تیم فوتبال امید

هنوز دو ماه از حذف تلخ تیم پرامید جوانان در جام جهانی 2017 نگذشته که بار دیگر یکی از تیم‌های فوتبال ایران با "همان مربی" در یک تورنمنت مهم حذف شد!

سرویس ورزش مشرق- ششم خرداد ماه سال جاری و بازی با پرتغال بود که تکلیف تیم خوب و دوست داشتنی جوانان را یکسره کرد. تیمی که می رفت تا همه رکوردها را بشکند و برای نخستین بار به دور دوم راه یابد، بعد از پیش افتادن از زامبیا و پرتغال منهدم شد! در شرایطی که 4 تیم سوم از 6 گروه حاضر در مسابقات نیز به دور بعد راه می یافتند، تیم ما اینقدر بد نتیجه گرفت که یکی از چهار تیم سوم هم نشد (!) و خداحافظی تلخی با جام جهانی داشت.

بر اساس این گزارش، در آن تورنمنت هدایت تیم جوانان در دست امیرحسین پیروانی بود. مربی جوانی که دلایل خودش را برای آن حذف داشت و بلافاصله در رسانه ها نیز اعلام کرد که مسئولیت شکست و وداع تلخ را بر گردن می گیرد!

هنوز ششم مرداد نشده همین مربی یکی دیگر از تیم های فوتبال این مملکت را به تورنمنتی دیگر برد و این بار در رده زیر 23 سال و در گروهی که یکی از تیم هایش (سریلانکا) هم کنار کشیده بود، با یک برد و یک باخت نتوانست شرایط لازم برای صعود به دور بعد را احراز کرده و بار دیگر از گردونه مسابقات حذف شد!

این بار هم شاهد رشادت مربی بودیم که برای راحت کردن خیال یک مملکت 80 میلیونی، پشت تریبون رفت و مسئولیت حذف را بر گردن گرفت!

فدراسیون هنوز تیم بعدی و تورنمنت بعدی که احتمالا این مربی می خواهد مسئولیت حذف یکی دیگر از تیم های را در آن برگردن بگیرد، اعلام نکرده است. تیم دیگری نیست که به این مربی بدهیم تا مسئولیت حذفش را بر گردن بگیرد؟ ظاهرا پیروانی جرأت ویژه ای در این زمینه دارد!

*امیرحسین پیروانی بعد از اینکه مسئولیت این باخت را بر گردن گرفت گفت:

- برخی باشگاه ها بازیکنانشان را در اختیار ما قرار ندادند.

- بازی تدارکاتی به اندازه کافی برگزار نکردیم.

- سن تیم ما نسبت به رقبا خیلی کمتر بود.

- عمان با 6 بازی تدارکاتی بین المللی به مسابقات آمده بود؛ ولی ما با تراکتورسازی بازی کردیم.

- بازیکنان خیلی دیر به اردو ملحق شدند.

- ... و از این قبیل دلایل که بیشتر شبیه توجیه هستند یا شاید هم برای برخی (...) قانع کننده!

اما سئوال اینجاست که اگر قرار بود یک نفر با تیم به سفر خارج از ایران برود و تیم را حذف کند و برگردد (آن هم بعد از حذف دو ماه پیش یکی دیگر از تیم های ایرانِ 80 میلیونی) نمی شد این فرصت را در اختیار یک نفر دیگر قرار می دادند تا بخت خود را بیازماید؟ یا لااقل به یک کشور جدید سفر کند!؟

امیرحسین پیروانی که می دانست این همه کاستی و کمبود در تیمش دارد، چرا نباید جرأت داشته باشد و پای پلکان هواپیما قید سفر و پولی که قرار است بابت این کار از فدراسیون بگیرد را بزند؟ ... و با همین دلایلی که عنوان شده (که در آنصورت خیلی هم قانع کننده به نظر می رسیدند)، از همراهی تیمی با این همه ایراد سرباز می زد!

چرا کسی پیدا نمی شود که رودرروی فدراسیون بایستد!؟

به گواه آرشیو رسانه های مجازی و مکتوب، سرپرست تیم امید (اخُوّت) رسما از قول رییس فدراسیون اعلام کرده بود که فدراسیون قول داده همه بازیکنان را قبل سفر به اردوی تیم امید اضافه می کند. چرا پیروانی در مواجهه با این عهدشکنی نتوانست از همراهی تیم امید انصراف بدهد؟ جرأت و رشادت او فقط بعد از حذف تیم ها حلول می کند؟ آن روز که بازیکنان مدنظرش را در اختیارش نگذاشتند جرأتش مرخصی بود؟

-چرا یکبار برای همیشه نباید تعارفات را کنار بگذاریم؟

-چرا نمی توانیم قید سفر خارج از ایران را بزنیم؟

-این همه ضعف برابر نشستن روی صندلی نیمکت تیم ملی برای چیست؟

-مگر با پشت کردن به فدراسیونی که بد قولی می کند حکم اعدام مربیان را امضا می کنند که تا این حد با فدراسیون و کار کردن در آن با رودربایستی برخورد می شود؟

-تیم ملی یک مملکت 80 میلیونی مهمتر است یا ناراحت نشدن مهدی تاج و علی کفاشیان؟

-این بار اول نبود که تیم های ایران در رشته های مختلف به ویژه فوتبال با رودربایستی کردن مربیان و احتمالا به حکم دست بوسی قلع و قمع می شوند و (متأسفانه) قطعا آخرین بار هم نخواهد بود!(افسوس)

مادامی که منِ ایرانی بیش از وطن دلم برای خودم، جیبم و موقعیت شغلی ام می سوزد و پیروانی هایی مشابه با امیرحسین خودمان، در قامت سرمربی "به هر قیمتی" دنبال نشستن روی نیمکت تیم های ملی ورزش این مملکت هستند، آش همین آش و کاسه همان کاسه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 10
  • درویش IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    12 1
    اوف به مسئولین ضعیف الافکار فدراسیون فوتبال که با ندانم کاریهای ضعیف النفس خود درعرصه فوتبال ایران راخوار وزبون کرده اند درحالیکه همه ایران معتقد بودند این تیم واین مربی به جائی نخواهند رسیدحال این مربی مقصرو جی جی با جی فوتبال امید وجوانان که با خودشیفتگی این افتضاح ملی را رقم زده است جای خود بماند
  • رسول IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    7 1
    باید مقصران این افتضاحات ملی رابه طرقی مجازات کرد که دیگر از این خودسری های اشکاروصرف سوگل بودن نزد فدراسیونهارا انجام ندهند
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    5 0
    برای فدراسیون مهم نیست که چون پارتی بازی وباند بازی داره غوغا میکنه تو سالای قبل اگه تیمی می رفت بازیهای ملی و می باخت سریع سر مربی و مسئولین اول از همه تنبیه می شدن بعد بازیکنان الان چند دوره است که این آقا داره گند میزنه به بازیهای ملی و شجاعانه میاد میگه من مسئول باختم و شجاعتر از اون فدراسیون دلاور ماست که زورش یه بازیکن بیچاره می چربه و بازیکن رو اخراج میکنه دوبار این آقای پیروانی تیم جوانان و زیر 23 سال را برده و با باخت غیورمردانه برگشته پیشنهاد میشه تیم ملی رو هم بدن به این آقا چون خوب باختارو گردن میگیره وچقدر هم فدراسیون فوتبال ما خوشش میاد از غیرت این آقا
  • محمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    6 1
    پیروانی با تیم جوانان که این همه بازیکن داشت مگه چطور نتیجه گرفت ...
  • رها IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    6 1
    تاج و پیروانی مقصرند
    • US ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      2 6
      و البته اقای کیروش که این مربی را برگزید
  • رضا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    3 1
    البته همین ادم تیم جوانان رو بعد ۱۷ سال برد جام جهانی...تیمه یکدستی هم داشت...در واقع ساخت....تیم امید هم خوب بازیکنانش رو نمیدن تیمهای لیگ برتر...جدا از اینا بازی تدارکاتی هم نداشت و کلا به تیمهای غیر بزرگسال بهایی داده نمیشه....ولی وقتی خودش میکه من مسول شکست هستم یعنی نباید بهانه بیاره....فدراسیونم معلومه مربی با شهامت میخاد تا شکست رو.گردن بگیره و به ضعفهای مدیریتی فدراسیون ایراد نگیره....علی کریمی از نفت گذشت چون شرایطش خوب نبود....پیروانی هم باید از تیم امید میگذشت...
  • لنگی بی ستاره IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    7 2
    همش تقصیر پرسپولیسه که به جای جوانگرایی کردن ستاره های تیم های دیگه رو میگیره
  • لنگی بی ستاره IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    7 2
    پرسپولیس اگر پارسال بعد از 9 سال قهرمان شد بدلیل این بود که ستاره ها زحمات و امیدهای تیم های دیگر رو خرید. لنگی ها از خودشون بازیکنی ندارن
  • حقیقت طلب IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    4 3
    خب اگه یکی هم پیدا بشه و دلش برای مردم و مملکت و عزت مملکتش بسوزه و جلو ناملایمات و سوء تدبیری ها باییسته، میشه یکی مث مایلی کهن یا بزرگترشو می خوای میشه یکی مث احمدی نژاد!!! جرم اینا همین بود دیگه!!! مگه غیر از اینه!!! اگه مردی و مردونگی داری، منتشرش کن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس