کد خبر 755148
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
روسیه و آمریکا

روسیه روز جمعه از دولت آمریکا خواست شمار کارکنان اماکن دیپلماتیک خود در مسکو را تا ماه سپتامبر به ۴۵۵ نفر کاهش دهد.

به گزارش مشرق، روسیه به آمریکا دستور داد شمار کارکنان اماکن دیپلماتیک خود در مسکو را تا ماه سپتامبر به 455 نفر کاهش دهد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای همچنین اعلام کرد سفارت آمریکا در مسکو بایستی از تاریخ 1 آگوست (10 مرداد) استفاده از تمامی انبارهای تحت مالکیت آمریکا در مسکو را متوقف کند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه امروز، جمعه، ساعاتی بعد از تصویب طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی در کنگره آمریکا صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: «تصویب قانون جدید درباره تحریم‌ها به روشنی نشان می‌دهد که جدال‌های سیاسی داخلی در آمریکا روابط با روسیه را گروگان گرفته‌اند. حوادث جدید نشان می‌دهند که روسیه‌هراسی و حرکت به سمت درگیری آشکار با کشور ما بر محافل شناخته شده در ایالات متحده سایه افکنده‌اند.»   

وزارت خارجه روسیه، همچنین تهدید کرده که حق اقدام‌های دیگر در واکنش به مصوبه جدید کنگره آمریکا علیه روسیه را محفوظ می‌داند.  

روسیه پیش از این، در واکنش به اقدامات آمریکا علیه مسکو اعلام کرد که تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در مسکو زیاد بوده و تعدادی از آنها باید این کشور را ترک کنند.

دولت آمریکا سال گذشته 35 نفر از دیپلمات‌های روسیه را اخراج کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 19
    روسیه در برابر ابرقدرت کاری نمیتواند کند چول دلار و تکنولوژی و سلطه بر اروپای غربی در دست ابرقدرت است جز اینکه با جنگ کردن بتواند کمی اسیب به ان بزند و با جاسوسی کاری کند.
  • محمود IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    0 0
    این امریکائی ها همشون سروته یه کرباسن حالا میگیم ترامپ خره نمیفهمه پس این سیصد نفر نماینده گنگره که همه باهم تحریم رو امضاکردن چی
  • ناشناس IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    0 0
    فروش علني سلاح غير متعارف روسي به دشمنان اسرائيل مانند ايران و حزب ا... امريكارا وادار به عقب نشيني ميكند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس