علی لاریجانی

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران در حمایت از محور مقاومت هیچ تردیدی ندارد، گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و روسیه به دلیل کینه آنان علیه مقاومت است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان و سایر اعضای این فراکسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس در این دیدار با تبریک به مناسبت پیروزی‌های اخیر لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه عرسال، اظهار داشت: موفقیت‌ نیروهای مقاومت در سرکوب تروریست‌ها یک حرکت ارزشمند بوده و قطعاً در تاریخ باقی خواهد ماند، گر چه در شرایط کنونی برخی کشورهای ماجراجو به دنبال مقابله با نیروهای مقاومت هستند.

وی افزود: به طور حتم شرایط محور مقاومت به ویژه حزب‌الله لبنان با گذشته متفاوت بوده و امروز جایگاه مقاومت در عرصه منطقه‌ای کاملاً واضح و روشن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات و سیاست‌های برخی از کشورهای منطقه، تصریح کرد: امروز ما گرفتار خام‌اندیشی سیاسی در عرصه منطقه هستیم که قطعاً این موضوع مشکلی بزرگ برای منطقه خواهد بود، حال خوشبختانه استقامت و ایستادگی محور مقاومت موجب شد که جایگاه این محور ارتقا پیدا کند و امروز شاهد شکست‌های پی در پی تروریست‌ها در عراق و سوریه هستیم.

وی متذکر شد: قطعاً هم‌راستا با افزایش پیروزی‌های محور مقاومت، دشمنی‌ها و کینه‌ها علیه این محور تشدید می‌شود و امروز شاهد هستیم که این رفتارها و اقدامات بیشتر به خاطر کینه نسبت به محور مقاومت است، از این رو برخی کشورهای منطقه با کمک آمریکایی‌ها موضوع تحریم حزب‌الله را مطرح می‌کنند که قطعاً این کشورها با طرح این مسائل بیشتر آبروی خودشان را می‌برند.

لاریجانی اضافه کرد: از طرف دیگر اگر به محورها و متن تحریم‌های روز گذشته آمریکا علیه ایران و روسیه نگاه کنیم، کاملاً شفاف و روشن است که این تحریم‌ها به دلیل کینه آمریکا علیه محور مقاومت تصویب شد.

وی با بیان اینکه مصوبه روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران خلاف توافق هسته‌ای است، گفت: تمام این تصمیمات و مصوبات نشان می‌دهد که آمریکا عزمی برای رفع بحران‌های تروریستی در منطقه ندارد و ایالات متحده با تصویب اینگونه تحریم‌ها عملاً به کشورها و نیروهای مبارز علیه تروریست‌ها حمله می‌کند که قطعاً این رویکردها نیز به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

رئیس مجلس با اعلام اینکه جمهوری اسلامی در حمایت از محور مقاومت و سرکوب تروریست‌ها هیچ تردیدی ندارد، یادآور شد: قطعاً این مسئله یک وظیفه اسلامی و انسانی است، زیرا تروریست‌ها به حیثیت مسلمانان لطمه زدند.

*گروه‌های تروریستی در منطقه و عرصه بین‌الملل دچار شکاف و اختلاف شده‌اند

در ابتدای این دیدار «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به پیروزی‌های لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی، گفت: جبهه دشمنان و تروریست‌ها در آغاز بحران سوریه و منطقه یک جبهه منسجم بود، اما با پایداری و ایستادگی این جبهه دچار شکاف و اختلاف شد و آنها امروز در سطح منطقه و بین‌الملل درگیر اختلاف بسیاری هستند.

وی با اشاره به رویارویی برخی کشورها با محور مقاومت در لبنان، اضافه کرد: این درگیری‌ها زمانی صورت گرفته که اجماع ملی در کشور لبنان رخ داده است و دشمنان به دنبال دور زدن دستاوردهای ما هستند.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد: خوشبختانه محور مقاومت امروز بیش از پیش قوی‌تر شده و قطعاً در برابر چالش‌ها خواهد ایستاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    12 0
    پاسخ شما مهم است نه علت تحریمها
  • هاتف IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    15 0
    آقایی که قسم جلاله می خورد الآن کجاست.قرار بود برجام در متون درسی تدریس هم بشود وبچه ها شب امتحان عراقچی تخت روانچی بعیدی نژاد صالحی را حفظ کنند.
  • احمدخواجوند IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    11 1
    بهتر است نمايندگان محترم مجلس يك ماه مجلس راتعطيل كنند تاآب از آسياب بيوفته پس از يكماه سرحال بيايند مجلس با بيست دقيقه يك مشت محكمي بزنندتودهن آمريكا.
  • محمود IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    14 0
    شایدم بخاطر خوش خدمتی بعضیا جهت تصویب بیس دقیقه ایی برجام و خوشحالی بیش حد یه عده از این قصییه باعث شده دشمن گستاخ تر شود
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    14 0
    تحریمهای جدید هزینه سازش با استکبار است .
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    10 0
    بی سابقه ترین تحریمها بعد از برجامی تصویب شد که قرار بود تحریمها را لغو نماید !
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    16 0
    تصویب 20 دقیقه ای برجام و توجه نکردن به نظرات کمیسیون بررسی برجام اشتباه بود.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    5 0
    آمریکا تحریم کرد .......
  • جواد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    6 0
    این همون رئیس مجلسی نیست که برجام را 10 دقیقه ای تو مجلس پرونده اش را بست ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس