کد خبر 753225
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
سوریه

همزمان با ادامه عملیات ضد تروریستی در قلمون و عرسال، نیروهای ارتش سوریه توانستند شهرک «الدخیله» و یک میدان گازی در حومه الرقه را از اشغال تکفیری‌ها آزاد کنند.

به گزارش مشرق، عملیات نظامی در منطقه قلمون سوریه و عرسال لبنان برای سومین روز پیاپی در سایه درگیری‌های شدید ارتش سوریه و حزب الله با تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های همپیمان آنها ادامه دارد.

ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان مقاومت توانست ارتفاعاتی را در فلیطه در قلمون غربی آزاد کند که منجر به آزادسازی کامل مناطق اطراف آن شده است که این مسئلهگروه تروریستی موسوم به سرایا اهل الشام وابسته به الجیش الحر را وادار به توقف درگیری در قلمون غربی و ورود به مذاکرات با دولت سوریه و مقاومت برای رفتن به ادلب یا جرابلس در شمال سوریه کرد.

به گفته منابع میدانی، 23 تروریست جبهه النصره در تپه‌های فلیطه و 43 نفر هم در تپه‌های عرسال لبنان به هلاکت رسیدند تا خطر این گروه تروریستی به میزان زیادی در سومین روز درگیری‌ها کاهش یابد.

نیروهای ارتش و مقاومت پیشتر بخش سوری تپه البرکان و تپه الکره و مواضع ضلیل الحاج علی و حرف الصعبه و تمام تپه فلیطه در قلمون غربی را آزاد کرده بودند.

در سمت لبنان هم نیروهای مقاومت حزب الله دشت الرهوه و مناطق ضهره العربی و دشت دقیق و الزعرور و دشت العیونی و ارتفاعات شعبه القلعه در جنوب شرقی عرسال را پس از بیرون راندن تروریست‌های جبهه النصره آزاد کردند.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش شهرک «الدخیله» و میدان گازی السبخاوی در حومه جنوبی الرقه را آزاد کردند تا پس از این دستاورد مهم در آستانه حوزه رودخانه الفرات قرار بگیرند.

در همین ارتباط باند تروریستی جیش الاسلام با توافق کاهش تنش در غوطه شرقی در حومه دمشق موافقت کرد، این توافق را وزارت دفاع روسیه صبح روز شنبه اعلام کرده بود.

فرماندهی ارتش سوریه روز گذشته از توقف اقدامات رزمی در برخی مناطق غوطه شرقی در حومه دمشق از ساعت 12 ظهر شنبه خبر داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس