کد خبر 752830
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
پرچم عراق

روزنامه سعودی «عکاظ» در گزارشی درباره سفرهای اخیر مقامات عراقی به عربستان نوشت: دیدارهای نخست وزیر و وزیر کشور عراق با مقامات سعودی نشان می‎دهد که روابط دو کشور در زمینه‎های مختلف وارد جدیدی شده است.

 به گزارش مشرق، روابط عربستان و عراق طی روزهای اخیر در زمینه مبارزه با تروریسم و تقویت روابط سیاسی و امنیتی بین دو کشور وارد مرحله جدید شده است و علاوه بر آن قرار است همکاری دوجانبه در زمینه اقدام مشترک عربی تقویت شود.

روزنامه عکاظ در این باره گزارش داد که «پس از تحرکات عراق برای همکاری با عربستان در زمینه مبارزه با تروریسم، ریاض به توسعه روابط با بغداد در دو زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین همکاری استراتژیکی فعال برای مهار تروریسم و ایجاد خاورمیانه خالی از تروریسم تاکید دارد. »

در ادامه گزارش روزنامه سعودی آمده است که «سفرهای اخیر نخست وزیر و وزیر کشور عراق نشان می دهد که بغداد خواستار نزدیکی روابط با عربستان نه تنها در زمینه مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح فراگیر در منطقه است، بلکه می خواهد روابط با ریاض را در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری نیز توسعه دهد. »

عکاظ نوشت: «هیچ شکی نیست که دیدار ملک سلمان شاه عربستان و حیدر العبادی نخست وزیر عراق در مکه طی اواخر ماه رمضان گذشته، روابط دو کشور را وارد عرصه جدیدی کرده است. »

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    اینها مقدمه برنامه تجزیه عراق است و ایران باید بر دولت عراق از طریق شیعیان باید فشار بیاورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس