کد خبر 754647
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مصوبه ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی در دستگاه های دولتی لازم الاجراست و نهادهای نظارتی نیز بر این مسئله نظارت دارند.

به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره مصوبه هیات دولت مبنی بر ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، اظهارداشت: طرحی را دولت به تصویب رساند که دولت، دستگاه های دولتی و پیمانکاران وابسته به دولت کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارد، از خارج خرید نکنند.


وی افزود: در سال ۹۵ نیز فهرستی تهیه شد و ۱۱۴ قلم از این کالاها به این فهرست اضافه شد و کل کالاهای این لیست برای استفاده در دستگاه های دولتی ممنوع است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: این مصوبه دولت لازم الاجراست و باید رعایت شود و اگر این چنین نشد، دستگاه های نظارتی اقدام خواهند کرد.

نعمت زاده همچنین در مورد خودروی داخلی نیز گفت: فروش خودروهای داخلی مشکلی ندارد و تقاضا نیز وجود دارد، اما در کنار آن نیز تقاضاهایی برای واردات خودروهای خارجی هم داریم که طرحی را به دولت پیشنهاد دادیم که اگر تصویب شود، قیمت ها در داخل نیز تعدیل پیدا می کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس