کد خبر 755044
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
حیدر سلیمانی

کارشناس داوری فوتبال کشومان به تحلیل قضاوت دیدار افتتاحیه لیگ برتر هفدهم پرداخت.

به گزارش مشرق، حیدر سلیمانی در مورد قضاوت دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد اظهار داشت: در روزی که همه انتظار یک قضاوت زیبا از زاهدی‌فر در دیدار پرسپولیس با فولاد را داشتند اما این داور با وجود دوندگی زیاد قضاوت خوبی را به نمایش نگذاشت و در هر دو نیمه اشتباه دور از انتظاری داشت. زاهدی فر در کل این دیدار 20 خطا اعلام کرد که سهم فولاد 13 و سهم پرسپولیس 7 خطا بود و کاملا هم درست بود. 2 آوانتاژ خوب داد که به نفع پرسپولیس بود و 4 اخطار داد که 3 اخطار سهم فولاد و یک اخطار سهم پرسپولیس بود که با مقررات جدید 2 اخطار اشتباه بود که سهم هر تیم یک اخطار محاسبه شد.

وی افزود: زاهدی فر در دقیقه 6 داخل محوطه جریمه فولاد سرنگونی علیپور را شبیه‌سازی تشخیص داد و قاطعانه به وی اخطار داد که صحیح بود اما فیفا توصیه می کند که داوران نسبت به این‌طور صحنه‌ها حساسیت کمتری داشته باشند و سعی کنند از کارت‌شان استفاده نکنند. دقیقه 10 که در واقع صحنه جنجالی این بازی محسوب می‌شود پاس علیپور درحالی به طارمی رسید که پای چپ این بازیکن از مدافع حریف نسبت به خط دروازه جلوتر بود و این بازیکن دروضعیت آفساید قرار داشت هر چند که تشخیص این صحنه برای کمک داور اول چندان آسان نبود اما در ادامه گل پرسپولیس در شرایط کاملا سالم زده شد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان ادامه داد: دقیقه 17 یک اخطار اشتباه به ایمان مبعلی به دلیل شبیه‌سازی در پشت محوطه جریمه پرسپولیس داد که ادامه بازی بهترین تصمیم بود. دقیقه 23 علیپور در محوطه جریمه فولاد سرنگون شد که اعتقاد به پنالتی داشت اما تصمیم داور نسبت به ادامه بازی کاملا صحیح بود اما دقیقه 26 داور برخورد دست مدافع فولاد به توپ را در محوطه جریمه دید ولی تشخیص پنالتی نداد و با تصمیم به ادامه بازی اولین اعتراض جدی پرسپولیسی ها را برانگیخت، این در حالی بود که طارمی توپ سانتر شده را ناقص مهار کرد که در ادامه جعفری مدافع فولاد با بازوی خود نسبت به کنترل توپ اقدام کرد و زاهدی‌فر با وجود اینکه صحنه را دید اما پنالتی تشخیص داده نشد و جالب است در دقیقه 33 که برخورد توپ به دست مدافع فولاد در کنار خط طولی اتفاق افتاد را اعلام هند کرد که با تصمیم قبلی‌اش در تضاد بود و شاید بتوان گفت داورنسبت به اعلام پنالتی واهمه داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: دقیقه 57 ناصری بازیکن فولاد با تکل بی ملاحظه برروی مسلمان مرتکب خطا شد که زاهدی فر به این بازیکن اخطار داد. دقیقه 70 اعلام خطای علیپور بر روی جعفری بازیکن فولاد صحیح بود اما در ادامه علیپور بدون آنکه تعمدی داشته باشد برخوردی ساده با حریف پیدا کرد و رحیم شاهین کمک داور دوم مسابقه داور را برای اخطار به علیپور فراخواند، این در حالی بود که بازیکن فولاد با بزرگ‌نمایی، داور و کمک داور را مجاب به اخراج علیپور کرد.

وی تصریح کرد: پس از اخراج علیپور بازیکنان دو تیم بازی را عصبی‌تر و پرخاشگرانه‌تر دنبال کردند که همین موضوع باعث شد کنترل بازی در دقایق باقی‌مانده برای داور مسابقه سخت شود. داور بازی هیچ استارت پرشتابی نداشت و نمی‌دانم چرا در 15 دقیقه پایانی کم توان‌تر از دقایق ابتدایی بازی نشان داد. زاهدی‌فر در نیمه اول بسیار شاداب و قاطع ظاهر شد اما در دقایق پایانی بازی کمی عصبی و خسته قضاوت کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد FR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    5 7
    هرننه قمري اظهارات مخصوص اندازه دانش محدود خودش را ميدهد ورسانه بيدانش واكاه فوتبالي هم كه متاسفانه مثل داوري بي قاعده وبي ضابطه مثل قارج اززمين بيرون امده انداين اظهار نظرهاي غير فني را منعكس ميكند وبيجاره فوتبال
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      4 3
      شما با کدام دانش این تشخیص را دادی، متخصص!
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 5
    افساید به اون واضحی ندید من از تو خونه پشت تلویزیون دیدم افسایده حالا پنالتی که چهار تا داور تو زمینن ندیدن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس