پسر عارف

خودرو ۲۰ درصد گران شد؛ شیرینی ۴۰ درصد، انواع میوه‌جات ۱۵ درصد... اما به‌راستی، زمانی که قیمت‌گذاری به‌صورت منطقی انجام نمی‌شود، پای دلال‌ها و قیمت‌های نجومی پیدا می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** خودرو ۲۰ درصد گران شد، میوه ۱۵ درصد...علی برکت الله!

روزنامه ابتکار در گزارشی اقتصادی نوشت:

«خودرو ۲۰ درصد گران شد؛ شیرینی ۴۰ درصد، انواع میوه‌جات ۱۵ درصد... هر روز شاهد یکی از همین دست اخبار در رسانه‌های مختلف هستیم؛ اما به‌راستی، زمانی که قیمت‌گذاری به‌صورت منطقی انجام نمی‌شود و قیمت اقلام خوراکی و مصرفی طبق تورم و نرخ دستمزد افزایش نمی‌یابد، شاهد بی‌انضباطی در بازار کشور خواهیم بود و اینجاست که دلالی در کشور باب شده و هر روز قیمت‌ها بدون دخالت یک سازمان نظارتی، دست‌کاری می‌شود... پیش‌ازاین نیز سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نسبت به افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصد آب‌های معدنی واکنش نشان داده بود و چنین افزایش قیمتی را در یک مرحله نامتعارف توصیف کرده بود».

گفتنی است یکی از نقدهای جدی مطرح‌شده از سوی منتقدان دولت، کم‌توجهی و گاهی بی‌توجهی دولتمردان به مشکلات معیشتی مردم بوده است؛ اما روزنامه‌های اصلاح‌طلب با حمله به منتقدان به انکار این موضوع می‌پرداختند. در روزهای پس از انتخابات و درحالی‌که بسیاری از مردم به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی در رنج و سختی به سر می‌برند متأسفانه شاهدیم که اغلب بخش‌های اثرگذار دولت در تعطیلی بین‌الدولتین قرار دارد و ظاهراً قرار نیست فعلاً از تعطیلی خارج شود.

** روزنامه اصلاح‌طلب برای شهرام جزایری سنگ تمام گذاشت

روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «نسخه شهرام جزایری برای اقتصاد کشور» نوشت:

«زمانی که صحبت از اقتصاد هنوز موضوع روز کشور نبود و مردم کمتر با عناوینی چون رکود و تورم و یا توسعه اقتصادی و رشد شاخص‌های آن آشنا بودند، جوان گمنامی زاده تهران و اهل اهواز، راه پر فراز و نشیب اقتصاد را انتخاب کرد و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی توانست به یکی از برندهای اقتصادی کشور تبدیل شود. البته حواشی به وجود آمده در زندگی حرفه‌ای وی را اگر فاکتور بگیریم می‌توان از او به عنوان صاحب نظر در بخش‌های مختلف اقتصادی نام برد».

این روزنامه اصلاح‌طلب حق‌العمل کار در ادامه، مصاحبه اختصاصی با شهرام جزایری را منتشر کرده است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: «قطعاً یکی از پایه‌های رسیدن به هدف رونق و توسعه پایدار را باید راه مقابله و مبارزه با فساد دولتی در نظر بگیریم».

گفتنی است در مجلس ششم و درحالی‌که پرونده مفاسد شهرام جزایری گشوده شده بود، ناگهان شماری از نمایندگان اصلاح‌طلب درباره رئیس وقت قوه قضائیه به جنجال‌آفرینی پرداختند. مهم این بود که اذهان را از آلودگی برخی مدیران اصلاح‌طلب به بذل و بخشش‌های یک مفسد بزرگ اقتصادی منحرف کنند. به‌تدریج معلوم شد برخی از اعضای فراکسیون اصلاح‌طلبان، از کروبی رئیس مجلس تا امثال الیاس حضرتی و ...، از شهرام جزایری هدایا و پول‌های هنگفتی گرفته‌اند. نوکیسگانی مانند بابک زنجانی و جزایری با روش کشورداری مدعیان اصلاحات برکشیده و ترویج شدند.

پیش‌ازاین، اصلاح‌طلبان، مفسدان کلان اقتصادی همچون شهرام جزایری، مه آفرید خسروی و مدیران نجومی را «استیو جابز»، «کارآفرین‌های نمونه» و «سرمایه کشور» و «ذخایر نظام» معرفی کرده بودند.

** نامه قالیباف به جوانان، زنجیره‌ای‌ها را عصبانی کرد

روز گذشته محمدباقر قالیباف نامه مهمی درباره انتخابات و مسائل جاری کشور منتشر کرد. در این نامه با نقد عملکرد دولت و ضرورت استمرار مطالبه گری از دولت، ۵ سؤال خطاب به جوانان مطرح شد. یکی از دغدغه‌های اصلی مطرح‌شده در این نامه، آسیب شناسی جریان اصولگرایی و بهره‌گیری از نظرات جوانان است.

اما روزنامه‌های زنجیره‌ای در اقدامی قابل پیش‌بینی واکنشی عصبی نسبت به این نامه نشان دادند.

در همین رابطه، روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «نامه قالیباف مخاطبی در میان جوانان ندارد» به قلم «عبدالله ناصری» نوشت:

«در یک نگاه، گفتمانی که امروز قالیباف در قالب این نامه خواسته با جامعه جوان کشور برقرار کند، مخاطبی در میان جوانان ندارد. جامعه جوانان اصولگرای امروز... بدون شک می‌دانند که پایان عمر سیاسی قالیباف، بهانه‌ای شده است برای اینکه او در قالب این نامه، جایگاه جدیدی برای خود تعریف کند».

فعالیت‌های دکتر قالیباف و حجت‌الاسلام رئیسی در روزهای پس از انتخابات و تلاش برای آسیب شناسی جریان اصولگرایی و اهتمام به حفظ وحدت، جریان اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای را به شدت عصبی کرده است. این جریان در پی آن بود تا با هجمه رسانه‌ای رقبای انتخاباتی منتقد دولت را به کنج عزلت برده و ابتکار عمل را از جریان رقیب بگیرد؛ اما فعالیت‌های این روزهای رقبای انتخاباتی روحانی، اصلاً به مذاق آقایان خوش نیامده است.

** سهم خواهی از دولت، مهم‌تر از حل مشکلات معیشتی مردم است!

احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به سؤالی درخصوص اولویت‌های اصلی در چینش کابینه دوازدهم گفت:

«نخست اینکه رنگ دولت باید پررنگ‌تر از قبل به لحاظ استفاده از نیروهای اصلاح‌طلب باشد. دوم اینکه میانگین سنی دولتمردان باید پایین‌تر بیاید و از نیروهای جوان‌تر و با انگیزه‌تر استفاده شود. انتظار سوم، مربوط به بهبود وضعیت اقتصادی است».

بررسی کارنامه اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که رفتار قبیله‌ای و بازی‌های حزبی همواره در اولویت اول این جریان قرار داشته است. وزیر راه دولت اصلاحات نیز بر همین اساس، سهم خواهی اصلاح‌طلبان از دولت را در اولویت اول قرار می‌دهد و استفاده از جوانان در دولت و رفع مشکلات معیشتی مردم را کم‌اهمیت‌تر معرفی می‌کند.

** عزم فرهاد رهبر برای برخورد با مافیای اقتصادی، صدای اصلاح‌طلبان را درآورد

فرهاد رهبر با وجود مسئولیت‌های اقتصادی مهمی که در کارنامه خود داشته، به عنوان چهره‌ای پاکدست و سلیم به لحاظ اقتصادی در بین موافقان و مخالفان خود معروف است. او در حوزه مدیریتی هم قائل به انضباط مالی و سلامت مالی مجموعه‌های وابسته به بیت‌المال است؛ اما گویا عزم فرهاد رهبر برای برخورد جدی با مافیای اقتصادی، برای عده‌ای اصلاً خوشایند نیست.

روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «آزادی دانشگاه در دستان دو قوه» نوشت:

«امیدواریم این‌بار دولت و مجلس نشان دهند که مردمی هستند و اجازه ندهند این فرد ریاست دانشگاه آزاد را در اختیار بگیرد و با سرنوشت جوانان مردم بازی کند؛ زیرا فرهاد رهبر، سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین گزینه‌ای است که این روزها می‌تواند بر صدر دانشگاه علمی- اقتصادی آزاد قرار گیرد».

با توجه به این که اصولاً یکی از دلایل تغییرات گسترده در مدیریت دانشگاه آزاد، رسیدگی به پرونده‌های مالی گسترده این دانشگاه است (که در همه سالیانی که تحت سیطره حلقه مرحوم هاشمی فعالیت می‌کرد، به لحاظ مالی و سایر مسائل پاسخگو نبود)، انتخاب کسی که هم خود به لحاظ مالی پاک است و هم به شفافیت مالی و انضباط مالی اعتقاد دارد و از همه مهم‌تر سوابق اجرایی در این زمینه دارد، انتخاب هوشمندانه‌ای است. حال سؤال این است که چه نسبتی میان اصلاح‌طلبان و مافیای اقتصادی وجود دارد که این اقدام شایسته آن‌ها را این‌طور عصبانی کرده است؟!

** ژن آقازادگی روی پرده توهم سینما!

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «ژن آقازادگی روی پرده توهم سینما!» نوشت:

ژن آقازادگی مدتی است که در حال سرایت به سینماست. علی حضرتی، سید هادی رضوی و حمیدرضا عارف اسامی هستند که طی دو، سه سال اخیر تبدیل به تهیه‌کننده سینما شده‌اند. اینکه چطور امکان دارد آقازاده‌هایی که برخی دهه سوم زندگی خود را طی می‌کنند بتوانند یک‌شبه تبدیل به تهیه‌کننده سینما بشوند، ماجرایی است که به احتمال زیاد نیاز به کنکاش در زد و بندهای سیاسی و پشت پرده دارد...طی همین چند سال اخیر که دولت یازدهم بر سر کار آمده نام برخی آقازاده‌هایی که پدرانشان جزو حامیان و نزدیکان دولت محسوب می‌شوند، در تیتراژ برخی فیلم‌های سینمایی به چشم می‌خورد.

 سینما موضوعی است که جذابیت‌های خاص خود را دارد، عکس گرفتن کنار سلبریتی‌ها در مراسم گوناگون می‌تواند جایگاه اجتماعی و شهرت آقازاده‌ها را دستخوش تغییر کند یا حداقل این استنباط ذهنی برای برخی آقازاده‌ها وجود دارد که می‌توانند به واسطه سینما منزلت و موقعیت خود را ارتقا دهند. تهیه‌کنندگی در سینما حرفه و شغلی محسوب می‌شود که برای مثال در هالیوود نیاز به گذراندن دوره‌های آکادمیک دارد و جزو اصلی‌ترین شاخه‌های شغلی در سینماست اما در ایران چنین رشته‌ای تعریف نشده است.

اما حمیدرضا عارف که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر با فیلم فصل نرگس در این رویداد هنری حضور داشت، به دلیل حرف‌های روزهای گذشته‌اش در صدر اخبار داخلی و فضای مجازی قرار گرفته است. او در گفت‌وگویی تصویری گفته بود که موفقیت‌های اقتصادی‌اش به خاطر رانت حکومتی نیست، بلکه از روی «ژن قوی» انتقال یافته از سمت پدر و مادر توانسته مرزهای موفقیت اقتصادی را درنوردد. سخنان او به شکلی کم سابقه در فضای مجازی با واکنش کاربران مواجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • UGD ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    21 5
    آن وقت شما تو رسانه ها اعلام می کنید تورم تک رقمی شد؟؟؟؟
    • داش صادق IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      4 3
      سلام وقتی پراید و بقیه ماشین ها ۳۰۰ در صد گرون شد شما کجا تشریف داشتید که حالا طرفدار مردم شدید...
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    12 36
    درور بر بر روحای که بعد از 4 سال مردم لذت قیمت های ثابت و افزایش خیلی کم مواد غذایی را چشیدند. در دودره دوم احمدی نژاد که قیمت ها ماهانه و هفتگی افزایش می یافت قیمت مرغ به 7500 توان رسید و باعث دگیری مردم در صف مرغ در نیشابور شد که در ان دوران از ان به عنوان انقبلی مرغی یاد کردند. دیرور شنبه 31 مرداد 96 حدود شش سال بعد از ان قضیه درگیری مرغی قیمت مرغ نه تنها افزایش مه 100 تومان هم کاهش یافته. امسال در مشهد هندوانه به کیلویی 250 و زردالو 4000 و الو 2500 توان که شاید در 10 سال گذشته هم بی سابقه بوده
    • امیر IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      23 6
      از اینکه مشرق نشینان نظر شما را منتشر کردند متعجبم یا اینکه اشتباهی از دستشان در رفتی
    • امانی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      26 7
      بله قیمتها با 20تا 30در صدرشد کرده اما فروش بگفته تمام فروشندگان از همه مواد چه غذایی ویا میوه جات وووووهمچنین تولید کنندگان 50در صد کاهش یافته بخاطر وضعیت وخیم مالی عامه مردم تا چند وقت دیگه فکر کنم گوشت گوسفند را فقط ثروتمندان ووزرا ومدیران میتوانند بخرند ومصرف کنند
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      19 4
      پیازچرااینقده گرون شده؟؟
    • م ث IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      11 17
      خیلی غلط غولط داری سرسام گرفتم لطفا به نزدیکترین نهضت سوات آموزی مراجعه فرمایید
    • تمنا IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      7 0
      چرا دروغ میگی دوره روحانی سخت ترین دوره ممکن بود تو این چهار سال قبل که همش به دنبال سازش ها بود تا به دنبال چالش ها همش میگفت نداریم و نمیشود و وظیفه ما نیس روحانی هیچ کاری نکرد تو اون چهار سالم مردم خیلی انتقاد میکردن اینکه اومدن دوباره رای دادن بحثش جداس تازه گرونی هم که زیاد شده علی برکت الله آمریکا هم که خوب حال برخی ها رو گرفت آقایون به جای حل مشکلات مردم دنبال رفع حصر هستن مثل اینکه بدجوری از دولت بهت ماسیده تازه جدیدا آمار آمده 12 ملیون زیر خط فقر داریم اتفاقا دوره احمدی هر چه قدر هم بد بود لا اقل چهار تا عملکرد مثبت هم کنارش داشت اما اینا چی علی برکت الله ..علی حرکت الله . . .
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      9 0
      بله در دوره روحانی مثلا لوبیا بیشتر از 500 تومن گرون نشد ولی کارخونه ی لوبیا تعطیل شد!! شما جزو عوام الناس هستید به هیمن خاطر نمیدونید در دوره روحانی با منجمد کردن اقتصاد نه رونق اون، سعی در کنترل تورم داشتند که وارد رکود شدیم از تورم بدتر!
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      5 1
      مثلا خوشحالی هندوانه کیلویی 250 تومن شده ...بد بدخت کشاورز... تره بار هیچ ربطی به دولت ها نداره فقط بر اساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری میشه
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      17 0
      تو هم لابد یکی از همون آقازاده های مرفه بی دردی که خبر از بقیه ملت نداری
    • US ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      12 0
      جهان سوم جایی است که مردمش به خاطر اینکه یکی صرفا در دورانش قیمت ها ساعتی بالا نرفته به او درود می فرستند و با ذوق و شوق اصلاحات اصلاحات می کنند.لیاقت امثال این کامنت گذار همین فقر و بیکاری و رکود و رانت خودروسازی و بازار پر از جنس چینی و ورشستگی کارخانه ها و تن فروشی و بچه فروشی و کلیه فروشی و هزار و یک داستان دیگر است.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    24 4
    دلم به حال فقیر فقرایی می سوزه که ذوق می کردن وقتی می گفتن به اصلاحات رای دادیم خخخخخخ اصلاح می شه منتهی این اصلاحات تو ژن خودشون و جهت بیشتر بهرمند شدن از رابطه و بیت المال انجام می شه! من اصولگرا هم نیستم نبینم الکی یکی اومده برای ماله کشی بگه خوب مثلا فلانی شما خوب بود؟ بنده خداهای سرکار...
    • امیر IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      8 42
      من دلم 6 سال پیش برای آدم فقیری سوخت که نمیتونست در دوره گل و بلبل احمدی نژاد چیزی بخره چون قیمت ها ثانیه ای میرفت بالا و تا دست تو جیب میرفت و میومد بیرون قیمتها چندیا چندصد تومن افزایش پیدا کرده بود و مردم میگفتن به حامی محرومان رای دادیم و...
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      10 0
      رکود از تورم بدتره این رو مردم نمی فهمن!! روحانی هزاران کارخانه رو به خاطر کاهش نقدینگی به تعطیلی کشوند!! ولی اگر یخ نقدینگی بشکنه در دوره روحانی هم تورم وحشتناک حاصل از شکستن صد نقدینگی به وجود می آد!!
  • ایرانی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    27 5
    اصلأ هم عمر سیاسی قالیباف تموم نشده و ما جوانان هم طبق دستورات انقلابی ایشان آتش به اختیار خواهیم شد
  • مهدی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    12 1
    همین مونده که شهرام جزایری برامون نسخه بپیچه
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    19 2
    شعار اصلاح طلبان: زنده باد مخالف من ولی به شرط آنکه دهنش بسته باشد
  • ضد فساد IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    23 3
    هر جا سخن از اختلاس است نام اصلاح طلبان می درخشد
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    8 2
    آقایون مشرق،لطفا درباره پیوند ناگسستنی مفسدان اقتصادی و اصلاح طلبان گزارشی تهیه کنید.متشکرم
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    7 2
    الان دیگه دولت قبل خودِ روحانیه.دنبال گردن میگردن تا کم کاری هارو بندازن بهش.خخخخخخخ
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    10 2
    من فرزند یک کارگر زحمت کشم. من افتخار می کنم که حاصل #ژن پاک هستم
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    12 2
    ⁣پسر عارف میگه من همه چی رو خودم به دست آوردم و به خاطر پدرم نبوده؛ بابا تو حتی یه اسم نداری ما بهت میگیم پسرِ عارف!
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    8 2
    موضوع آقازاده ها را رها نکنید. تا کی باید تبعیض باشه؟! روشنگری روشنگری روشنگری
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    7 0
    یکی از مهم‌ترین رسانه‌های تخصصی اقتصادی که اتفاقا نزدیکی سیاسی- تشکیلاتی هم به دولت آقای روحانی دارد، در روزهای گذشته خبر از یک نظرسنجی مهم داد و نوشت: «در یک نظرسنجی که از برجسته‌ترین اقتصاددانان کشور انجام شد، 82 درصد شرکت‌کنندگان خواستار تغییر اساسی در تیم اقتصادی دولت شدند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    11 1
    خدایا این گلابی های برجام را از ما نگیر
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 1
    نظیرژنهای امثال شمافکرکنم توحسین فریدون وشرکاهم باشه.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    5 1
    نظیرژنهای امثال شمافکرکنم توحسین فریدون وشرکاهم باشه.
  • سید IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    16 1
    اصلاح طلبان تهوع آور
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      0 0
      جالب است هرجا اختلاس حقوق های نجومی تقلب وعیره است اصلاح طلبها میدرخشند البته این از ژن خوبشون است که تورگهاشون حالا حالا تمام بشو نیست تاخون مملکت نکشند
  • تمنا IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    8 0
    همین که این نامه دکتر قالیباف باعث عصبانیت اینها اصلاح طلبا شده است و به مذاقشان خوش نیامده است این یعنی که نامه موفقیت آمیز و به نفع مردم بوده شما رسانه ها در مورد نواصولگرایی تمام تلاش هایتان را بکنید به نفع است نو اصولگرایی یعنی نه افراط نه تفریط این به نفع یک ملت است ای کاش دکتر قالیباف با آقای رئیسی هم پیمان باشد در این مورد این به نفع مردم است باید حرکتی کرد ملت را از خواب بیدار کرد باید به فکر بود
    • رضا IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      0 11
      چرا طرفه خودتون رو طرف مردم.میدونین؟؟؟پ جرا برجام که خشم شما رو برانگیخته موفق نبوده؟؟؟ایشاله خدا عقل بده بهتون
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    3 0
    دانشگاه آزاد،آزاد شد
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    3 0
    هدف نفوذی ها و استکبار ناراضی کردن ملت است . افراد با سابقه دزدی و رانت وفساد هر چه بگویند نتیجه ای معکوس در جامعهدارد
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    1 0
    کاهش تورم ادعایی دولت برای فشار آوردن به سپرده گزاران بیچاره بانکی است وکاهش سود سپرده ها برای گرفتن تسهیلات با سود کم بعضی ها که پس هم نمیدن و الا همه ما میدونیم که تورم واقعی بیش از بیست درصده وگرانی کمر مردم را شکسته است ای کاش با این اوضاع لااقل رکود نداشتیم .
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 0
    کاهش تورم ادعایی دولت برای فشار آوردن به سپرده گزاران بیچاره بانکی است وکاهش سود سپرده ها برای گرفتن تسهیلات با سود کم بعضی ها که پس هم نمیدن و الا همه ما میدونیم که تورم واقعی بیش از بیست درصده وگرانی کمر مردم را شکسته است ای کاش با این اوضاع لااقل رکود نداشتیم .
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    2 1
    یاد کارتون " گوریل انگوری " بخیر
  • US ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    1 0
    فقط با مالیات و افزایش نرخ خدمات تولیدناخالص بالا بردن که هنر نیست. تو هر اداره برای یه امضا چقدر میگیرن؟ در عوضش تولیدی ها و کارخانه ها تعطبل شدن
  • US ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    4 0
    شیرینی هم چهل درصد گرون شده بلند بگو علی برکت الله
  • علی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    4 0
    این دولت خیلی نامرده شما حساب کنید حقوق کارمند های بیچاره را قطره چکانی اضافه میکنه سالی 10درصد در صورتی که زمان احمدی نژاد 25درصدر بود با یک محاسبه ساده متوجه میشی چه کلاهی سرمون گذاشته اگر سال 92حقوق 1000000تومان بوده و هر سال 10 درصد افزایش بده میشه بعد از چهارسال1464100تومان حال اگر 25 درصد افزایش می داد میشد 2441406تومان ،بعد نزدیک انتخابات که میشه برای تبلیغات یک طبقه به همه میده که 40000تومان حقوق اضافه شده و یک فوقالعاده خاص که 200000تومان ،جالبه که بعضی از کارمندان که متوجه نیستند چه کلاه گشادی سرشون رفته ،خوشحال میشن و تعریف این دولت را میکنند و بهشون رای میدن واقعا که؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس