برجام نمایه

رسانه‌های زنجیره‌ای که تا چندی پیش خط بزک برجام را دنبال می‌کردند، طی روزهای اخیر ترجیح می‌دهند چشم خود را به روی مرگ تدریجی رویای برجام و اعتراض روحانی و ظریف به نقض برجام از سوی آمریکا ببندند.

به گزارش مشرق، نوع مواجهه روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات در مقابل عهدشکنی‌های آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای و توجیه تمدید تحریم‌ها در پسابرجام، نشان دهنده این است که برجام و توافق هسته‌ای برای این جریان جزئی از حواشی محسوب می‌شود چرا که ازنظر آن‌ها رخدادهای مهم، دست دادن وزیر خارجه کشورمان با اوباما و قدم زدن جان کری و ظریف است.


در روزهای گذشته، روحانی تاکید کرد:«آمریکایی ها به‌بهانه‌های مختلف به‌دنبال اعمال یک‌سری تحریم‌های جدید هستند که با هیچ منطق و روح و متن برجام هم سازگار نبوده و در تعارض است». اما این اظهارنظر از سوی رسانه های مدعی اصلاحات سانسور شد.


ضعف و استیصال در مقابل دشمن که ناشی از عدم خودباوری و خودکم‌بینی است، یکی از شاخصه‌های اصلی روزنامه‌های زنجیره‌ای است. مدعیان اصلاحات قصد دارند تا دولتمردان را نیز به این انگاره سوق دهند که مهم‌تر از برجام و منافع ملی، همان ارتباط صوری و فرمالیستی با آمریکاست و مهم‌تر از شکستن دیوار تحریم‌ها همانا شکستن دیوار طویل بی‌اعتمادی نسبت به استکبار جهانی است.


در روزهای گذشته، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در سفر به آمریکا، با گلایه نسبت به تداوم نقض برجام از سوی واشنگتن، تأکید کرد که «اگر خروج از توافق یک گزینه است، راهش به سوی ما نیز باز است». وی تصریح کرد که آمریکا هم متن و هم روح برجام را نقض کرده است.


اما این اظهارات ظریف نیز توسط مدعیان «دانستن حق مردم است» سانسور شد، اما واکنش ها به همین جا ختم نشد. روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد در آخرین شماره هفته گذشته در گزارشی با عنوان «دلواپسی ظریف» و با درج تصویر کاریکاتوری از وی به انتقاد شدید از مواضع وزیر امور خارجه در سفر به آمریکا پرداخت و برآشفتگی و اوقات تلخی خود از این مواضع را نمایان کرد.

این در حالی است که همین روزنامه در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۹۴ یعنی فردای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، ظریف را در شکل و شمایل امیرکبیر به تصویر کشید و پس از تعریف و تمجید فراوان از وی، نوشت:«البته قصد نداریم بگوییم ظریف همان امیرکبیر است اما شاید بد نباشد برای درک بزرگی وی دست به چنین مقایسه‌ای بزنیم. فقط یک مقایسه کوچک برای درک یک نکته بزرگ! همین. لطفا به احترام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و به پاس زحماتش بایستید و کلاه از سر بردارید!»


همان‌طور که پیش از این ذکر شد، از دیدگاه مدعیان اصلاحات، مهم‌تر از برجام و منافع ملی، همان ارتباط صوری و فرمالیستی با آمریکاست و مهم‌تر از شکستن دیوار تحریم‌ها همانا شکستن دیوار طویل بی‌اعتمادی نسبت به استکبار جهانی است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس