کد خبر 753211
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
حافظی

پس از لغو شدن روند رای‌گیری الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی رحمت‌الله حافظی کاندیدای انتخابات نظام پزشکی در اعتراض به این موضوع در اظهاری نظری گفته بود حتی اگر خودم هم رأی بیاورم درخواست ابطال را دارم.

به گزارش مشرق، انتخابات نظام پزشکی روز جمعه سی تیرماه 1396 پس از تبلیغات فراوان پزشکان انجام شد. همان‌گونه که مسئولان وزارت بهداشت وعده داده بودند قرار بود انتخابات این دوره به صورت الکترونیکی برگزار شود اما تنها پس از یک ساعت از شروع رای گیری به یکباره اطلاعیه از ستاد اجرایی انتخابات نظام پزشکی صادر شد که در آن بر ملغی شدن رای گیری الکترونیکی و حضور پزشکان برای اخذ آرا تاکید شده بود.

هرچند از نظر مسئولان برگزار کننده انتخابات با لغو شدن رای گیری الکترونیک مشکلی ایجاد نمی‌شد اما پزشکان معتقد بودند با لغو رای گیری الکترونیکی انتخابات، افرادی امکان رای دادن و افراد دیگر امکان برگزیده شد‌ن در هیات مدیره نظام پزشکی ها را از دست می‌دهند.

از همان ساعات اولیه رای‌گیری بسیاری از کاندیداها با صدور بیانیه اعتراض خود را به این روند اعلام کردند که شاید بتوان شدیدترین و تندترین اظهار نظر را به رحمت‌آلله حافظی کاندیدای انتخابات تهران منتصب کرد.

حافظی با تشریح پیامدهای لغو رای گیری الکترونیک گفت: بسیاری از همکاران ما به دلیل این مسئله به شهرهای دیگر سفر کرده و یا در بیمارستان‌ها کشیک بودند که با اختلال در سامانه الکترونیک فرصت رأی دادن را از دست دادند. 

این کاندیدای انتخابات نظام پزشکی با اشاره به ملغی شدن برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک اظهار داشت: تنها یک ساعت پس از شروع انتخابات سامانه الکترونیک دچار اختلال شد و مسئولان مربوطه اعلام کردند که تا ظهر این مشکل برطرف خواهد شد ولی متأسفانه نه تنها این مشکل رفع نشد، بلکه بعدازظهر امروز ملغی شدن آن اعلام شد.

وی با تأکید بر اینکه حق پایمال شده افراد در این زمینه قابل جبران نیست، گفت: حتی یک نفر هم که به دلیل اختلال در سامانه الکترونیک موفق به رأی دادن نشده باشد، حقش پایمال بوده و این مسئله به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

همچنین حافظی با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات توسط هیأت اجرایی صیانت نداشته و این مسئله قابل پذیرش نیست تاکید کرد: حتی اگر خودم هم رأی بیاورم درخواست ابطال انتخابات را دارم.

اکنون انتخابات نظام پزشکی به پایان رسیده است و نه تنها هیچ یک از مسئولان وزارت بهداشت در خصوص لغو یکباره رای گیری الکترونیک توضیحات شفافی ارایه نداده‌اند بلکه بر خلاف اعتراض شدید برخی از کاندیداها اعلام کرده‌اند که در روند برگزاری انتخابات هیچ مشکلی نبوده و شاهد یک انتخابات سالم بوده‌ایم.

پس از گذشت حدود چند ساعت از مشخص شدن آرا تعدادی از منتخبان انتخابات با اعتراض به بی‌تدبیری صورت گرفته از سوی مسئولان وزارت بهداشت استعفای خود را اعلام کردند و از هیات نظارت بر انتخابات درخواست باطل شدن یا رسیدگی به شکایات را داشته و خواستار رسیدگی به حقوق ضایع شده پزشکانی که نتوانستند در انتخابات شرکت کنند شدند.

حال باید دید آقای حافظی نیز در راستای حقوق پایمال شده پزشکان حاضر به استعفا خواهد شد یا با سکوت پیشه کردن و نادیده گرفتن رای پزشکان جوان که عمدتا از شرکت در این انتخابات محروم شده‌اند مهر تاییدی بر صحت انتخابات نظام پزشکی خواهد زد.

البته در این میان حافظی یکی از کسانی بود که به روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی واکنش و اعتراض داشت و بودند کاندیدا و منتخبانی که سکوت کرده و حقوق ضایع شده همصنفانشان را نادیده گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس