هوابرد

تمرینات نیروهای ویژه هوابرد سپاه پاسداران در چین آغاز شده است. قرار است که این نیروهای در رشته هوابرد (Airborne platoon) در مسابقات نظامی ۲۰۱۷، شرکت کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای تیپ نیرو مخصوص 33 المهدی(عج) - جهرم از نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در رقابت‌های داخلی موفق شده بودند، رتبه نخست را در میان سایر تیم‌های هوابرد شرکت کننده از ارتش و سپاه کسب کنند، در روزهای اخیر به کشور چین اعزام شده و هم‌اکنون در این کشور مشغول آماده‌سازی خود برای حضور قدرتمندانه در مسابقات نظامی (ARMY GAMES 2017) هستند.

طبق برنامه، کشور میزبان 6 رشته از مجموعه رشته‌های مسابقات نظامی 2017 خواهد بود که این رشته‌ها شامل موارد ذیل است.

1- خودروهای رزمی پیاده نظام (Suvorov Attack)

2- بخش هوایی (Aviadarts)

3- ش.م.ر (Safe Environment)

4- پدافند (Clear Sky)

5- هوابرد (Airborne platoon)

6- تعمیرات و پشتیبانی توپخانه (Gunsmith Master)

جمهوری اسلامی ایران از مجموع 6 رشته‌ای که میزبانی آن برعهده کشور چین است، در تمام رشته‌ها به جز بخش هوایی (Aviadarts) شرکت دارد و تیم‌های منتخب نیروهای مسلح برای حضور در این مسابقات، مشخص شده‌اند.

در رشته هوابرد، شهر گوانگجو میزبان مسابقات بوده و از ایران نیز تیپ نیرو مخصوص 33 المهدی(عج) از نیروی زمینی سپاه پاسداران به نمایندگی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در قالب تیم ایران، برای حضور در این رشته، راهی مسابقات شده‌اند.

فرآیند انتخاب این تیم نیز بنابر اعلام سردار حسینی فرمانده تیپ نیرو مخصوص 33 المهدی(عج) اینگونه بوده که، ابتدا یک دوره مسابقه میان 150 نفر از ورزشکاران منتخب سپاه پاسداران برگزار شده و 35 نفر به عنوان تیم سپاه پاسداران انتخاب شده‌اند. سپس، دیدار نهایی برای مشخص شدن تیم اعزامی ایران به مسابقات جهانی میان نیروهای تیم تیپ 55 هوابرد شیراز به عنوان تیم منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران و تیم تیپ نیرو مخصوص 33 المهدی(عج) جهرم به عنوان تیم منتخب سپاه پاسداران برگزار و نهایتا در پایان 6 مرحله رقابت میان این 2 تیم، تیم تیپ نیرو مخصوص 33 المهدی(عج) توانسته که جواز حضور در مسابقات نظامی 2017 را که به میزبانی چین برگزار می‌شود را کسب کند.

در حال حاضر، تیم ایران تجهیزات خود را دریافت کرده و مشغول آماده سازی و انجام تمرینات دوره‌ای است. تاکنون تمرینات تیراندازی با سلاح، شلیک با تیربار، شلیک با آر پی جی (RPG) تمرین چتربازی با چترهای D-9 چینی و سقوط آزاد و پرش از بالگردهای چینی Z8KA برگزار شده است.

در ذیل، تصاویری از تمرینات نیروهای تیپ نیرو مخصوص 33 المهدی(عج) در کشور چین را مشاهده کنید:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    7 0
    تفنگ انفرادیشون چیه؟
    • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      0 0
      QBZ-95
  • ناشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    8 0
    تفنگ انفرادیشون چیه؟
  • LB ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    10 0
    تفنگ چینی خودشونو دادن دست بچه های ما! بعد میگن باز کن و ببند! چفت نمیشه رو هم! تفنطشون به نظر QBZ چینی هست
  • احمدخواجوند IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    6 2
    خوب بما هم ميگفتند تاما هم ميرفتيم ميپريديم .
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    3 0
    طراحی لباس ها نسبت به مسابقات روسیه بهتره اما از لحاظ کیفیت نه کلاه های مشکی توی ذوق میزنه
    • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      0 0
      عزیزاین لباسها جدید نیستن این هون لباس نیروهای تکاور وویژه سپاهه که چن ساله همین لباسو استفاده میکنن. تورژه دوماه دیگه هم نگا کنین همین لباسه. حتی یگان صابرینم ازین لباس استفاده میکنه
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    درود بر رزمندگان سپاه اسلام بويژه دلاور مردان تيپ 33 المهدي (عج) كه در دوران دفاع مقدس در قالب لشكر 33 المهدي حماسه هاي بياد ماندني آفريدند ياد و خاطره همه ي شهداي دفاع مقدس گرامي باد
  • علی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    4 1
    پاش که میفته میگن نوهد جز ده یگان برتر دنیاست ولی نوهد رو که تخصصی ترین یگان هوابرد تو ایران هست رو نبردن واسه مسابقات
    • مانی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      0 0
      نوهد تیپ تخصصی هوابرد نیست . بلکه نیروی ویژهی هوابرد هست . یک تیپ که دوره های جنگهای مختلف رو میبینه تا بهزصورت نفرات بره جنگ . تجهیزات هوابرد مثل هواپیما و تانک نداره اینا در اختیار تیپ تخصصی 55 هوابرد شیراز هست . که طی مسابقه ای که بین ما یعنی تی 33 و تی55 انجام شد ما برنده شدیم و اعزام شدیم . تیپ نوهد یا 65 هوابرد هم با یگان هم سطح خودش تست داد که برنده شد و در روسیه مسابقه دادن اونا
  • Mohammadreza IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    متاسفانه کیفیت و استتار لباس نیروی های ایرانی اصلا مناسب نیست.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    2 0
    مشرق از تیم ارتش که به روسیه فرستادن هم عکس بذار ببینیم اونا چه‌شکلی هستن
  • مانی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    0 0
    سلاح چینی بولپاب و کالیبر 7.62.56 رو داشت و لگد عجیبی میزد که اصلا به درد تیراندازی هوا به زمین از سمت چترباز رو نداشت . سنگینتر از مینی استار های خودمون بود و حتی کلاشینکف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس