اخبارویژه

حجاریان می‌گوید: مهمترین مدافع دولت روحانی اصلاح‌طلبان هستند؛ خودش به خودی خود آدم ندارد. الان زمانه‌اش نیست که اصلاح‌طلبان بخواهند شبیه آن سالها شوند. وقتی زمانه‌اش نیست خب چه کار کنند؟!

سرویس سیاست مشرق_ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان

اعتراض رئیس مجلس به دروغ‌پردازی روزنامه اجاره‌ای
رئیس‌ مجلس در حین سخنرانی در همایش هیئت‌ امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تیتر و مطلب کذب یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای با اهداف شوم پرده برداشت.
به گزارش مشرق، علی لاریجانی با اشاره به انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه معامله‌ای بین دولت و مجلس پیرامون انتخاب وزرا در کابینه دولت دوازدهم صورت گرفته، اظهار داشت: «دیروز در یکی از روزنامه‌ها دیدم که تیتری با عکس بنده و آقای روحانی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه وزرا برای اینکه در دولت بعد حضور داشته باشند به بهارستان می‌آیند و معاملاتی انجام می‌دهند که این خلاف واقع است.»  منظور وی از روزنامه دروغگویی که از معامله کذایی میان مجلس و دولت در تیتر و عکس اول سخن گفته بود و در این میان شایعه‌پراکنی کرده بود، روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد بود.
این روزنامه زنجیره‌ای دیروز در مطلبی با عنوان «توسل به بهارستان برای ابقاء در پاستور» نوشت: «خبر کوتاه است که برخی وزرای دولت یازدهم برای ماندن در کابینه در حال رایزنی با رئیس مجلس هستند.» آنهایی که با آگاهی بر نداشتن کارنامه عملکرد قابل قبول و در پی آن عدم برخورداری از شانسی برای حضور در فهرست وزرای احتمالی حسن روحانی، به علی لاریجانی رئیس مجلس متوسل شده‌اند تا شاید بتوانند همچون محمدرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم در کابینه دوازدهم قرار بگیرند.

آفتاب یزد: نجفی جاده‌ صاف‌کن مرعشی نشود
یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب می‌گوید نسخه «سعادت‌آباد»، دامی برای محمدعلی نجفی است.
آفتاب یزد با اشاره به زمزمه‌های برخی چهره‌های کارگزاران درباره نامزد کردن محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران نوشت: اگر طراحی سناریوی کارگزاران بر این مبنا باشد که این بار نیز نجفی برای مدتی در مسند شهردار فعالیت کند و بعد از آن به بهانه عارضه قلبی یا هر مورد دیگری، با بازتولید داستان میراث فرهنگی، راه بهشت را برای حسین مرعشی یا محسن هاشمی باز کند، بدون شک می‌تواند حیات سیاسی نجفی و مقبولیت او را با صدماتی جدی مواجه سازد و جلسه سعادت‌آباد را برای همیشه تبدیل به نماد فرصت‌سوزی اصلاح‌طلبان کند.


این روزنامه می‌نویسد: کمتر کسی می‌تواند در خصوص توانایی‌ها و لیاقت محمدعلی نجفی برای نشستن بر کرسی مدیریت ساختمان بهشت تردیدی به خود راه دهد. با این همه نشست سه‌گانه کارگزارانی‌ها در سعادت‌آباد، با توجه به سوابق و کاراکتر هاشمی و مرعشی خالی از تامل نیست. جلسه‌ای که در بهترین شرایط می‌تواند خروجی‌اش تنها خود نجفی باشد و هیچ توافقی برای راهی‌کردن گزینه سابق وزارت آموزش و پرورش به دولت و روی کار آمدن حسین مرعشی صورت نگرفته باشد. حسین مرعشی اما علاوه بر محدودیت‌های قضایی که دارد ممکن است از سوی گروه‌ها و طیف‌های خاصی بیشتر از نجفی مورد هجمه‌های گسترده قرار گیرد که نه به سود خود اوست و نه برای آشفته روزی‌های تهران لطفی دارد. از سوی دیگر حواشی پیرامون عملکرد مرعشی و هاشمی که دو روی یک سکه‌اند می‌تواند شهرداری آتی را شروع نشده وارد حاشیه‌ها و شائبه‌های تازه‌ای کند.


محمدعلی نجفی اما باید نکته‌ای را قبل از هر اتفاقی روشن کند. او با حکم رئیس‌جمهوری به ریاست سازمان میراث فرهنگی منصوب شد. شرایطی که انتظار می‌رفت نجفی با توجه به کارآمدی و مقبولیتش از آن به بهترین شکل استفاده کرده و در آن دوران حساس و پرفشار بهترین کارنامه را از خود برجای بگذارد. روندی که البته با موفقیت‌های خوبی هم شروع شد، اما در ادامه، با توجه به آنچه مشکلات قلبی عنوان شد و البته نابسامانی شرایط میراث فرهنگی و ادامه فشارها بر نجفی، نیمه تمام ماند و مشاور اقتصادی فعلی حسن روحانی از سمتش در سازمان میراث فرهنگی استعفا داد. محمدعلی نجفی این‌ بار باید به شورا و مردم تهران تضمین دهد در صورت انتخاب شدن که کار را در میانه راه رها نمی‌کند. با در نظر گرفتن چنین سابقه‌ای، می‌شود اینطور به ماجرا نگاه کرد که بوی خوشی از جلسه سعادت‌آباد به مشام نمی‌رسد.


اگر طراحی سناریوی کارگزاران بر این مبنا باشد که این بار نیز نجفی برای مدتی در مسند شهردار فعالیت کند و بعد از آن به بهانه عارضه قلبی یا هر مورد دیگری، با بازتولید داستان میراث فرهنگی، راه بهشت را برای حسین مرعشی یا محسن هاشمی باز کند، بدون شک می‌تواند حیات سیاسی نجفی و مقبولیت او را با صدماتی جدی مواجه سازد و جلسه سعادت‌آباد را برای همیشه تبدیل به نماد فرصت‌سوزی اصلاح‌طلبان کند. جلسه سعادت‌آباد می‌تواند آغاز حاشیه‌های تازه و بیهوده‌ای باشد که هم راه شورای شهر اصلاح‌طلب منتخب مردم تهران را به بیراهه ببرد و هم رنگ و بوی مدیریت قالیبافی را در شهرداری زنده نگه دارد.

می‌خواستیم عارف پوششی باشد اما گفت نامزد شوم، کنار نمی‌روم
سخنگوی کارگزاران فاش کرد که محمدرضا عارف در پاسخ به دعوت از وی برای نامزدی پوششی در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود من اگر بیایم کنار نمی‌روم.
حسین مرعشی در مصاحبه با ماهنامه اندیشه پویا گفت: عارف گفت در صورتی در انتخابات ثبت‌نام می‌کند که از صحنه کنار نرود. بنابراین کاندیداتوری پوششی او منتفی شد.
به گفته مرعشی اگرچه هاشمی از محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری نیز به عنوان نامزدهای مناسب برای حضور در عرصه انتخابات در کنار حسن روحانی نام برده بود اما بعد از درگذشت هاشمی، تدبیر او با مخالفت‌هایی مواجه شده بود: «آقای روحانی شخصاً با این موضوع مخالف بود و آقای ناطق نوری و حاج حسن خمینی نیز با او هم عقیده بودند که نام‌نویسی فرد دیگری جز آقای روحانی از جناح اصلاحات در انتخابات مصلحت نیست و کنار گذاشته شدن ایشان را آسان‌تر می‌کند. اما آقایان خاتمی، موسوی خوئینی‌ها و نوری با حضور کاندیدای پوششی موافق بودند.»


در جلسه هیئت رئیسه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آقای عارف گفت که در وضعیتی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کند که از صحنه کنار نرود. با منتفی شدن بحث آقای عارف، چهارگزینه به ارکان جریان اصلاحات پیشنهاد دادیم: آقایان جهانگیری، ظریف، زنگنه و ایرج ملک‌زاده. در جلسه با رئیس دولت اصلاحات، ایشان نظر داد که اگر آقای روحانی درباره لزوم حضور یک کاندیدای دیگر در عرصه قانع شد، کاندیدای ما آقای جهانگیری باشد و اگر آقای روحانی بر مخالفت خود پافشاری نمود، کاندیدای‌ ما آقای عارف باشد.
مرعشی می‌افزاید: افرادی همچون محمدعلی نجفی و حتی افرادی همچون حمیدرضا جلایی‌پور در حزب اتحاد ملت ایران با طرح کاندیدای پوششی مخالف بودند و نظر مخالف خود را به شکل مکتوب به دکتر روحانی داده بودند، آنها استدلال کرده بودند که حضور کاندیدای پوششی احتمال رد صلاحیت روحانی را بالا خواهد برد اما در عمل دیدیم که این استدلال آنها نادرست بود.

حجاریان: روحانی آدم ندارد(!)
سعید حجاریان می‌گوید روحانی به خودی خود آدم ندارد.
وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که «شعار اصلاحات در اصلاحات نخستین‌بار توسط شما مطرح شد و گویی در قامت یک دستور عمل درآمد. فکر می‌کنید اصلاحات امروز چقدر به اصلاحات نیاز دارد؟» گفت: همین که دولت فعلی بتواند شرایط سختی که برای اصلاحات ایجاد شد را به روال عادی برگرداند، ما کلاه‌مان را بالا می‌اندازیم.
خبرنگار می‌پرسد «ولی دولت آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست که بخواهد برای شما فضا را باز کند» و حجاریان می‌گوید: بله، ولی مهمترین مدافعش، اصلاح‌طلبان هستند؛ خودش به خودی خود آدم ندارد! ولی باید باور کنیم که آقای روحانی در دولت یازدهم زمین سوخته تحویل گرفت. شما نمی‌دانید اوضاع کشور چگونه بود.
وی ادامه می‌دهد: الان زمانه‌اش نیست که اصلاح‌طلبان بخواهند شبیه آن سالها شوند. وقتی زمانه‌اش نیست خب چه کار کنند؟!
آن موقع مشارکت بود، اما منحلش کردند، الان اتحاد ]ملت ایران اسلامی[ هست ولی مشارکت خیلی با اتحاد فرق می‌کرد. مثلا نگاه کنید، روزنامه‌های آن زمان را با امروز مقایسه کنید.
خبرنگار می‌پرسد «با توجه به شرایط موجود فکر می‌کنید دوباره روزی برسد که اصلاح‌طلبان دولت و مجلس را در دست بگیرند؟» و او می‌گوید: ان‌شاءالله، ان‌شاءالله. من امید دارم. غصه نخورید! «غیر از امیدواری؟ زمینه اجتماعی چطور است؟» ببینید، جوان‌ها خیلی سرخورده شده‌اند و خیلی کار می‌برد تا آنها دوباره شبیه گذشته شوند.
ادعای افراطیون مانند حجاریان درباره تنها بودن روحانی و آدم نداشتن او، یادآور مشابه همین اظهارات در دوره اصلاحات است که می‌گفتند خاتمی را خودمان سرکار آوردیم و اگر با مطالبات ما همراهی نکند، او را از قطار اصلاحات پیاده می‌کنیم.

اغراق در محاسبه قیمت گاز در قرارداد توتال
وزیر نفت در اعلام قیمت گاز برای محاسبه قرارداد توتال اغراق کرد.
وبسایت الف نوشت: وزیر نفت در جلسه مجلس برای دفاع از قرارداد توتال و در گفت‌وگوی ویژه خبری برای محاسبه درآمد فاز یازده پارس جنوبی، قیمت گاز را 20 سنت در نظر گرفت. در حالی که قیمت 20 سنت، نه با قیمتهای جهانی گاز پالایش شده تطابق دارد و نه با فروش گاز پالایش شده در کشور (که به مراتب ارزانتر از قیمتهای جهانی گاز پالایش شده است تطابق دارد.
موارد زیر گوشه‌ای از واقعیتهای حاکم بر بازار داخلی و جهانی گاز را مرور می‌کند؛ الف) قیمت گاز در هاب هنری و هاب اروپا حدود 10 سنت می‌باشد در سال کمتر از شش درصد گاز تولیدی ایران صادر می‌شود. ب) قیمت گاز تحویلی به پتروشیمی‌ها در فروردین ماه سال جاری 2313 ریال است به عبارت دیگر با نرخ دلار 3700 تومان قیمت گاز برابر 6/3 سنت بر متر مکعب بوده است (منبع شرکت ملی گاز) ج) حداکثر قیمت گاز خانگی در فصل هشت ماهه گرم سال 150 تومان (یا چهار سنت بر متر مکعب) و در چهار ماهه فصل سرد، برابر نصف فصل گرم (یا حدود دو سنت بر متر مکعب) است بنابراین با توجه به مصرف زیاد گاز در فصل سرد، متوسط قیمت گاز خانگی حدود 3 سنت بر متر مکعب است که حدود شصت درصد گاز مصرفی سال به این بخش اختصاص دارد.(منبع شرکت ملی گاز)


جمع‌بندی قیمتهای فوق با توجه به سبد مختلف مصارف اعم از صادرات تجاری خانگی پتروشیمی و... نتیجه جالبی را به دست می‌دهد با توجه به اینکه حدود شش درصد گاز تولیدی صادر، 80 درصد به مصرف تجاری و خانگی و نیروگاهها، و بقیه صرف پتروشیمی‌ها می‌شود بنابراین متوسط قیمت فروش گاز کشور توسط شرکت گاز تنها حدود چهار سنت می‌باشد. مشخص نیست دلیل اینکه وزیر محترم نفت قیمت گاز را بیست سنت یعنی حدود پنج برابر محاسبه فرموده‌اند چیست؟
موضوع وقتی شکل بغرنج‌تری به خود می‌گیرد که بدانیم نه تنها قیمت گاز توسط وزیر 5 برابر قیمت واقعی گاز ایران اعلام شده است بلکه اصلاً گاز پالایش شده محصول تولیدی از قرارداد توتال نیست بلکه محصول تولیدی قرارداد توتال، گاز پالایش نشده‌ای است که باید وارد پالایشگاه شود و پس از آن توسط دهها ایستگاه تقویت فشار گاز و هزاران کیلومتر شبکه انتقال و توزیع به دست مصرف‌کننده (خانگی، تجاری، پتروشیمی یا صادرات به ترکیه و ارمنستان) برسد لذا سهم ساخت، نگهداری و بهره‌برداری این همه تأسیسات نیز باید مورد ملاحظه قرار گیرد و از قیمت اعلام شده کم شود به عبارت دیگر قیمت گاز محصول قرارداد توتال خوشبینانه حدود نصف مبلغ فوق یعنی حدود 2 سنت می‌باشد که نشان دهنده اغراق ده برابری یا هزار درصدی قیمت گاز توسط وزیر محترم است. واقعاً اغراق‌ها در قرارداد توتال قرار است به کجا ختم شود؟

خراسان

طرح اجباری شدن صندلی کودک به هیئت دولت رسید

با پیگیری های یک عضو کابینه و با توجه به گزارش ها و مستنداتی که به دست مسئولان اجرایی رسیده، به زودی و با ابلاغ دولت، سرنشینان خودروهای سواری که سن کمتر از 10 سال یا قد کوتاهتر از 135 سانتیمتر دارند، باید از صندلی کودک در صندلی‌ های عقب استفاده کنند و نوزادان کمتر از 15 ماه نیز باید در صندلی عقب خودروهای سواری بر روی صندلی کودک و پشت به جهت حرکت قرار گیرند و با متخلفان برابر جریمه پیش ‌بینی‌ شده در جدول جرائم رانندگی برخورد می شود.

ایران

وزیر دفاع قطر:تهران به دوحه نفس داد
«خالد بن محمد العطیه» با بیان اینکه ایران همسایه و شریک قطر در میدان گازی شمال این کشور است، افزود: «ایران با گشودن حریم هوایی خود روی پروازهای قطر نخستین راه تنفس را به روی دوحه پس از محاصره این کشور ازسوی برخی کشورهای عربی باز کرد.»
به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، وی درباره آمادگی قطر برای ائتلاف با ایران گفت: «به لحاظ آمار و ارقام ما بیشتر از کشورهای محاصره کننده قطر با ایران همکاری نداریم اما ایران همسایه و شریک ما در میدان گازی شمال است که ما را ملزم به همکاری می‌کند و حسن همجواری بین ایران و قطر همیشه برقرار بوده است.»
وی افزود: «تهران اولین راه تنفس برای قطر در میان تحریم‌ها و محاصره این کشور بود و تهران همچنین برخی از نیازهای قطر به مواد غذایی را تأمین کرد. آیا پاداش احسان جز احسان است؟»


عضو پایداری:بودجه و دفتر به «دولت در سایه» اختصاص داده شود
عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد که برای رشد و پیشرفت کشور لازم است دولت در سایه تشکیل شود.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌ و گو با خانه ملت، درخصوص ایده تشکیل دولت در سایه اظهار داشت: این ایده در صورتی که روش کار درست در چارچوب خاص باشد بسیار مناسب است.

نماینده مشهد در مجلس دهم ادامه داد: دولت در سایه باید به اطلاعات دقیق دسترسی داشته و انتقادات این دولت باید مبتنی بر روش‌های علمی باشد.
وی با بیان اینکه ایده دولت در سایه سازنده و کمک کننده خواهد بود، گفت:  تشکیل دولت در سایه نباید صرفاً نقد سیاسی باشد، این ایده در صورتی مناسب است که اجرا و نیروهای به کار گرفته شده نگاه انتقادی در راستای رشد کشور داشته باشند.
وی گفت: انتظار می‌رود دولت ضمن استقبال از ایده تشکیل دولت در سایه، بودجه، دفتر و اطلاعات لازم را در اختیار نیروهای دولت در سایه قرار دهد.



دیدار سیدحسن خمینی با علمای اهل تسنن
شماری از علمای اهل سنت مقیم انگلستان که به همت مرکز اسلامی لندن به ایران آمده‌اند، روز گذشته با حضور در جماران با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش انتخاب، یادگار امام در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به این دیدار نوشت: «وحدت امت اسلامی از مهم‌ترین نیازهای این روزهای ماست.»


دیدار کمالوندی با رئیس روس اتم
بهروز کمالوندی، معاون رئیس سازمان انرژی اتمی امروز با الکسی لیخاچوف، رئیس شرکت روس اتم روسیه دیدار کرد. به گزارش ایسنا، در این دیدار نقشه راه همکاری‌های هسته‌ای دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. همچنین دو طرف در این دیدار درخصوص آخرین وضعیت ساخت فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر توسط شرکت روس اتم  بحث و تبادل نظر کردند. کمالوندی همچنین از همکاری‌های روسیه در کمیسیون بررسی برجام قدردانی و ابراز امیدواری کرد که طرف‌های برجام به تعهدات خود درخصوص اجرای کامل برجام پایبند باشند.
معاون صالحی روز دوشنبه نیز با نیکلای اسپاسکی، معاون رئیس شرکت روس اتم روسیه دیدار کرد و صبح روز سه‌شنبه نیز با سرگئی استورچاک معاون وزیر دارایی این کشور دیدار کرد.

آرمان

جمع‌بندی پرونده‌های مربوط به انتخابات

دادستان کل کشور از جمعبندی پرونده‌های مربوط به انتخابات تا یکی دو ماه آینده خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور، در حاشیه بازدید سرزده امروز خود از دادسرای عمومی و انقلاب تهران (دادسرای کارکنان دولت و فرهنگ و رسانه) در جمع خبرنگاران گفت: پرونده مربوط به انتخابات آن‌طور که گزارش دادند تا یکی دو ماه آینده جمعبندی می‌شود. وی افزود: در این پرونده برای تعدادی قرار منع تعقیب و برای تعدادی نیز کیفرخواست صادر شده است. دادستان کل کشور درباره هدف خود از این بازدید گفت: در راستای عمل به وظایف و سرکشی و بازدید از این دادسرا و احوالپرسی همکاران که در اینجا زحمت می‌کشند، به صورت سرزده خدمت دوستان رسیدیم و حتی خود دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران هم از بازدید سرزده مطلع نبود. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: در این دیدار تعدادی از پرونده‌ها را دیدم و با تعدادی از بازپرسان محترم و دست اندرکاران مرتبط با رسانه و دادسرا صحبت کردم و در پایان هم جلسه‌ای با دادستان تهران و همکاران داشتم که به جمعبندی موارد بپردازیم.

   

موکب‌های اربعین شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: امسال با شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها و جانمایی آنها در مکان‌های مناسب ساماندهی بهتری در پذیرایی از زائران اربعین خواهیم داشت. حسین کلانتری اظهار کرد: با توجه به تعداد بسیار زیاد موکب‌ها، امسال باید با شناسنامه‌دار کردن آنها و جانمایی در مکان‌های مناسب ساماندهی بهتری وجود داشته باشد تا بتوان خدمات آب، برق و نظارت بهداشتی مناسب‌تری به این مراکز صورت گیرد. کلانتری افزود: تقویت دیوار مرزی و همچنین محدوده گمرک مهران به منظور جلوگیری از ترددهای غیرمجاز باید در دستور کار باشد و اسناد هویتی افراد برای جلوگیری از تردد اتباع غیر مجاز نیز باید به‌طور ویژه بررسی شود. وی تاکید کرد: تعیین تکلیف موضوع اسکان و در صورت امکان واگذاری آن به هلال احمر نیز باید هرچه زودتر از سوی مسئولان انجام شود تا بتوان خدمات بهتری به زائران ارائه داد.

   

 دومین جلسه مشترک هیات رئیسه مجلس خبرگان

دومین جلسه مشترک هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی دوره پنجم روز پنجشنبه ۵ مرداد ماه از ساعت ۹:۳۰ صبح تشکیل می‌شود. این نشست در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد. همچنین جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز عصر روز چهارشنبه ۴ مرداد برگزار می‌شود.

   

بررسی شکایت دادستانی از صادقی

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس با اشاره به شکایت دادستانی تهران از او، از رسیدگی به این شکایت در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد. محمود صادقی با اشاره به شکایت دادستان عمومی و انقلاب تهران از وی اعلام کرد: دادستانی به‌خاطر مسائلی که بنابر گزارش تفریغ بودجه سال ۹۴ دیوان محاسبات در نطق میان‌دستور مطرح کردم، علیه من شکایت کرده است. او گفت: بر این اساس دادستانی با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده و قرار است پس از اتمام تعطیلات مجلس برای ارائه دفاعیاتم در این هیات حاضر شوم. رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد این گزارش تفریغ، در دادستانی دیوان محاسبات پرونده تشکیل شده و هم‌اکنون در حال رسیدگی است که مراحل بعدی بنابر روال خود دنبال می‌شود.

    

آمادگی هاشمی‌طبا برای کمک به دولت

معاون اسبق رئیس جمهور با بیان اینکه بدون پذیرفتن سمت آمادگی کمک به دولت دوازدهم را دارم، گفت: معتقدم باید در دولت دوازدهم جوانگرایی انجام شود. مصطفی هاشمی‌طبا با تاکید بر جوانگرایی در کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: معتقد به جوانگرایی در کابینه دولت دوازدهم هستم. بنده زمانی که وزیر صنایع شدم یک جوان 33 ساله بودم و فکر می‌کنم در دوران وزارتم عملکرد خوبی هم داشتم. هاشمی‌طبا در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد به عنوان مشاور رئیس جمهوری انتخاب شوید، گفت: عنوان نمی‌خواهم، اما حاضرم هر چه توان دارم در اختیار دولت قرار دهم.

    

انقلابی‌زدایی از انقلاب خطری جدی است

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی رسالت خطیری است که با بازنشستگی پایان نمی‌پذیرد، گفت: انقلابی‌زدایی از انقلاب خطری جدی است که باید مورد توجه قرارگیرد. حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی از روحانیون به عنوان پیشگامان عرصه جهاد و شهادت یاد کرد و گفت: مأموریت پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی رسالت خطیری است که با بازنشستگی پایان نپذیرفته و به عنوان تکلیفی دائمی است. سعیدی مهم‌ترین تهدید برای یک انقلاب را دستبرد در نرم افزار آن خواند و خاطر نشان کرد: خطرناک‌ترین هجمه‌ای که می‌تواند اسلام و انقلاب را تهدید کند تصرف در مفاهیم انقلابی است و روحانیت در عرصه مقابله با تحریف و آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی رسالت مهمی را بر عهده دارد.

    

دستگیری لیدر اصلی و سرشبکه عرفان حلقه

در ادامه برخورد قاطع سربازان امام زمان(عج) با عرفان کذایی حلقه و سرشبکه‌های این جریان منحرف در سطح استان، لیدر اصلی و یکی از سرشبکه‌های عرفان حلقه به همراه ۸ نفر از اعضای این گروه در شاهین شهر دستگیر شد. اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در اطلاعیه‌ای از دستگیری 8 نفر از اعضا و طرفداران شبکه انحرافی «عرفان حلقه» در شاهین شهر توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. در این اطلاعیه آمده است که با تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) استان اصفهان، شبکه منحرف عرفان حلقه شناسایی و با استعانت از خداوند سبحان و تلاش‌های انجام‌گرفته با دستگیری مدرس و یکی از سر شبکه‌های اصلی، به‌کلی متلاشی شد. در ادامه این اطلاعیه شیوه‌های گوناگون و پیچیده این عرفان برای جذب جوانان و افراد جامعه در راستای به انحراف کشیدن عقیدتی آنها مطرح و تاکید شده است که پاسداری از فرهنگ غنی ایران اسلامی جزو دستور کار ذاتی سپاه قرار دارد و به همین سبب هرگونه ایجاد انحطاط در این زمینه مورد رصد و اشراف سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار می‌گیرد. یکی از دستگیرشدگان در این عملیات، عنصر اصلی پخش کتاب‌ها و جزوات عرفان حلقه در سطح استان اصفهان و از سرشبکه‌های اصلی این فرقه انحرافی در کشور بوده است. این عنصر کلیدی در تجمعات اعتراضی این فرقه حضور داشته و مورد رصد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس