کتاب دفاع مقدس

کتاب زندگینامه شهید عین الله دهراب پور با عنوان "چشمان بیدار" در ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهرام مهدوی مطلق، مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: ترویج سیره این ستارگان آسمانی در جامعه به خصوص در بین دانشجویان اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: نسبت به شناسایی شهدای دانشجو  اقدامات بسیار مهمی انجام شده است و از مجموع 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، 80 شهید دانشجو هستند.

مهدوی مطلق با بیان اینکه همه شهدای دانشجو شاخص هستند، بیان کرد: برخی از شهدا را به علت سوابق و نوع مسئولیت ها و پرونده ای که دارند به ترتیب هر سال به عنوان شهید شاخص معرفی می‌کنیم که شهیدان دهراب پور و سید عبدالهادی ملک حسینی، شهید آقایی وندا و شهید هدایت الله طیب و شهید جلیل از جمله این شهداست.

همچین سرهنگ جهانگیر انصاری، جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: بعد از 1400 سال که از عاشورا می گذرد شهدای دفاع مقدس با الگوگیری از واقعه عاشورا برای ما الگو هستند.

وی افزود: اکنون دانشگاه جبهه است و دانشجویان ما در خط مقدم جنگ نرم به مقابله با توطئه‌های دشمن می پردازند.

انصاری با بیان اینکه شهدا درس دشمن شناسی، اخلاق، زمان شناسی، مردم داری، دین داری و عزت را به ما آموختند، بیان کرد: اساتید دانشگاهی به عنوان فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان سربازان این جنگ نرم هستند که باید با بصیرت این مسیر را طی کنند.

سرهنگ ایمانی، مدیر هیئت معارف جنگ پایگاه هوانیروز اصفهان نیز در این مراسم گفت: محصول ماندگار دفاع مقدس اقتدار و امنیتی کنونی ایران اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا درس دشمن شناسی، اخلاق، زمان شناسی، مردم داری، دین داری و عزت را به ما آموختند، افزود: اساتید دانشگاهی به عنوان فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان سربازان این جنگ نرم هستند که باید با بصیرت این مسیر را طی کنند. شهیدان پرچم دار نهضت بزرگ انقلاب اسلامی هستند.

ایمانی بیان کرد: دشمن‌شناسی از ویژگی‌های بارز شهدا بود و به طور قطع هرکس خودشناسی و دشمن‌شناسی را بلد باشد پیروز واقعی میدان جنگ است.

مدیر هیئت معارف جنگ پایگاه هوانیروز اصفهان با بیان اینکه دفاع مقدس به پایان رسید و ما به پیروزی رسیدیم، خاطرنشان کرد: محصول ماندگار دفاع مقدس اقتدار و امنیت کنونی ایران اسلامی است. دانشجویان بسیجی افسران جنگ نرم هستند که باید در حوزه علوم انسانی نسبت به فراگیری علوم و بصیرت‌افزایی در حوزه دفاع مقدس تلاش کنند.

ایمانی با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ اراده است و پیروز میدان کسی است که اراده خود را بر دشمن تحکیم کند، تصریح کرد: تنها به پشتوانه یک ملت می‌توان به جنگ با دشمن پرداخت.

وی با بیان اینکه شهید عین‌الله دهراب‌پور تنها متعلق به خانواده خود نیست، گفت: این شهید والامقام یک فرهنگ و متعلق به تمام ملت ایران است. نقش شهیدان دهراب‌پور، ملک‌حسینی و امیدبخش در خلق تداوم ملی و عزت ایران اسلامی بی‌بدیل است.

مدیر هیئت معارف جنگ پایگاه هوانیروز اصفهان با بیان اینکه شهدا بزرگ‌ترین درس‌ها را به ما آموختند، اضافه کرد: خدمت به خانواده شهدا خدمت به آینده این سرزمین است. شهدا نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند و ما نیز با الگوگیری از آنها باید راه آنها را ادامه دهیم.

محمد رحیم دهرابپور، برادر شهید عین الله دهرابپور نیز در این مراسم گفت: برای نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت بیتشر توجه و برنامه ریزی داشته باشیم. خون شهداء انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهداء باشیم.

شهید عین الله دهراب پور از شهدای شاخص بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 معرفی شده است.  این کتاب به سفارش کنگره شهدای دانشجو و حمایت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین و تهیه شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس