عراقچی

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: مطمئن باشید هرگونه اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها با واکنش قطعی ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی در حاشیه اجلاس پیشگیری از جرایم سایبری و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شب گذشته تحریم‌هایی علیه ایران در کنگره آمریکا وضع شده است، گفت: اقدام کنگره و قانونی که در حال تصویب است یک اقدام خصمانه و روشن علیه ایران است و شما بدانید با واکنش قطعی ایران مواجه می‌شود.

وی افزود: در سال‌های پیش همواره با چنین اقداماتی از سوی کنگره و دولت آمریکا مواجه بوده‌ایم و اختصاصی به دولت فعلی آمریکا یا دولت قبلی آن ندارد.
عراقچی با اشاره به این مطلب که قانون جدیدی که در حال تصویب است تحریم موضوعی جدیدی ندارد، گفت: خوب است بدانید اینها جمع بندی و تجمیع تحریم‌های قبلی غیرهسته‌ای است، با این حال می‌تواند اجرای موفق برجام را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: به طور قطع اینها می‌تواند بهره مندی ایران از برجام و دستیابی به عواید ناشی از اجرای آن را کاهش دهد و ناسازگار با بندهای مختلف برجام است.
عراقچی تأکید کرد: آمریکا برای اجرای همراه با حسن نیت آن متعهد شده است؛ اینکه آن را در یک فضای سازنده اجرا کند و اینکه از هر اقدامی که اجرای برجام را تحت تاثیر قرار بدهد، خودداری کند.
وی گفت: به هر تقدیر این کار کنگره برخلاف تعهدات آمریکا است با این حال، دولت آمریکا تاکنون ٢ بار مجبور شده است پایبندی ایران را تایید کند، چاره دیگری ندارد، ٧ گزارش آژانس نیز پایبندی ایران را تایید کرده است.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: دولت آمریکا هفته پیش برای بار دوم پایبندی ایران را تایید کرد، هرچند حرف‌هایی زده می‌شود و تهدیدهایی صورت می‌گیرد که ٣ ماه آینده چه می‌شود اما ما منتظر می‌مانیم و با توجه به اقدامات آنها در صحت عمل تصمیم می‌گیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 7
  • هاتف IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    18 0
    بازهم می خواهید 3 ماه دیگر ثبت کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بزنید تو دهن این یانکی های احمق.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    18 0
    داش عباس، ایندفعه به جای خودکار، باید از اون ماژیک گنده ها پرت کنی
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    18 0
    لطفا فشار ايميلي بيارين
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    21 0
    حماقت تا چه حد؟؟؟ساده لوحی تا کی؟؟؟بزدلی تا کی؟؟
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      16 1
      شاید خیانت تا کی
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    15 0
    اون اوائل دلمون تو تیم مذاکره به عراقچی خوش بود که بچه هیاتی و حزب اللهی است و بعید است کلاه سرش برود. اما الان این بنده خدا هم تبدیل شده به ماله کش. تهدیدهای توخالی و برای دلخوش کردن افکار عمومی. نمی دونم راجع به قضاوت تاریخ و آیندگان و از اون مهمتر پرونده آخرتش چه فکری میکنه. مرد مومن بکش کنار بگو اشتباه کردم. گول خوردم. این شرافتمندانه تر هست که.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    21 0
    پس منتظر باش ...
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    2 4
    متاسفانه باید اون روزی فکر میکردیم که قطعنامه دون داشت جر میخورد و ما بیخیال بودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس