان ساکن مشهد است، همچنین مشخص شد او با همسرش اختلاف دارد و تصمیم به طلاق از او گرفته است. با مشخص شدن این موضوع ماموران هنگامی که مرد جوان وارد دادگاه شد تا همسرش را طلاق بدهد او را بازداشت کردند.

متهم جوان زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت منکر جنایت شد و گفت: من جنایتی مرتکب نشده‌ام، مقتول- باقر- دوستم بود و من به عنوان کارگر در رستورانش مشغول به کار شدم. روز حادثه زمانی که وارد رستوران شدم با باقر درحالی مواجه شدم که بشدت زخمی شده بود. سراغش رفتم و خواستم او را به بیمارستان برسانم که متوجه شدم فوت کرده است.

او ادامه داد: من در فیلیپین بازداشت شدم، اما با اثبات بی‌گناهی‌ام موفق شدم از زندان آزاد شوم. بعد از آزادی از زندان به دلیل اتفاقات بدی که برایم رخ داده بود ترجیح دادم برای مدتی به ایران برگردم.

دستور ارسال پرونده

باتوجه به انکار مرد جوان، بازپرس کاظم میرزایی در ادامه از متهم مدرکی برای تبرئه‌اش خواست که او نتوانست مدرکی برای اثبات بی‌گناهی‌اش ارائه کند. به این ترتیب برای تحقیقات بیشتر و بررسی اظهارات متهم و مشخص شدن این موضوع که کامران در این جنایت دست داشته است یا خیر و به چه دلیل و چطوری از زندان فلیپین خارج شده است، بازپرس جنایی مشهد دستور ارسال پرونده اصلی را از کشور فیلیپین صادر کرد تا با مطالعه این پرونده نکات مبهم و کور آن برملا شود.
 

متهم جوان در بازداشت به سر می‌برد تا بی‌گناهی یا گناهکار بودن او در پرونده رستوران‌دار ایرانی مشخص شود.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس