شهید قاسمعلی میراحمدی

شهید قاسمعلی میراحمدی، کسی که در راه خدا و برای خشنودی امام خویش از تمام نیرو و توان خود در هر جایی که احساس نیاز می شد استفاده می‌کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - بدون تردید پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را باید از نقاط بسیار مهم و حساس تاریخ ایران و جهان دانست. جاذبه الهی و معنوی امام روح الله (ره) را مردم به تدریج و از جریانات منتهی به ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بیش از پیش شناختند. امام بزرگوار ملّت که سال‌ها خودسازی معنوی نموده و مسائل اجتماعی و سیاسی را بدقّت زیر نظر داشتند قیام «لله» کردند و مصداقی شدند برای آیه مبارکه‌ی «قل انّما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فردی» (سبا آیه ۴۶).

به تدریج امت اسلامی نیز با الگوگیری از روحیه معنوی و انقلابی امام خمینی(ره) – هرچند امام امت سالها در تبعید به سر می بردند- بر روح معنوی و مبارزاتی خویش افزودند تا آن هنگام که آن حادثه عظیم تاریخی یعنی انقلاب اسلامی بوقوع پیوست.

استقلال، آزادی و استقرار جمهوری اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود و واضح است که مردم مسلمان و رهبران این انقلاب بیش از پیش به دنبال اجرای احکام اسلامی و حدود الهی، عدالت در همه عرصه‌ها، دستیابی به سبک زندگی اسلامی- ایرانی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند. این اهداف همه و همه در چارچوب شکل گیری آمادگی‌های لازم برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) صورت گرفته است.

***

شکی نیست که شکل گیری هسته‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و تمایل و گرایش میلیون‌ها انسان در سرتاسر دنیا به اسلام ناب محمدی (ص) تنها گوشه‌ای از اثرات کنونی انقلاب اسلامی در ایران است که بیش از هر مسئله‌ای ثمره خون شهدایی است که از مهمترین داشته خود- از جان خود -گذشتند تا راه اسلام و امام امت زنده مانده و سنگر اسلام خالی نماند.

شهیدان میراحمدی نیز همگام با امت حزب الله ایران و متأثر از نفسِ الهی امام امت و پیر جماران در زمانه‌ای که تمام جبهه کفر و نفاق در مقابل جبهه حق ایستاده بودند به میدان دفاع از حق شتافته و «‌عند ربهم یرزقون» (آل عمران آیه ۱۶۹) شدند.

در این میان شهید قاسمعلی میراحمدی یک انقلابی به تمام معنا بود؛ کسی که در راه خدا و برای خشنودی امام خویش از تمام نیرو و توان خود در هر جایی که احساس نیاز می شد استفاده می‌کرد. بارها از همرزمان این شهید بزرگوار نقل شده است که از نظر ایشان هیچ کار نشد و تعبیر «نمی‌توانیم» اساساً معنا نداشت.

اگر پایبندی به مبانی و ارزش های اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن و تقوای دینی و سیاسی را از شاخص‌های انقلابیگری بدانیم (ر.ک. بیانات معظم انقلاب اسلامی- ۱۴/۰۳/۹۵) بدون تردید شهید قاسمعلی میراحمدی یک انقلابی به تمام معنا بود.

شهید قاسمعلی میراحمدی (متولد ورزنه ۱۳۳۱- شهادت عین خوش ۱۳۶۱) آنجا که شرایط منجر به پیروزی انقلاب ایجاب می کرد حتّی با مسافرت به اصفهان و شهرهای دیگر و در پخش اعلامیه‌های انقلابی، آنجا که نیاز بود به کمک خانواده برای تأمین معاش بشتابد، آنجا که در قامت خادمی در تکیه و حسینیّه‌ها بود، آنجا که می‌بایست بر بصیرت عمومی مردم نسبت به خیانت‌های بنی صدر و هم پیالگان او عمارگونه در صحنه بود، و آنجا که در جبهه‌های دفاع از حق حضور می‌یافت، یک الگوی انقلابی برای همه و بخصوص برای مردم شهیدپرور ورزنه و جوانان نسل‌های حال و آینده است تا با شناسایی دقیق روحیات این شهید بزرگوار و سایر شهدا در حد توان در راه این بزرگواران گام بردارند.

امروز عاشقان شهادت، بیش از گذشته نیازمند آنند تا با تأسی به سیره‌ شهدای بزرگوار با وحدت و یکدلی و یکرنگی و روحیه‌ای انقلابی مشکلات پیش رو را برطرف نموده و همچون گذشته در عرصه‌های گوناگونِ رشد و پیشرفت کشور پیشرو باشند، ان شاءالله.

***

کتاب «این سنگر خالی نمی ماند» که توسط نشر ستارگان درخشان استان اصفهان منتشر شده است، در بردارنده خاطرات متنوع و زیبا از زندگی شهید قاسمعلی میراحمدی از کودکی، دوران مبارزات انقلابی، مبارزه با سوداگران مرگ در زاهدان و مرز میرجاوه تا کردستان هویزه، دب هردان، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان و درنهایت عملیات محرم در سال ۱۳۶۱ است.

کتاب مقاطع مختلفی از زندگی بخصوص تحولات منجر به انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تا شهادت شهید میراحمدی را دربرمی گیرد.

جهت تهیه این کتاب ارزشمند با تخفیف ویژه با شماره ۰۹۹۰۰۶۱۷۷۵۳ تماس بگیرید. / ندای اصفهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    1 0
    شادی روح شهدای سرافراز صلوات: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس