ابومازن

گروه‌های مختلف فلسطینی بر اهمیت اقدام رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تعلیق روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کردند اما در ادامه افزودند این اظهارات باید در عمل هم پدیدار شود.

 به گزارش مشرق، «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب (دیشب) از تعلیق روابط با رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح خبر داد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، گروه‌های مختلف فلسطینی بر اهمیت این اقدام ابومازن تاکید کردند اما افزودند اقدامات مذکور کافی نیست و این اقدامات عباس باید به گام‌های عملی منجر شود که در مرکز آنها توقف اقدامات تنبیهی علیه غزه، دعوت به تشکیل چارچوب رهبری ملی، آزادسازی افراد وابسته به مقاومت، بازگذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری و اتخاذ استراتژی ملی بر پایه مقابله با رژیم اشغالگر قرار دارد.

جنبش حماس تاکید کرد قطع روابط به تنهایی کافی نیست بلکه باید همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی به شکلی کامل و تا ابد قطع شود و  وحدت ملی و آشتی بر اساس توافق قاهره، دوحه و الشاطی تحقق یابد.

«اسماعیل رضوان» بر ضرورت دعوت به تشکیل چارچوب رهبری موقت برای سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» برای مقابله با رژیم اشغالگر، تجاوزها علیه مسجدالاقصی و اجرایی شدن آشتی ملی تاکید کرد؛ رضوان در ادامه خواستار تحرکات فوری بین‌المللی برای شکایت از مقامات رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه شد.

«احمد المدلل» از رهبران جهاد اسلامی نیز اعلام کرد اظهارات عباس نیاز به اقدامات عملی  و در مرکز آنها گفت‌وگوی فراگیر ملی و دیدار با دیگر گروه‌های فلسطینی برای ایجاد برنامه ملی  با هدف مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شد.

المدلل سپس گفت: قطع ارتباط با تل‌آویو نیازمند توقف هماهنگی امنیتی با این رژیم و اعلام توقف مذاکرات (سازش) و حمایت از مقاومت و انتفاضه قدس است.

«طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک دعوت عباس در زمینه داخلی از دو مسیر می‌گذرد: یا دعوت برای تشکیل چارچوب رهبری موقت برای ساف یا دعوت از کمیته مقدماتی شورای ملی برای تکمیل بحث‌های ناقص مانده تا اینکه در نهایت دولت وحدت ملی تشکیل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس