کد خبر 754508
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
گواردیولا

سرمربی اسپانیایی در ۹ سال مربیگری‌اش یک میلیارد یورو هزینه کرده است.

به‌ گزارش مشرق، مارکا نوشت: پپ گواردیولا، سرمربی‌ای است که همیشه بازیکنان جوان تیمش را حفظ می‌کند و به جذب آنها علاقه دارد. او به جوانان فرصت زیادی می‌دهد و با این حال در فصل نقل‌ و انتقالات همیشه فعال است. تیم‌هایی که سرمربی اسپانیایی در آن حضور داشته است مجبور شده اند برای جذب بازیکن مورد علاقه گواردیولا خرج‌های کلانی کنند. آخرین خرید منچستر سیتی این موضوع را نشان می‌دهد. باشگاه شهر منچستر برای جذب بنجامین مندی ۵۷ میلیون یورو هزینه کرد. از زمانی که گواردیولا وارد بارسلونا شد (تابستان ۲۰۰۸) تیم‌هایش نزدیک به یک میلیارد یورو برای جذب بازیکن هزینه کردند.

مندی پنجمین بازیکن این فصل برای تقویت تیم بود و باشگاه انگلیسی مجبور شد ۵۷ میلیون یورو به موناکو بدهد تا این بازیکن به گران‌ترین مدافع جهان تبدیل شود. مندی توانست رکورد جان استونز را که به تازگی به سیتی پیوسته است بشکند. باشگاه انگلیسی برای خرید این مدافع از اورتون ۵۵.۱ میلیون هزینه کرد. با این حال بازیکن پیشین موناکو تنها مدافعی نیست که در این تابستان با سیتی قرارداد امضا کرده است. هدف اصلی گواردیولا در این فصل تقویت خط دفاعی است و به همین خاطر پیش از مندی با بازیکنانی همچون کیل واکر و دنیلو قرارداد امضا کرد. سرمربی اسپانیایی برای تقویت این پست ۱۳۸ میلیون یورو هزینه کرد.

بیشترین هزینه برای خرید بازیکن

در ۹ فصلی که گواردیولا سرمربی بوده است بیشترین خرج را برای تیمش کرده است. سیتی تاکنون در این فصل ۲۴۰ میلیون هزینه کرده است. این رقم فاصله زیادی با زمان حضورش در بایرن مونیخ دارد. در دومین فصل حضورش (۲۰۱۴) باشگاه آلمانی ۵۳.۴ هزینه کرد. سرمربی اسپانیایی در سال ۲۰۰۸ تحول عظمیی در بارسلونا ایجاد و برای خرید بازیکنانی همچون دنی آلوس و کیتا ۹۶ میلیون یورو هزینه کرد.

۱۷ میلیون تا رکورد رئال مادرید در فصل ۱۰ – ۲۰۰۹

۲۴۰ میلیون خرجی که سیتی در این تابستان کرده است تنها ۱۷ میلیون با ۲۵۷ میلیون یورو مادرید در فصل ۱۰ – ۲۰۰۹  فاصله دارد (رکورد بیشترین خرج در یک فصل نقل‌ و انتقالات). مادرید در آن سال برای کریستیانو رونالدو ۹۶ میلیون یورو و کاکا ۶۵ میلیون یورو هزینه کرد.

بیشترین ولخرجی در سیتی

گواردیولا در دوران موفق مربیگری‌اش در سه تیم حضور داشته است؛ بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی تیم‌های تحت هدایت سرمربی اسپانیایی بودند که بیشترین خرج را در تیم سیتی انجام داده است. سیتی تاکنون در دو فصل حضور گواردیولا ۴۵۳ میلیون یورو خرج کرده است. در دوران حضور سرمربی اسپانیایی در بارسلونا (چهار فصل) این رقم به ۳۴۱ میلیون رسید اما در بایرن مونیخ در طول سه سال تنها ۲۰۳.۹ میلیون هزینه شد.

دفاع، گزینه اصلی

با وجود این که تیم‌های گواردیولا تهاجمی هستند سرمربی اسپانیایی اکنون ترجیح می‌دهد برای مدافع هزینه کند. او در این ۹ سال برای مهاجمان ۳۸۲ میلیون خرج کرده است. این‌ در حالی است که برای خط دفاع و دروازه ‌۴۳۶.۴ میلیون هزینه کرده است (۶۹.۶ دروازه‌بان و ۳۶۶.۸ دفاع). این موضوع در خریدهای اخیر سیتی کاملا آشکار است. مندی، واکر و دنیلو اخیرا به تیم انگلیسی پیوستند. به نظر می‌رسد سرمربی اسپانیایی کمترین نگرانی را برای میانه میدان دارد. او تنها برای این پست ۱۸۰ میلیون هزینه کرده است.

زلاتان ایبراهیموویچ، گران‌ترین بازیکن

گران‌ترین بازیکن در فهرست گواردیولا، ایبراهیموویچ است. بارسا برای خرید مهاجم سوئدی ۶۹.۵ میلیون در سال ۲۰۰۹ هزینه کرد. سپس پنج بازیکن از سیتی گران‌ترین به حساب می‌آیند که مندی در راس آنها قرار دارد. گرانترین خرید بایرن ماریو گوتسه بود که برای این انتقال ۳۷ میلیون یورو در سال ۲۰۱۳ هزینه کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس