کتاب دفاع مقدس

رئیس هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس گفت: فکر می‌کنم امسال بین ۳ تا ۵ عنوان، فروش رایت و امضای تفاهم‌نامه خواهیم داشت.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - رئیس هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس، پیرامون نحوه حضور این مجمع در نمایشگاه کتاب فرانکفورت2017 گفت: در صورتی که امسال بتوانیم در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کنیم، پنجمین سال متوالی است که در این نمایشگاه حضور مستمر داشته‌ایم.

وی افزود: در دفعات قبل با برنامه‌های مختلف شرکت کردیم و ارشاد هم زمینه‌ساز حضور مجمع ناشران دفاع مقدس بوده‌ و در صورتی که ما حضور جدی‌تری داشته باشیم موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هم پشتیبانی بیشتری می‌تواند داشته باشد.

مدیر نشر فاتحان با اشاره به انگیزه حضور در این نمایشگاه گفت: خرید و فروش رایتِ کتاب، اصلی‌ترین انگیزه حضور در نمایشگاه فرانکفورت است و این اتفاق با مجموعه‌ای از فعالیت‌ها میان ناشران از پیش از برگزاری نمایشگاه صورت می‌گیرد و به تعبیری ما اکنون در دوران رایزنی قرار داریم که ناشران با یکدیگر مشغول گفت‌وگو هستند.

او اضافه کرد: در این دوره با توجه به تجربیات دوره‌های گذشته کتاب‌هایی را با خود خواهیم برد. ناشرانی که می‌خواهند آثارشان در این دوره در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شود ضروری است از اکنون به فکر ارسال آثار باشند در همین حال آنها باید ناشرانی که در زمینه ادبیات جنگ در آلمان و دیگر کشورها فعال هستند را شناسایی کنند تا بتوانند در زمینه تبادل رایت به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند تا در زمان حضور نمایندگان مجمع در فرانکفورت بتوانند توافقات را نهایی کنند.

*پیش‌بینی می‌‌کنیم 3 الی 5 رایت بفروشیم

رئیس هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس تصریح کرد: این اتفاق سال‌های گذشته به صورت معرفی کتاب در غرفه ایران صورت می‌گرفت و اگر بازدیدکنندگان رجوع می‌کردند توضیحاتی به آنها داده می‌شد. اما روال و روش کار این است که ناشران متقاضی باید با ناشران خارجی ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا طی چهار دوره قبل 3 رایت توانستیم بفروشیم و زمینه‌های ترجمه و فروش آنها فراهم شد، افزود: فکر می‌کنم امسال بین 3 تا 5 عنوان، فروش رایت و امضای تفاهم‌نامه خواهیم داشت.

مدیر نشر فاتحان گفت: جعفر شیرعلی‌نیا پژوهشگر شناخته شده عرصه دفاع مقدس با مجمع ناشران دفاع مقدس همراه خود بود، البته هزینه‌های این سفر بر عهده خودش است ولی قبول زحمت کرده‌اند تا با گروه مجمع ناشران دفاع مقدس همراه شوند. همچنین انتشارات 27 بعثت و گلعلی بابایی در این سفر همراه ما خواهند بود.

رئیس هیئت مدیره گفت: با حضور نویسنده‌های دفاع مقدس نشستی در فرانفکورت برگزار خواهیم کرد تا به معرفی این گونه ادبیات به مخاطبان خارجی بپردازیم. همچنین جلسه مشترکی در نظر است میان نویسنده‌های ایرانی و نویسنده‌های خارجی در عرصه جنگ برگزار خواهد شد که در حال رایزنی برای این نشست هستیم.

*هیچ محدودیتی برای ناشران و آثارشان نداریم

ناظری در پاسخ به این سوال که «جدا از معیارهای کمی چه معیاری از نظر محتوایی برای انتخاب کتاب‌ها دارید»، گفت: در مورد ناشران هیچ محدودیتی نداریم ولی اگر روی کتابی چالش وجود داشته باشد با خود نمی‌بریم. یعنی اولویت با کتابی است که روی آن توافق است و هر ناشری کتابی بفرستد که چالش نداشته باشد با خود می‌بریم. این در مورد تمام ناشران صادق است و سعی می‌کنیم وارد چالش آثاری که بحث برانگیز است، نشویم.

وی در پایان گفت: ما می‌خواستیم کتاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب بر آنها تقریظ نوشته‌اند را ببریم، اما دیدیم برخی از آنها ترجمه شده‌اند و این یک مرحله کار را برای فروش رایت آسان می‌کند، از این حیث کتبی که ترجمه آنها منتشر شده باشد در اولویت قرار دارد زیرا مخاطبان غیر ایرانی می‌توانند راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس