مندس و رایولا

اگر قرار باشد یک تیم 11 نفره متشکل از ستارگان درجه یک دنیای فوتبال برای هر کدام از دو ایجنت معروف دنیای فوتبال بسته شود، افرادش شامل چه کسانی خواهند بود؟

سرویس ورزش مشرق- مقایسه «مینو رایولا» و «ژرژ مندس» از حیث موفقیتشان در جذب ستاره‌های دنیای فوتبال امریست بسیار قابل توجه. وقتی «مارکو وراتی» هافبک پاریسن ژرمن اخیرا از بین این دو نفر، تصمیم‌ گرفت که رایولا را انتخاب کند، بهانه‌ای شد تا عملکرد دو وکیل و ایجینت اول عرصه فوتبال را بررسی کرده و وزن توانایی آنها را بسنجیم.

ایجینت‌ها یا همان وکلای فوتبالی، برجسته‌ترین نقش را در بازار نقل و انتقالات و تغییر سرنوشت یک باشگاه با ورود یک خرید کهکشانی و یا بی‌نظیر دارند. «مینو رایولا»‌ی ایتالیایی و «ژرژ مندس» پرتغالی تیمی از گران‌ترین و طلایی‌ترین بازیکنان حال حاضر دنیا را در اختیار دارند. این دو نفر هستند که در انتخاب‌های موکل‌های سوپراستار خود نقش مستقیم دارند و لذا، بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان خود را نیازمند جلب نظر این دو ایجنت تراز اول فوتبال دنیا می‌دانند. اما اگر قرار باشد یک تیم 11 نفره متشکل از ستارگان درجه یک دنیای فوتبال برای هر کدام از این دو نفر بسته شود، افرادش شامل چه کسانی خواهند بود؟ اینجاست که وزن اعتبار و توانایی این دو نفر در مقایسه با هم مشخص می‌شود.

به تیم رایولا خوب توجه کنید. با اضافه شدن وراتی به لیست موکلان او، عملا خط میانی طلایی‌اش کامل شد: پل پوگبا، بلیس ماتویدی، مارکو وراتی، و هنریک مخیتاریان. این یعنی یک خط میانی که یک باشگاه کامل می‌تواند داشته باشد. در نوک حمله هم که روملو لوکاکو پدیده تازه ورود منچستر یونایتد و زلاتان ابراهیموویچ بی‌نظیر را دارد. هر چند که به عنوان یار ذخیره این تیم در نوک حمله، ماریو بالوتلی را هم داراست. در دروازه نیز از جانلوئیجی دوناروما بهره‌مند است که او را می‌توان در 18 سالگی پدیده دروازه‌بانی دنیا نامید. او، آنقدر محبوب شده که تیم‌هایی چون رئال مادرید برای جذب او به تکاپو افتاده‌اند.

در خط دفاع اما رایولا چندان از نام‌های بزرگ بهره‌مند نیست. ایگنازیو آباته و رودریگو الی از آث میلان را دارد. گریگوری فاندر ویل از فنرباغچه و لوکا پلگرینی از رم این دو نفر را همراهی می‌کنند. پس تا اینجای کار، وزن خط دفاع رایولا به نسبت وزن خط میانی و خط حمله کمتر است.

به گزارش مشرق، ژرژ مندس، اکنون فقط یک بازیکن در رئال مادرید دارد و آن هم «کریستیانو رونالدو» بهترین بازیکن حال حاضر دنیاست. رادامل فالکائو بازیکن کلمبیایی موناکو و دیه‌گو کاستا بازیکن برزیلی‌الاصل چلسی او را همراهی می‌کنند. به این می‌گویند یک خط حمله کاملا زهردار.

در خط میانی هم اوضاع مندس مثل رایولا عالی است: یک بازیساز تمام‌عیار مثل خامس رودریگز که اخیرا به بایرن مونیخ رفت را دارد. و پشت سر او، سه ستاره سامل آنخل دی ماریا از پاریسن ژرمن، آندره گومز از بارسلونا، و برناردو سیلوا از منچستر سیتی را داراست.

مندس، در دروازه داوید دخیا که یکی از بهترین دروازه‌بانان حال حاضر جهان است را دارد. خط دفاعی نیز متشکل از په‌په مدافع مستحکم بشیکتاش، فابینیو پیستون با استعداد موناکو، نیکولاس اوتامندی از منچستر سیتی، و ازکوئیل گارای از والنسیا را داراست. به نظر می‌رسد که وزن خط دفاعی مندس بیشتر از خط دفاعی رایولاست. لذا مندس با اندک تفاوت، کمی موفق‌تر است. اما این دلیل نمی‌شود که تیم او را برتر بدانیم. چرا اگر این دو تیم در مقابل هم قرار بگیرند، هیچ معلوم نیست که کدام‌یک پیروز میدان خواهد بود.


منابع:

http://www.goal.com/en-gb/news/2892/transfer-zone/2017/07/24/37295342/raiola-v-mendes-which-super-agent-has-the-best-xi?ICID=HP_FT_1

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس