ماهواره

رئیس مرکز ملی فضایی کشور در جلسه ۹۵ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، برنامه‌های کشور در زمینه پرتاب ماهواره بومی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، منوچهر منطقی در جلسه ۹۵ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های کشور در زمینه پرتاب ماهواره بومی به برخی کمبودها و کاستی‌ها در این حوزه اشاره و گزارشی از روند اجرای سند هوافضا ارائه کرد.

در این جلسه گزارش رصد و پایش علمی در سطح ملی و بین‌المللی که توسط ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تهیه شده بود، ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به رشد تولیدات علمی کشورمان در سال‌های اخیر در حوزه هوافضا، برخی از آمارها در این زمینه نیز تحلیل و بررسی شد و در پایان جلسه نیز تاکید شد که با توجه به اهمیت فناوری فضایی به عنوان یک فناوری پیشرو، باید اهتمام به همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه، ضمن توجه به مصالح ملی کشور، مورد توجه قرار گیرد.

پس از ارائه این گزارش، توسط اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نظراتی مبنی بر توجه به ابعاد حقوقی فعالیت‌های فضایی، رفع موانع ساختاری در تصمیم‌گیری‌های کلان و در نظر گرفتن امنیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فعالیت‌های فضایی عنوان شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسعود IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 1
    همش تو این 5 سال حررررررررررررررررررررف امریکا تو 15 سال رفت ماه ما هنوز از سال 87 تا حالا هیچ جهشی تو فضا نداشتیم
    • امیر IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      9 3
      مسعود جان ،چرا جهش داشتیم، بعد از پرتاب ماهواره امید ماهواره های دیگری هم در دوران دولت دهم پرتاب شد و کار داشت خوب پیش می رفت تا اینکه دولت یازدهم سرکار اومد و همه پرتاب ها را تعطیل کرد و برنامه تحقیقاتی اعزام انسان به فضا را هم تعطیل کرد!!!!!!، در ضمن قیاست با آمریکا مع الفارقه ، چون ظاهراً شما اطلاعی از بودجه های کلان تحقیقات فضایی نداری، امریکا برای آنکه عقب ماندگی خودش را در رقابت با شوروی ( بعد از کاری که یوری گاگارین کرد)جبران کند ، به دستور کندی ، بیش از شصت میلیارد دلار در زمینه تحقیقات فضایی و ساخت سفینه فضایی و...هزینه کرد، در زمینه سفر به ماه هم تردید جدی وجود دارد، چون سوالی که مطرح می شود اینست که اگر آمریکا توسط نیل ارمسترانگ واقعاً در سطح کره ماه فرود آمده، و جلوه های ویژه ای توسط کارگردان مشهور هالیوود در کار نبوده، چرا اکنون آمریکا در ماه فعالیتی ندارد !!!!!و ما شاهد حضور هیچ فضانورد آمریکایی در سطح کره ماه و همچنین شاهد هیچ فعالیت تحقیقاتی آمریکاییها در سطح کره ماه نیستیم !!!!!!، در حالی که اگر راه پیمایی نیل ارمسترانگ در سطح کره ماه حقیقت داشت، بعد از او دهها فضانورد آمریکایی چنین می کردند و آمریکا هم یک پایگاه فضایی در کره ماه احداث کرده بود و ما شاهد صدها فیلم و عکس از حضور آمریکاییها در کره ماه در دوران بعد از نیل آرمسترانگ بودیم، ، آمریکاییها آن اقدام تبلیغاتی را در پاسخ به کار واقعی یوری گاگارین روس انجام دادندتا به قول خودشون کم نیاورده باشند.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    17 7
    "برخی کمبودها و کاستی‌ها در این حوزه" !!! فقط یک مشکل در این حوزه داریم و آن هم دولت تدبیر و امید است!
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    4 0
    دولت فعلی دنبال سفارش به خارجی ها به عنوان باج برجام هست در تمام زمینه ها
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 2
    در تعجبم ایران موشک بالستیک تست می کنه و توسعه می کنه حتی به سوریه پرتاب می کنیم ولی ماهواره بر رو رو پرتاب نمی کنه! به نظر قضیه چیزی فراتر از کدخدا و..باشه ...اصولا ماهواره بر سیمرغ و سفیر اگر جنگی بشن هر دو بردشون زیر قاره پیما هست
  • آمریکایی NL ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 4
    روحانی مشکریم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس