کد خبر 755050
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
ارتش سوریه

در سایه آرامشی که در مناطق کاهش تنش سوریه جود دارد، ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت شهرک السخنه در ریف حمص است و به دروازهای این شهر رسیده است.

به گزارش مشرق، دو ماه پیش از سیطره ارتش سوریه بر مناطق اشغالی داعش در قلمون شرقی و اطراف «خنیفیس» که بار سنگینی بر هر عملیات میدانی به سمت بادیه شرقی سوریه است، نیروهای سوری خود را به آستانه شهرک «السخنه» رسانده اند.

در واقع شهرک السخنه، مهمترین نقطه در راه بادیه به سمت شهر دیرالزور است. پیشروی آرام نیروهای مقاومت در اطراف «أراک و میدانی نفتی الهیل» سبب شد که روز گذشته ارتش سوریه در جنوب و شمال غرب السخنه شماری از ارتفاعات مهم را به کنترل خود درآورد.

نیروهای مقاومت در حال حاضر به اطراف میدانی گازی السخنه رسیده اند که از سمت جنوب غرب، 5 کیلومتر با السخنه فاصله دارد.

 ارتش سوریه با این پیشروی فقط باید کنترل ارتفاعات «طنطور» واقع در غرب السخنه را به دست گیرد که بر ورودی جنوب غربی این شهر اشراف دارد.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که نیروهای سوری قصد دارند پس از آزادسازی السخنه، آن را به پایگاهی به سمت شمال و شرق تبدیل کنند.

نیروهای سوری پس از آزادسازی السخنه دو گزینه پیش روی خود دارند: نخست؛ حرکت به سمت شرق به سوی دیرالزور و شهرک «کباجب» که در 80 کیلومتری این شهر قرار دارد. دوم پیشروی به سمت شمال از السخنه برای رسیدن به نیروهای ارتش که به سمت منطقه تاریخی «بئر الهمل» در حال پیشروی هستند.

این گزینه با توجه به طبیعت کوهستانی آن دشوار است، ولی برای جدا کردن داعش در یک منطقه گسترده از ریف حمص تا حماه از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین، تأمین امنیت این محور سبب خواهد شد که نقطه اصلی آغاز عملیات به سمت شرق باشد و ترسی از حملات داعش در شمال غرب السخنه وجود نداشته باشد.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد در صورتی که ارتش سوریه بتواند السخنه را آزاد کند به حضور داعش در آخرین شهر تحت اشغال آن در حمص پایان داده خواهد شد و حضورش منحصر به روستاهایی در نزدیکی «جبال الشومریه» و روستاهای دیگری در «بادیه السخنه» در ریف حمص خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس