کد خبر 754559
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
اینترنت نمایه

معاون وزیر ارتباطات جزئیات نحوه مصرف مدل جدید اینترنت نامحدود را تشریح کرد و گفت: اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت، طبق این مصوبه، باید برای ارائه سرعت واقعی به کاربران تضمین دهند.

به گزارش مشرق، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اول مردادماه مدل جدید مصرف اینترنت پرسرعت به معنی توقف فروش اینترنت حجمی است، به تصویب رساند. این مصوبه قرار است تا یک ماه آینده از سوی اپراتورها اعمال شود.

علی اصغر عمیدیان دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار مهر، جزئیات مدل مصرف این مصوبه را تشریح کرد و گفت: این مصوبه در دو بخش کاربران کم مصرف و پرمصرف دسته بندی شده است. به نحوی که ما برای کاربران کم مصرف اینترنت نیز سعی کردیم مدلی تعریف کنیم که نسبت به مصرف فعلی شان، سرعتشان بالاتر رود اما مجبور نباشند هزینه بیشتری بپردازند.

وی با تاکید براینکه این مصوبه به معنای ارائه اینترنت نامحدود نیست، گفت: در این مصوبه مدل فروش اینترنت را از مصرف حجمی به مصرف سرعت و اتصال تغییر داده ایم.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: کلمه نامحدود در تکنولوژی معنایی ندارد و سرعت اینترنت و حجم آن نیز تابع تکنولوژی است. برای مثال کاربر نسبت به مودم و تکنولوژی که انتخاب می کند می تواند سقف سرعت  ۲ ، ۴ ، ۶ مگابیت برثانیه را در اختیار داشته باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اینترنت نامحدود نسبی است. به این معنی که نسبت به تکنولوژی که در کشور مورد استفاده است، برای آن سقف تعیین می شود.

وی با تاکید براینکه باید از نظر ادبیات رسانه ای به این کلمه توجه شود، افزود: اینکه گفته می شود اینترنت نامحدود، کاربر فکر می کند تا سقف بی نهایت می تواند از حجم اینترنت استفاده کند اما اینچنین نیست. در ارائه این سرویس، سرعت و اتصال (کانکشن) مطرح است. در همه دنیا نیز همین مدل به کار گرفته می شود.

عمیدیان با اشاره به اینکه در این مصوبه سرعت اتصال به اینترنت نسبت به تکنولوژی موجود، نامحدود عنوان شده است، ادامه داد: یعنی این سرعت، سقف تکنولوژی را می تواند پوشش دهد و نگرانی از بابت حجم مصرفی نخواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات گفت: برای مثال کاربری که تا پیش از این سرعت ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه را با مودم های قدیمی استفاده می کرد هم اکنون سرعت دسترسی به اینترنتش بین ۳ تا ۶ مگابیت برثانیه قابل افزایش است و از نظر ما نامحدود است.

وی افزود: در جدولی که در این مصوبه تعریف شده است، برای مثال کاربران برای اینترنت بین الملل تا ۳ مگابیت سرعت و ۶ مگابیت سرعت داخلی در شبکه ملی اطلاعات، رقمی حدود ۱۰ هزار تومان در ماه باید بپردازند. دسته بعدی کاربرانی هستند که ۶ مگابیت سرعت بین الملل خواهند داشت و همینطور تا سرعت ۱۶ مگابیتی نیز در این رده بندی دیده شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این مصوبه برای کاربران ADSL ، فیبرنوری و VDSL به عنوان کاربران اینترنت ثابت درنظر گرفته شده است، تاکید کرد: برآورد ما این است که با مصوبه فوق، کاربران با پرداخت مبلغی حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان در ماه می توانند به راحتی هر میزان فیلم و ویدئو در داخل شبکه را مشاهده کنند و محدودیت حجمی نخواهند داشت.

وی با تاکید براینکه رقم های اعلام شده در این مصوبه که به زودی به اپراتورها ابلاغ می شود، نشان می دهد که قیمت ها پایین آمده است، گفت: مشترک با پرداخت آبونمان ثابت ماهانه و براساس انتخاب سرعت مدنظر، می تواند سرویس خود را انتخاب کند و دیگر نیازی به تغییر مودم نخواهد بود.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اضافه کرد: در این مصوبه به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت، برای ارائه سرعت واقعی به مشترکان الزام شده است و رقم های درنظر گرفته شده سقف پیشنهادی است که اپراتورها می توانند زیر این مبالغ با یکدیگر رقابت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    18 26
    عالیه دمت دولت گرم
    • محمد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      17 17
      آیا عرضه همین یه کار رو دارن؟؟؟؟؟....
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    3 0
    وی با تاکید براینکه رقم های اعلام شده در این مصوبه که به زودی به اپراتورها ابلاغ می شود، نشان می دهد که قیمت ها پایین آمده است خخخخخخخخخخ کجا پایین امده
  • Erfan IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    1 0
    خدا بخیر بگذرونه اینا هرکاری میکنن به نفع خودشونه نه مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس